خبرگزاری کار ایران

سیدی:

از ۴ دروازه بان ما، ۳ نفر ملی پوش هستند

کد خبر : ۱۸۶۲۰۱

جابجایی ها در فوتبال کشورمان رایج است اما من به عنوان یک شخص فوتبالی اعتقاد دارم هر چقدر این جابجایی ها کمتر شود، به نفع فوتبال کشورمان خواهد بود.

مربی دروازه بان های نفت گفت: از ۴ دروازه بان تیم نفت، ۳ دروازه بان ملی پوش هستند.

به گزارش ایلنا، سایت رسمی موسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران مصاحبه ای را با محسن سیدی، مربی دروازه بان های این تیم انجام داده که مشروح آن را در ذیل می خوانید:

* تمرینات تیم نفت را پیش از آغاز رقابت های فصل جدید چطور ارزیابی می کنید؟

- با توجه به تغییراتی که امسال در کادر فنی تیم نفت تهران انجام گرفت، تمرینات این تیم حدود یک هفته دیرتر آغاز شد اما طبق برنامه تمرینی علیرضا منصوریان، کار تمرینات تیم آغاز شد و به طور منظم پیش رفت. بازیکنان جدیدی هم که مدنظر وی و باشگاه بودند به جمع ما اضافه شدند که البته این جابجایی ها در فوتبال کشورمان رایج است اما من به عنوان یک شخص فوتبالی اعتقاد دارم هر چقدر این جابجایی ها کمتر شود، به نفع فوتبال کشورمان خواهد بود.

* امسال تیم نفت تهران ۴ دروازه بان دارد. دلیل به خدمت گرفتن این تعداد دروازه بان چیست؟

- طبق آخرین متدی که به مربیان دروازه بانی تدریس می گردد، در اختیار گرفتن ۴ دروازه بان می تواند از درصد مصدومیت گلرها بکاهد، علاوه بر این، می توان دو دروازه بان اصلی را در اختیار سرمربی قرار داد و دو دروازه بان جوان را در کنار آنها پرورش داد.

* از میزان آمادگی دروازه بان های تیم راضی هستید؟

- خوشبختانه دروازه بان اصلی ما بیرانوند جزو ۳۰ بازیکن تیم ملی بود که در اردوی آفریقای جنوبی حضور داشت و خود کی روش نیز از وی رضایت کامل داشت و خود ما هم گاهاً با وی کار می کردیم. دروازه بان دوم ما یعنی علی محسن زاده هم خوشبختانه درگیر تیم ملی امید است و در آمادگی خوبی به سر می برد. دروازه بان دیگر ما یعنی احمد گوهری هم در اردوی تیم ملی جوانان حضور دارد و آماده است. ما هم دائماً عملکرد همه این ملی پوشان را رصد می کنیم. دروازه بان دیگر ما وحید شیخ ویسی است که وی هم در شرایط خوبی از لحاظ آمادگی قرار دارند.

* فکر می کنید آیا باز هم بتوانید از تیم نفت تهران دروازه بانان دیگری به رده های مختلف ملی بفرستید؟

- طی چند سال اخیر سیاست باشگاه نفت تهران همین بوده و چه بسا بازیکنان زیادی که با آمدن به این تیم احیاء شده اند. در مبحثپرورش دروازه بان در سطح ملی نیز همین سیاست دنبال شده به عنوان مثال خود علی بیرانوند در سطوح مختلف ملی حضور داشته است. الان هم محسن زاده و گوهری در تیم های ملی امید و جوانان حضور دارند و پیش بینی بنده این است که در آینده ما همواره نماینده ای از این باشگاه در تیم ملی بزرگسالان خواهیم داشت.

* آیا در جریان مسابقات، دروازه بان را شما تعیین می کنید یا سرمربی تیم؟

- طبق متدهایی که در کلاس های مربیگری دروازه بانان و همچنین کلاس های مربیگری A در سطح AFC تدریس می شود، دو روش برای گزینش دروازه بان در ترکیب تیم وجود دارد: در متد اول، مربی دروازه بان ها از سوی سرمربی تیم این اختیار را دارد که دروازه بان هر دیدار را شخصاً تعیین کند و در روش دوم، مربی دروازه بان ها زیر نظر سرمربی قرار دارد و سرمربی پس از اخذ نظر وی، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ می کند. البته در اغلب موارد، متد اول نتیجه بخش تر بوده است.

* برای ارتقاء سطح مربیان دروازه بانی چه برنامه هایی در نظر دارید؟

- من کلاس های AFC را در کلیه سطوح D، C، و A را گذراندم و در کنار آن در دو کلاس دروازه بانی در سطوح دو و یک آسیا نیز شرکت کردم. یک کلاس دروازه بانی FIFA نیز را با مدرسی هانس بلیترد در تهران گذراندم. سال قبل نیز در کلاس ۵ روزه یک مدرس ایتالیایی در تهران شرکت کردم. خوشبختانه همواره کوشیده ام با حضور در این کلاس ها دانش خود را به روز نگاه داشته و به شاگردانم انتقال دهم. البته دوست دارم اگر شرایط باشگاه اجازه دهد، در یک کلاس اروپایی نیز شرکت کنم و حتی حضور خود دروازه بانان در این کمپ ها و دوره ها می تواند باعثرشد و ارتقاء سطح دروازه بانی در ایران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز