خبرگزاری کار ایران

در صورت تصویب مجمع عمومی؛

ایران عضو هیات رئیسه AFC می‌شود / بازگشت کفاشیان به مدیریت فوتبال آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۳۱

در مجمع فوق‌العاده AFCدر برزیل طرح پیشنهادی ایران که در دستور کار اعضای مجمع عمومی قرار گرفته بررسی و در صورت تصویب، ایران به عنوان نماینده زون پنجم قاره آسیا به عضویت هیات رئیسه AFCدر خواهد آمد.

در صورت تصویب طرح پیشنهادی ایران در مجمع فوق العاده AFC، ایران بار دیگر به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال چندی پیش در طرحی پیشنهادی به شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، خواستار افزایش تعداد زون‌های این قاره از ۴ به ۵ زون شده است. بر اساس طرح پیشنهادی ایران این زون جدید ۶ کشور ایران، ازبکستان، ‌ قرقیزستان، ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان را شامل می‌شود و در صورت تایید مجمع عمومی نماینده این زون جدید به عضویت هیات رئیسه AFC درخواهد آمد.

حسن غفاری رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا این طرح را پیشنهاد علی کفاشیان اعلام کرد و اظهار داشت: طرح مذکور در سفر اخیری که به کشور بحرین داشتیم به شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و آلکس سوسی دبیر کل این کنفدراسیون ارائه شد و خوشبختانه مورد استقبال مسئولان AFC قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه که دبیر کل فدراسیون فوتبال ازبکستان، رئیس و نائب رئیس فدراسیون فوتبال تاجیکستان و نماینده فدراسیون فوتبال قرقیزستان حضور داشتند نزدیکی کشورهای این منطقه، مشترکات فرهنگی و زبانی به عنوان شاخص های اصلی برای انتخاب زون جدید در این منطقه از قاره پهناور آسیا عنوان شد.

به گفته غفاری قرار است در مجمع فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا که در حاشیه مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام خواهد شد طرح پیشنهادی ایران در دستور کار اعضای مجمع عمومی قرار بگیرد و در صورت تصویب ایران به عنوان نماینده زون پنجم قاره آسیا به عضویت هیات رئیسه AFC درآید.

لازم به ذکر است هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲۴ عضو دارد که در دور گذشته انتخابات این کنفدراسیون به دلیل درخواست علی سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی برای عضویت در هیات رئیسه علی کفاشیان ناگزیر شد از سمت خود کناره‌گیری کند و ایران این کرسی مهم در فوتبال آسیا را از دست داد.

ایران پیش از این در دوره ریاست صفایی‌فراهانی با ۳۲ رای به عضویت هیات رئیسه AFC انتخاب شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز