خبرگزاری کار ایران

یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

فولاد در اندیشه تکرار خاطره سپاهان / یاران رائول شکننده و پرنوسان

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۷۸

فولاد خوزستان در دور مقدماتی دو مرتبه برابر الجیش دیگر نماینده قطر در این جام به میدان رفتند و یک تساوی بدون گل در زمین حریف و پیروزی ۳ بر یک در خانه را بدست آورند تا برتری خود را به این حریف عربی دیکته کنند.

فولاد خوزستان تنها نماینده باقی مانده فوتبال باشگاهی ایران در دوازدهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا فردا و در آخرین بازی دور رفت از مرحله یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میهمان تیم السد قطر است و برای صعود به مرحله بعد به دنبال نباختن و کسب حداقل امتیاز مقابل یاران رائول است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری ۴ مسابقه در شرق و غرب قاره کهن به پایان می‌رسد که فولاد خوزستان به عنوان تنها تیم باقی‌مانده از بین نمایندگان ایران در این جام، در آخرین مسابقه روز دوم این مرحله به مصاف السد قطر می‌رود.

شاگردان حسین فرکی به عنوان قهرمان لیگ ایران، در این بازی باید به مصاف تیمی بروند که در مرحله گروهی در خانه سپاهان را شکست داد اما در بازی برگشت سنگین‌ترین باخت دور نخست را از نماینده اصفهانی ایران متحمل شد. البته السد در نهایت به لطف شکست سپاهان در بازی آخر در زمین الهلال و پیروزی مقابل الوحده امارات، به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله حذفی راه یافت.

السدی‌ها که در دور مقدماتی از ۳ بازی خانگی ۲ برد و یک تساوی بدست آوردند، در دیدارهای برگشت تنها برابر الاهلی یک امتیاز گرفتند اما مقابل الهلال عربستان و سپاهان ایران به ترتیب شکست‌های سنگین ۵ بر صفر و ۴ بر صفر را متحمل شدند، پس حریفی پر نوسان برای تیم فولاد محسوب می‌شوند.

اما فولاد خوزستان هم که دومین تیم برتر مرحله گروهی این جام محسوب می‌شود، در گروه B با کسب ۴ پیروزی و ۲ تساوی مقتدرانه و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. آنها که موفق‌ترین تیم باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند، در دور مقدماتی دو مرتبه برابر الجیش دیگر نماینده قطر در این جام به میدان رفتند و یک تساوی بدون گل در زمین حریف و پیروزی ۳ بر یک در خانه را بدست آورند تا برتری خود را به این حریف عربی دیکته کنند.

حالا شاگردان حسین فرکی که به لطف صدرنشینی در مرحله گروهی از امتیاز برگزاری دیدار برگشت در خانه برخوردار هستند، با تفکر نباختن به مصاف السدی می‌روند که از ستارگانی همچون تاباتا، لی جونگ سو، طلال البلوشی و خلفان ابراهیم سود می‌برد. قطعا فولادی‌ها اگر بتواند بر حواشی روزهای اخیر غلبه کرده و با کسب تساوی و یا پیروزی به اهواز بازگردند، می‌تواند راه فولادی‌ها را برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی این جام هموارتر کند.

یکی دیگر از نکات جالب این بازی حضور کارلوس کی‌روش در قطر است. قطعا حضور سرمربی تیم ملی ایران می‌تواند انگیزه بازیکنان فولاد خصوصا ملی‌پوشان این تیم را برای ارائه بازی بهتر مقابل السد افزایش دهد، عملکردی که شانس آنها را برای رسیدن به پیراهن تیم ملی و حضور در جام جهانی برزیل افزایش خواهد داد.

برنامه کامل روز دوم از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه:
سانفرس هیروشیما ژاپن - وسترن سیدنی استرالیا، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه آتلتیک شهر هیروشیما
کاوزاکی ژاپن - اف‌سی کره‌جنوبی، ساعت ۱۴:۳۰، تودوروکی شهر کاوازاکی
بنیادکار ازبکستان - الهلال عربستان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه پاختاکور شهر تاشکند
السد قطر - فولاد خوزستان، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز