خبرگزاری کار ایران

آرژانتین، نیجریه را شکست می دهد؛

اقبالی: تیم ملی پلان دوم ندارد / مقابل بوسنی هم باید دفاع کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۴۵

به نظر من پلن دومی برای ایران وجود ندارد کارلوس کی‌روش در اواخر فقط روی کارهای دفاعی تمرکز داشته و با توجه به ظرفیت بازیکنان توان تهاجمی آنچنانی نداریم

کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم‌ ملی ایران پلان دومی ندارد، باید در دیدار مقابل بوسنی هم دفاع کنیم و با گرفتن فضا از حریف چشم به ضدحملات داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، مسعود اقبالی در مورد شکست یک بر صفر ایران مقابل آرژانتین گفت: این روزها بعد از برگزاری مسابقه تمامی کارشناسان بر این مسئله توافق دارند که ایران توانست عملکرد خوبی ارائه دهد و مقابل یکی از بزرگترین تیم‌های دنیا مقاومت کرد. قبل از بازی همه اعتقاد داشتیم چیزی برای گفتن نداریم اما در جریان مسابقه تمرکز و ساختار دفاعی مستحکمی از ایران مشاهده کردیم و تا پایان بازی انسجام‌مان را حفظ کردیم.

وی افزود: متاسفانه به خاطر یک اشتباه کوچک و اینکه تکنیکی‌ترین و سرعتی‌ترین بازیکن دنیا را تنها گذاشتیم بازی را واگذار کردیم. در فوتبال باید این بازیکنان را به صورت دو بر یک کنترل کرد اما او پشت محوطه جریمه ما صاحب توپ شد و مقابل رضا قوچان‌نژاد قرار گرفت و پس از جا گذاشتن این بازیکن با یک ضربه دروازه ایران را باز کرد ما در بخش دفاعی عالی هستیم اما در بخش حمله راه بلندی را در پیش داریم. باید بیشتر کار کنیم تا به وضعیت بهتری برسیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه خاطر نشان کرد: پس از این بازی به خودباوری رسیدیم که می‌شود مقابل بهترین تیم‌ها عملکرد خوبی داشت. ما در مقابل آرژانتین به ضدحملات چشم داشتیم و اگر دیدید این تیم نتوانست کار خاصی انجام دهد به خاطر این است که فضا و زمان را از این تیم گرفتیم. فضا و زمان در فوتبال بحثی بسیار مهم است که وقتی این موقعیت را از حریف بگیریم آنها نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که پلن اول ایران دفاع و ضدحمله بود و حالا مقابل بوسنی ایران نیاز به حمله دارد و آیا می‌تواند در پلن دوم خود موفق عمل کند اظهار داشت: به نظر من پلن دومی برای ایران وجود ندارد کارلوس کی‌روش در اواخر فقط روی کارهای دفاعی تمرکز داشته و با توجه به ظرفیت بازیکنان توان تهاجمی آنچنانی نداریم همچنین اگر خطوط دفاعی ما از هم باز شود ممکن است گل‌های زیادی دریافت کنیم پس بهتر است در این دیدار هم همان شیوه دیدار مقابل آرژانتین و نیجریه را دنبال کنیم. اگر بخواهیم با حمله حریف را به زمین خودش ببریم بازیکنان بوسنی نشان دادند که بسیار با آرامش هستند و می‌توانند به صورت غیرمستقیم بازی کنند و توپ را به جلو ببرند.

اقبالی تاکید کرد: باید در زمین خودمان دفاع کنیم و چشم به ضدحملات داشته باشیم. بازیکنان ما باید توپ را زیر ۱۵ ثانیه از دفاع به حمله انتقال دهند و با چند ضرب به دروازه حریف برسند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه آیا برای تیم‌ملی شانس صعود قائل است یادآور شد: ما دوپینگ فیزیکی نکردیم اما از لحاظ روانی دوپینگ روحی کردیم. وقتی مقابل آرژانتین آنقدر خوب بازی کردیم می‌توانیم مقابل بوسنی پیروز شویم. باید حداقل ۲ گل به این تیم بزنیم و با شکست احتمالی نیجریه به مرحله بعد راه پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند آرژانتین می‌تواند نیجریه را شکست دهد یا نه اظهار داشت: فکر می‌کنم آرژانتین نیجریه را شکست می‌دهد. مطمئنا نیجریه مقابل آرژانتین به دفاع نمی‌رود البته نتیجه این بازی بستگی به آمادگی جسمانی و روحی نیجریه هم دارد روی کاغذ نیجریه این بازی را واگذار می‌کند اما این احتمال هم وجود دارد که حتی این تیم بتواند مقابل آرژانتین به پیروزی برسد.

اقبالی در پایان در مورد اینکه آیا در تمرینات تراکتورسازی حضور پیدا می‌کند عنوان کرد: هنوز به توافق لازم نرسیدیم. من پیشنهادی ارائه دادم که اگر مسئولان باشگاه این موضوع را قبول کنند در تمرینات حاضر می‌شوم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز