خبرگزاری کار ایران

کاهش هزینه‌ها را مدیون بازیکنان هستیم؛

افجه‌ای: استقلال ۸۳ میلیارد بدهی دارد / علی‌کریمی در فوتبال بماند

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۳۱

عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال در مورد آخرین میزان بدهی‌های استقلال، نحوه جذب بازیکنان جدید، رعایت سقف قراردادها، هدف‌گذاری فصل جدید، خداحافظی علی کریمی و… سخن گفت.

عضو هیات مدیره و سخنگوی باشگاه استقلال از انباشت بدهی‌های میلیاردی سال‌های گذشته باشگاه به عنوان یکی از عمده ترین مشکلات این باشگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر استقلال نزدیک به ۸۳ میلیارد بدهی رو به رو است.

سیدسعید افجه‌ای عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: بدهی‌های باشگاه استقلال را باید در دو بخش بدهی‌های اثبات شده که رقمی در حدود ۵۸ میلیارد تومان را در بر می‌گیرد و دسته دوم بدهی‌های اثبات نشده که رقم این بدهی نیز حدود ۱۵ میلیارد تومان است. ضمن اینکه شنیدم بهرام افشارزاده اعلام کرده ۱۰ میلیارد تومان هم به بدهی‌های قبلی اضافه شده که مجموع این بدهی‌ها رقمی حدود ۸۳ میلیارد تومان را شامل می‌شود که قرار است این بدهی‌ها در مجمع باشگاه مطرح شود و مدارک و مستندات آن در اختیار وزارت ورزش قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: این بدهی‌ها به دوره جدید باشگاه تعلق ندارد، بلکه هزینه‌هایی است که در سالیان گذشته انباشه شده و امروز یکی از مشکلات باشگاه تسویه این مبلغ سنگین است.

افجه‌ای ادامه داد: البته تلاش هیات مدیره این بوده که بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کند که این ارقام شامل مالیات‌ها و بدهی به پیمانکاران در سال‌های مختلف بوده و تلاش داریم به مرور و با شیب ملایم این بدهی‌ها را تسویه کنیم و خوشبختانه تاکنون مقدار کمی هم از مطالبات قبلی پرداخت شده است.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درخصوص کاهش ۴۵ درصدی هزینه‌های این باشگاه نسبت به فصل گذشته اظهار داشت: این کاهش هزینه کاملا صحت دارد و اگر حساب کنیم بودجه سال گذشته در حال حاضر به ۱۵ میلیارد کاهش یافته و همین موضوع نشان می‌دهد ما توانستیم با صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های موجود از هزینه‌های باشگاه کم کنیم، البته بخشی از این کاهش هزینه را مدیون خود بازیکنان هستیم و آنها زمانی که دیدند وضعیت باشگاه به سمت صرفه‌جویی پیش می‌رود آنها نیز از خواسته‌های خود صرف‌نظر کردند و خود را با شرایط جدید تطبیق دادند.

سخنگوی باشگاه استقلال با بیان اینکه سقف هزینه‌های باشگاه استقلال واقعی است و هیچ‌گونه سندسازی در آن صورت نگرفته، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی ارقام غیر واقعی به بازیکنان مطرح می‌شد و در نهایت رقمی که به بازیکن پرداخت می‌شد چیز دیگری بود، اما امسال تمام رقم‌ها واقعی است و هر زمان که نیاز باشد آماده‌ایم این آمار و ارقام را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص جذب بازیکنان فصل جدید استقلال اظهار داشت: هیات مدیره همواره پشتیبان کادر فنی بوده و بر اساس پیشنهادات آنها در جذب بازیکنان اقدام کرده است.

وی افزود: ما امسال ۹۹ درصد خواسته‌های کادر فنی را تامین کردیم و تنها مذاکرات‌مان با انصاری‌فرد به نتیجه نرسید که او هم ترجیح داد فوتبالش را در خارج از کشور و احتمالا یکی از تیم های روسی پیگیری کند، اما در سایر پست‌ها هر آنچه کادر فنی خواسته بود را انجام دادیم.

سخنگوی باشگاه استقلال به اردوی ۱۰ روزه تیم استقلال در ترکیه اشاره کرد و افزود: استقلال اردوی بسیار خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشت و تیم از هر نظر از حاشیه‌ها دور بود و بازیکنان کاملا روی تمرینات تمرکز داشتند و به بدنسازی و آمادگی جسمانی پرداختند. به اعتقاد من این اردو یکی از بهترین اردوهای تاریخ استقلال بود و بازیکنان طی آن به ۸۰ درصد آمادگی دست یافتند.

وی درخصوص نتایج ضعیف استقلال در دیدارهای تدارکاتی اردوی ترکیه یادآور شد: ما برای نتیجه‌ گرفتن به ترکیه نرفته بودیم بلکه هدف ما آماده‌سازی تیم بود و خوشبختانه از این نظر تمامی امکانات برای تمرینات آماده‌سازی تیم فراهم بود.

عضو هیات مدیره استقلال درخصوص هدف‌گذاری این باشگاه برای لیگ چهاردهم اظهار داشت: به هر حال با تغییراتی که به وجود آمده کارها با نظم و انضباط بیشتری پیش می‌رود و نظم‌گرایی و قانون‌مداری اساس کار باشگاه است و با تقسیم کارها امور باشگاه به خوبی پیش می‌رود. خوشبختانه اسپانسرهای خوبی هم جذب کردیم و با مجموع این شرایط امسال هدف‌مان تنها قهرمانی در لیگ برتر است تا نتایج فصل گذشته را جبران کنیم و دل هواداران را به دست آوریم.

افجه‌ای به حضور تیم استقلال در مسابقات جام شهدا اشاره کرد و افزود: همین که این مسابقات متبرک به نام شهدا بود بر خود لازم دانستیم در آن شرکت کنیم هر چند در دوران بدنسازی قرار داشتیم و شاید بسیاری از تیم‌ها حاضر نبودند در این شرایط وارد مسابقات شوند. خوشبختانه این مسابقات در روزهای ماه مبارک رمضان شرایط خوبی را برای تیم‌های لیگ فراهم می‌کند تا خود را برای بازی‌های لیگ آماده کند. برای ما نتیجه این تورنمنت مهم نبود، بلکه حضور در مسابقاتی که نام شهدا را برخود دارد برای ما یک نوع تکلیف محسوب می‌شد.

سخنگوی استقلال در بخش دیگری از سخنان خود با خبرگزاری ایلنا درخصوص خداحافظی غیرمنتظره علی کریمی از دنیای فوتبال گفت: کریمی یکی از اسطوره‌های به یاد ماندنی فوتبال ایران است که همه از خداحافظی او غافلگیر شدیم، البته این یک تصمیم شخصی است و او قطعا بهتر از هر کسی می‌داند که چه زمانی برای خداحافظی از فوتبال مناسب است. ما به عنوان یک هوادار و ناظر مسابقات، دوست داریم همچنان بازی‌های او را ببینیم و از این نظر جای او بسیار خالی خواهد بود، اما امیدوارم اگر او از بازیگری فوتبال کنار می‌رود، از صحنه فوتبال کنار نرود.

عضو هیات مدیره استقلال در بخش پایانی سخنان خود از علاقه‌مندان فوتبال به ویژه هواداران استقلال خواست تا با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کنند و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در کشتن مردم بی‌دفاع فلسطین و حمله به سرزمین مردم ستمدیده این کشور مسلمان را محکوم نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز