خبرگزاری کار ایران

در جلسه ساماندهی باشگاه‌های فعال؛

خادم: سقف هزینه باشگاه‌های لیگ برتری ۱۵ تا ۱۸ میلیارد تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۷۷

در جریان واگذاری سرخابی‌ها متوجه برخی ابهامات فوتبال کشور شدیم که با همراهی خوب سازمان لیگ در خصوص رفع آنها و نحوه هزینه کرد و چگونگی تامین منابع به یک آئین نامه جدید در سازمان فوتبال کشور رسیدیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان از تعیین سقف هزینه باشگاه‌های فوتبال کشور خبر داد و گفت: هزینه باشگاه‌ها تا سقف ۱۵ میلیارد تومان و ۲۰ درصد بیشتر برای باشگاه‌هایی که آسیایی هستند تعیین شده، هزینه قرارداد بازیکنان هم بر اساس همین مبلغ مشخص خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم در جلسه ساماندهی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ضمن ارائه گزارشی از روند واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: فوتبال یکی از مقولات مهم و چند وجهی است که باعثشده وزارت ورزش و جوانان رسیدگی به آن را به عنوان اولویت، مدنظرقرار دهد.

وی اظهار داشت: در جریان واگذاری سرخابی‌ها متوجه برخی ابهامات فوتبال کشور شدیم که با همراهی خوب سازمان لیگ در خصوص رفع آنها و نحوه هزینه کرد و چگونگی تامین منابع به یک آئین نامه جدید در سازمان فوتبال کشور رسیدیم.

خادم در ادامه چند نکته را برای رسیدن به شرایط مطلوب در فوتبال مورد تاکید قرار داد و گفت: جوان شدن لیگ‌ها به خصوص لیگ برتر و تعیین سقف هزینه باشگاه‌ها به جای مشخص کردن سقف قراردادها از مواردی است که در دستور کار قرار دادیم.

وی در همین ارتباط خاطرنشان کرد: هزینه باشگاه‌ها تا سقف ۱۵ میلیارد تومان و ۲۰ درصد بیشتر برای باشگاه‌هایی که آسیایی هستند تعیین شده است. هزینه قرارداد بازیکنان هم بر اساس همین مبلغ مشخص خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان نکته حائز اهمیت در باشگاه‌های کشور به خصوص ۱۶ باشگاه حاضر در لیگ برتر را مولد نبودن آنها دانست و افزود: همه این باشگاه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم وابسته به منابع دولتی هستند که اگر اسپانسرهای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد میدان شوند برای نخستین بار شاهد سازماندهی فوتبال در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: بخش عمده هزینه‌ها در دنیای فوتبال از صداو سیما، تلویزیون، تبلیغات دور زمین و پیراهن‌های بازیکنان به دست می‌آید که برخی از این موارد در کشور ما چندان مورد توجه نیست.

خادم افزود: مدیران عامل می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در اخلاق‌مداری و گسترش فرهنگ آن در میان بازیکنان و مربیان داشته باشند که اگر انسجام بین ۱۶ باشگاه حاضر در لیگ برتر، سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان باشد می‌توانیم گام‌های اساسی در این زمینه برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز