خبرگزاری کار ایران

باید به کی‌روش حق داد؛

جلالی: صعود ایران دور از معادلات فوتبال است / خوش‌بینی کاذب به فوتبال‌ ما ضربه می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۷۵

کی روش از اول راه مشخصی را برای تیم ملی انتخاب کرده و در حال ادامه دادن همان راه است و از نظر اصول مربیگری کار او درست است ولی با شرایطی که فوتبال ما دارد باید دید این روند می تواند با نتیجه هم همراه باشد یا نه؟

کارشناس و تحلیل‌گر فوتبال کشور گفت: اگر ما به مردم بگوییم تیم ملی از گروهش صعود می‌کند این تنها یک خوش‌بینی کاذب است و در واقع با این نگاه به فوتبال‌مان ضربه زدیم.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: با واقعیت‌های موجود تیم ملی صعود از گروهی که نیجریه، آرژانتین و بوسنی رقیب ما هستند، دور از معادلات فوتبال است. البته در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست ولی در شرایط عادی این خواسته یک ماموریت دشوار و حتی ناممکن باید باشد.

جلالی با انتقاد از وضعیت برگزاری اردوی آفریقای جنوبی گفت: متاسفانه این فرصت را خیلی راحت از دست دادیم در حالیکه این اردو می توانست بخش مهمی از پروسه آماده سازی تیم ملی باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت و برنامه ریزی در فدراسیون فوتبال مشکل دارد و گرنه این اتفاق نمی افتاد تا تیم ملی با یازده بازیکن به اردوی آفریقای جنوبی برود. سازمان لیگ پیشنهاد کرده بود که تا پایان اسفند می شود لیگ را به پایان رساند. اگر این اتفاق می افتاد اردوی تیم ملی زودتر و در فروردین ماه شروع می شد و بازیکنان برای مسابقات جام باشگاه های آسیا در اختیار باشگاه ها قرار می گرفتند و بعد از آن به اردوی آفریقای جنوبی می رفتند.

جلالی ادامه داد: به هرحال اصرار و تاکید کی‌روش باعثشد اردوی آفریقای جنوبی با هر کیفیتی که بود برگزار شود و شاید او با این کار می خواست بی برنامگی و ناهماهنگی در فوتبال ما را به رخ افکار عمومی بکشد تا در صورت ناکامی تیم ملی در جام جهانی توجیه لازم را داشته باشد.

کارشناس فوتبال کشور تاکید کرد: وقتی برنامه‌ریزی وجود ندارد و هر کس حرف خودش را می‌زند و حتی کار به تنش و تهدید می‌کشد، بیشترین لطمه به تیم ملی وارد می‌شود.

جلالی ادامه داد: کی روش از اول راه مشخصی را برای تیم ملی انتخاب کرده و در حال ادامه دادن همان راه است و از نظر اصول مربیگری کار او درست است ولی با شرایطی که فوتبال ما دارد باید دید این روند می تواند با نتیجه هم همراه باشد یا نه. البته باید به کی روش هم حق داد که از بی نظمی های تیم ملی ناراحت باشد. او یک مربی حرفه ای است و به فوتبال ما نگاه حرفه ای دارد، در حالیکه ما نتوانستیم همپای خواسته های او پیش برویم و انتظاراتش را برآورده کنیم.

کارشناس فوتبال کشور درباره شانس ایران برای صعود از مرحله گروهی یادآور شد: فوتبال همیشه یک اتفاقاتی کنارش هست و ما به حسب اتفاقات می توانیم امیدوار باشیم ولی اگر بخواهیم روی منطق فوتبال حرف بزنیم، شانسی برای صعود نداریم. بهترین کارمان این هست که بعد از جام جهانی استارت بزنیم و آینده را ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: ما باید افتخار کنیم و لذت ببریم و همه کمک کنیم که تیم مان در جام جهانی بتواند از نظر فنی، رفتاری و فرهنگی بازخورد خوبی به دنیا بدهد چون در آنجا همه ما را می بینند. ما می توانیم بازی های خوبی انجام بدهیم. ما در بخش مالکیت توپ نمی توانیم عرض اندام کنیم ولی در دفاع، بازی فیزیکی، بازی تخریبی قابلیت خوبی داریم. تحلیل من این است که ما می توانیم بازی های خوبی انجام بدهیم تا جهان به فوتبال ما احترام بگذارد. ما باید سعی کنیم حضوری آبرومندانه داشته باشیم.

جلالی در خصوص حریفان ایران در جام جهانی گفت: نیجریه جزء تیم های خوب دنیاست. بوسنی که زودتر از خیلی از تیم های دیگر به جام جهانی صعود کرده بود و آرژانتین که مدعی قهرمانی است. اینها دشواری کار ما را نشان می دهد و به همان اندازه انگیزه و توانی که می توانیم به رخ حریفان بکشیم. ما چیزی برای از دست دادن نداریم و این حریفان هستند که احساس نگرانی دارند و می توانیم از این شرایط برای ارائه بهترین نمایش تیم ملی نهایت استفاده را ببریم.

جلالی درباره تمدید قرارداد با کی‌روش گفت: او کارش را بلد است. کاملا متخصص است ولی نوع بازی ما تغییری نکرده. چیزی به فوتبال ما اضافه نشده جز بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا. کی روش از ظرفیت های ما استفاده کرده و کمبودهای ما را خیلی خوب می داند اگر ما بتوانیم ایشان را نگه داریم و از او کار با برنامه بخواهیم. تغییر سبک و تغییر نسل بخواهیم. به نظر من او این قابلیت را دارد که بتواند این کارها را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز