خبرگزاری کار ایران

مهدوی کیا خودش از کجا آمده؟

ابراهیمی: قرارداد کی‌روش نباید تمدید شود / این مملکت پر از استعداد است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۲۷۸

اگر این مملکت استعداد ندارد پس خود مهدوی کیا از کجا آمده؟ مگر خودش از روز اول بازیکن درجه یک بود؟ مهدوی کیا در بانک ملی، پرسپولیس و تیم ملی درخشید و باشگاه های اروپایی او را بردند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که قرارداد کی‌روش نباید تمدید شود چرا که او به اندازه ۱۰ تا مربی پول می گیرد اما هیچ سبکی در فوتبال ما پیاده نکرده است چون همیشه در مرخصی بوده و فوتبال ما با او پیشرفتی جز کارهای دفاعی نداشته است.

گفتگوی ناصر ابراهیمی با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:
کفاشیان اعلام کرده که قرار داد کی روش روز پنجشنبه امضا می شود، در این رابطه چه صحبتی دارید؟
اصلا موافق نیستم چون دستمزدی که کی روش می گیرد برابر با ۱۰ تا مربی است او ۱۵ میلیارد تومان می خواهد اما سرمربی آرژانتین که تیمش را دوم جهان کرده نصف کی‌روش پول می گیرد. ما در مرحله گروهی بین چهار تیم چهارم شدیم و حالا نسبت به کدام موفقیت ۸ سال قبل می خواهیم کار او را بررسی کنیم و قراردادش را تمدید کنیم. او در این سه سال کدام شیوه، سیستم، سبک یا تاکتیک را به فوتبال ما اضافه کرد. کی روش اصلا به مربی ایرانی احترام گذاشت؟ او حتی یک جلسه هم با مربیان ایرانی نگذاشته است و خودش را بالاتر از ما می بینید و اصلا احترام نمی گذارد.

کی روش الان به دنبال قهرمانی در آسیا است آیا این انگیزه خوبی برای تیم ملی ما نیست که قرارداد او را تمدید کنند؟
اگر کی روش در جام ملت های آسیا نتیجه نگیرد خود شما خبرنگار ها سر او را می برید اما بحثمن این است که آیا کره جنوبی و ژاپن هم چنین پولی را به مربیان خود می دهند. ضمن اینکه رئیس فدراسیون ما کی روش است انگار ما دهاتی هستیم و هیچ چیز از فوتبال نمی دانیم اما آقای کی روش قبل از اینکه شما بیایید فوتبال ما بهتر بود و امروز شرایط خیلی بدی داریم. اگر می خواهند مربی خارجی بیاورند بروند سنول گونش را بیاورند. ما باید مدیریت باشگاه های خودمان را قوی کنیم و دنبال استعداد یابی و تولید بازیکن باشیم. این مملکت پر است از علی کریمی و مهدوی کیا که باید آنها را کشف کنیم و پرورش دهیم.

اما همین مهدوی کیا یکی دوهفته گذشته اعلام کرد که کل ایران را گشته و حتی یک استعداد هم ندیده است؟
حتما قشنگ نگاه نکرده و خوب ندیده، اگر این مملکت استعداد ندارد پس خود مهدوی کیا از کجا آمده؟ مگر خودش از روز اول بازیکن درجه یک بود؟ مهدوی کیا در بانک ملی، پرسپولیس و تیم ملی درخشید و باشگاه های اروپایی او را بردند. مگر ما فقط یک رضازاده و یا تختی داریم؟ امروز همه می بینند که والیبال ما پر از استعداد است و اگر به خانواده های پایین رسیدگی کنند همه جای ایران استعداد دارند چون چهار گوشه این مملکت پر از استعداد است.

پس چرا مهدوی کیا چنین حرفی زده؟
نمی دانم چرا این حرف را زده اما بحثاین است که اصلا مهدوی کیا نباید دنبال پیدا کردن استعداد برود. باشگاه های ما باید استعداد یابی کنند و بازیکنان جوان و آینده دار را پرورش دهند. مگر ما امسال ناصر محمد خانی، امیر قلعه نویی، فرشاد پیوس، آندرانیک تیموریان و امثال آنها را از کجا پیدا کردیم؟ مهدوی کیا کجا را رفته گشته که می گوید استعداد نداریم. استعدادیابی این طوری که اینها فکر می کنند نیست و استعداد همیشه از خانواده ضعیف و گرسنه می آید اما اینها به چشم خریدار استعدادها را نمی بینند چون پول ندارند. الان همه چیز شده مدرسه فوتبال و بازیکنان باید پول بدهند تا فوتبالیست شوند اما بازیکن گرسنه که استعداد زیادی هم دارد پول ندارد.

به بحثکی روش بر گردیم. فکر می کنید اگر کی روش بماند ما پیشرفت خواهیم کرد؟

نه، ‌ هیچ پیشرفتی نمی کنیم پیشرفت فوتبال ما دست باشگاه ها است و دست کی روش نیست کی روش همیشه مرخصی بوده و لیگ ما را چندان زیر نظر نگرفته است. او چه سبکی را به فوتبال ما آورده است؟ ولاسکو مربی بود چون سبک والیبال ما را عوض کرد و نتیجه هم گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز