خبرگزاری کار ایران

توقعات را از تیم ملی بالا نبریم؛

نامجومطلق: برای صعود از گروه ناامید نیستیم / انتظارها باید منطقی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۷۹۰

این جام جزو هجومی‌ترین جام‌ها بوده و گل‌های زیادی را دیدیم. برگزاری مسابقات در کشور برزیل روی تیم‌ها تاثیر گذاشته و واقعا هجومی‌ بازی می‌کنند و شاهد بودیم که برخی از تیم‌ها ۵ گل خوردند

هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است ما در جام جهانی بیش از آنکه دنبال نتیجه باشیم، باید به ارائه یک فوتبال و با کیفیت فکر کنیم چون در گروه بسیار سختی قرار گرفته‌ایم و همین که بتوانیم مقابل حریفان بازی خوبی به نمایش بگذاریم برای ما کافی است.

گفت‌وگوی مجید نامجومطلق با خبرنگار ایلنا را بخوانید.

در مورد بازی امشب تیم ملی مقابل آرژانتین چه صحبتی دارید؟
بازی سختی است. این غیرقابل کتمان است که بازی ما مقابل آرژانتین خیلی خیلی سخت است. الان شاهد هستیم که عده‌ای می‌گویند جلوی نیجریه تیم ما دفاعی بازی کرد و تاکتیک نداشتیم اما مخالف این حرف‌ها هستم چون بچه‌های ما مقابل نیجریه خوب دویدند و جنگیدند ما الان در موقعیتی هستیم که یا باید دنبال کیفیت باشیم و نتیجه را بدهیم و یا از کیفیت چشم‌پوشی کنیم و نتیجه بگیریم ما اگر مقابل نیجریه این لایه‌های دفاعی و فشردگی را نداشتیم به مشکل می‌خوردیم.

با همین شیوه مقابل آرژانتین هم می‌توانیم نتیجه بگیریم؟
این جام جزو هجومی‌ترین جام‌ها بوده و گل‌های زیادی را دیدیم. برگزاری مسابقات در کشور برزیل روی تیم‌ها تاثیر گذاشته و واقعا هجومی‌ بازی می‌کنند و شاهد بودیم که برخی از تیم‌ها ۵ گل خوردند. شیوه کی‌روش هم یک تاکتیک است و با آن نتیجه گرفت جلوی آرژانتین باید با لایه‌های دفاعی زیاد و با شرح وظایف کامل‌تر و بیشتر بازی کنیم تا فضا را کاملا از حریف بگیریم. نمی‌گویم می‌توانیم با همین شرایط از آرژانتین امتیاز بگیریم، اما اگر غیر از این باشد کار برای ما خیلی بغرنج می‌شود. بچه‌های ما با احساس مسئولیت بیشتر می‌توانند خوب بازی کنند، اما باید مراقب بازیکنان خلاق آرژانتین باشیم. غیر از این هم نمی‌توانیم جلوی آرژانتین بازی کنیم چون اگر به آنها فضا بدهیم بازیکنان بزرگ و خلاق آرژانتین ما را خیلی اذیت خواهند کرد.

به نظر شما از آرژانتین امتیاز نمی‌گیریم؟
خیلی سخت است. برای من مهم این است که تیم ما خوب و با کیفیت بازی کند و با حداکثر توان در زمین ظاهر شود و قطعا هم همین‌طور خواهد بود چون بازیکنان ما انگیزه بالایی دارند و با تمام توان مقابل آرژانتین بازی کنیم. برای من نشان دادن خودمان در این بازی کافی است و نتیجه هم دست خداست. ما باید بپذیریم کارمان خیلی سخت است، به همین دلیل توقع و انتظار را از تیم ملی بالا نبریم.

چقدر به صعود تیم ملی از این گروه امیدوار هستید؟
از روز اول هم گفتم ارائه بازی‌ها‌ی خوب و باکیفیت برای ما مهم است. خیلی‌ها می‌گفتند با نیجریه مساوی می‌کنیم و بوسنی را می‌بریم و از این گروه صعود می‌کنیم، اما گروه سختی داریم. در بازی اول خوب کار کردیم و مساوی گرفتیم و امیدوارم در این دو بازی هم خوب کار کنیم. بیشتر از صعود من به اجرای بازی خوب امیدوار هستم.

یعنی هیچ امیدی به صعود ندارید؟
ناامید هم نیستم، اما بیاییم منطقی با شرایط برخورد کنیم و اگر هم صعود نکردیم با افتخار از جام خارج شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز