خبرگزاری کار ایران

نگذاریم استعدادهای ایرانی بروند؛

خسوس: اقدام قطری‌ها هشدار به فوتبال ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۲۶۰

قطری‌ها با در اختیار گرفتن بازیکنان خوب ایرانی در باشگاه‌های خود و صرف هزینه‌های بالا به دنبال انتقال تجربه و استعداد فوتبال ایران به این کشور هستند.

سرمربی تیم ملی فوتسال معتقد است متدلوژی فوتبال در آلمان به خوبی اجرا شده و همین امر باعثشد تا تیم ملی آلمان قهرمان جام‌جهانی باشد.

به گزارش ایلنا، خسوس کاندلاس درباره اینکه چرا اسپانیا در جام جهانی نتیجه نگرفت، گفت: از نظر من مصداق واقعیت این نیست که اسپانیا نتیجه نگرفت و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. در واقع در سال‌گذشته اسکلت اصلی تیم ملی اسپانیا را بارسلونا تشکیل می‌داد و البته بازیکنان تیم ملی اسپانیا از دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید هستند، اما در سال گذشته سهم بارسلونایی‌ها بیشتر بود.

وی در ادامه افزود: بیشترین بازیکنان تیم ملی اسپانیا از بارسلونا بودند و دو - سه بازیکن از تیم رئال‌مادرید به تیم ملی اسپانیا دعوت شدند و معتقدم بازیکنان رئال از آمادگی بالایی برخوردار نبودند. به عنوان مثال دروازه‌بان رئال از لحاظ روانی و ذهنی آماده نبود چون در طول فصل دائما در این فکر بود که آیا در ترکیب اصلی تیم قرار دارد یا خیر؟ متاسفانه سرخیو راموس هم از فکرش به خوبی استفاده نکرد.

خسوس در ادامه گفت: بازیکنانی هم که از تیم بارسلونا دعوت شده بودند تمام تلاش خود را کردند، اما با توجه به اینکه بارسلونا در سال گذشته سیر نزولی داشت، همین روند را به تیم ملی اسپانیا منتقل کرد. در سال گذشته شاهد رقابت جالبی بین دو تیم رئال‌مادرید و بارسلونا نبودیم و بازیکنان این دو تیم از لحاظ ذهنی آمادگی بالایی نداشتند بر همین اساس تیم ملی اسپانیا برای دفاع از عنوان قهرمانی خود، کار سختی را پیش رو داشت و دقیقا مرز بین پیروزی و شکست با دقت و پی بردن به موضوع بالا مشخص می شود.

وی در مورد عملکرد تیم ملی آلمان گفت: بازیکنان این تیم خیلی خوب کار کردند و مدت زمان زیادی را داشتند که بتوانند اسکلت تیمی قوی و خوب را برای جام جهانی مهیا کنند. این تیم در جام‌جهانی قبل هم عملکرد خوبی داشت. در واقع متدلوژی فوتبال حرفه‌ای در آلمان کاملا اجرا می‌شود و این امر واقعا متحیر کننده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه گفت: اگر نگاهی گذرا به فیلم‌ها و یا حتی عکس بازی تیم آلمان بیاندازیم پی می‌بریم که در زمان تمرین و یا حتی بازی، ملی‌پوشان این تیم کاملا حرفه‌ای و با دقت پیش می‌روند. تیم آلمان با تمرکز بسیار بالا توانست در شرایط حساس تصمیم‌گیری کند. شبیه‌سازی در این شرایط و با سرعت زیاد و تصمیم گیری آنی باعثمی‌شود تا تیمی مانند آلمان با فوتبال کاملا حرفه‌ای قهرمان شود.

خسوس در ادامه افزود: حضور گواردیولا در آلمان هم به دنبال همین طرز فکر حرفه‌ای و تفکر درست آلمانی‌ها بود و آنها با برنامه‌ریزی قبلی این کار را انجام دادند تا تفکر فوتبال اسپانیایی را هم به فوتبال خود وارد کرده و از آن استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: از نظر من در حال حاضر کشورهایی مانند قطر در حاشیه خلیج‌فارس همین روش را پیش گرفته و با در اختیار گرفتن بازیکنان خوب ایرانی در باشگاه‌های خود و صرف هزینه‌های بالا به دنبال انتقال تجربه و استعداد فوتبال ایران به این کشور هستند تا بتوانند با استفاده از تجربه این بازیکنان خوب، اسکلت‌بندی تیم ملی خود را به گونه‌ای شکل دهند که شاهد رشد و روند صعودی آن در آینده باشند.

خسوس در پایان گفت: این اتفاق اخطار و هشدار مهمی برای آینده فوتبال ایران است چراکه دیدگاه یک سرمربی و یا فرد را نسبت به آینده تغییر می‌دهد و باید با صرف هزینه درست این استعدادهای خوب را در داخل ایران به کار بگیریم و آن هم تنها به دلیل هزینه‌های خوبی است که باشگاه‌های آسیایی در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ حرفه‌ای کشور خود مثل قطر برای فوتبال خود می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز