خبرگزاری کار ایران

امارات رقیب ایران برای میزبانی جام ملتها؛

کفاشیان: نمی توانیم قرارداد کی روش را تمدید کنیم / در گروه سختی قرار گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۷۸۴

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با شرایط مالی فعلی امکان تمدید قرارداد کارلوس کی روش را نداریم مگر اینکه وزارت ورزش در این زمینه به فدراسیون فوتبال کمک کند.

رییس فدراسیون فوتبال آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی روش، قرعه کشی جام ملت های آسیا ومیزبانی این مسابقات در سال ۲۰۱۹، اوضاع مالی فدراسیون فوتبال، اردوهای تیم ملی، دعوت از علی کریمی و… را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان با بیان اینکه با روند فعلی مشکلات مالی، فدراسیون در تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی با مشکل مواجه خواهد شد، افزود: اگر این روند ادامه یابد به طور حتم نمی توانیم با این مربی قرارداد مان را تمدید کنیم.

به گفته وی سال آینده وضعیت مالی فدراسیون با توجه به پاداشی که از فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) دریافت می کند قدری بهتر می شود اما این رقم به هیچ وجه برای عقد قرارداد مجدد با کی روش و دستیارانش کافی نیست.

رییس فدراسیون فوتبال که ظهر امروز جمعه در برنامه " هر روز ورزش " شبکه خبر سخن می گفت، در پاسخ به این سوال که آیا کی روش هم علاقه مند به ماندن در ایران است؟ گفت: علاقه به تمدید این قرارداد دو طرفه است و کی روش نیز همانند فدراسیون فوتبال ایران علاقمند است در ایران مربیگری خود را ادامه دهد.

به گفته وی کی روش با تیم ملی ایران عملکرد مناسبی داشته است و او فوتبال ایران را بعد از ۳ سال خوب می شناسد از طرفی با سن و سالی که دارد دیگر ترجیح نمی دهد تا تمرکز خود را به روی تیم دیگری متمرکز نماید و بار دیگر از صفر شروع کند.

کفاشیان تاکید کرد: مهم ترین مساله کی روش مالی است و او رسما خواستار افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی قراردادش شده و این در حالی است که در طی مدت سه سال فعالیت در ایران قرارداد او ثابت بوده و هیچ افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ تضمینی برای تمدید این قرارداد به دلیل نداشتن منابع مالی نداریم و اگر این روند ادامه باید نمی توانیم آن را تمدید کنیم.

به گفته کفاشیان مسولان سازمان تربیت بدنی در دولت قبل و وزیر سابق ورزش قول ۱۰۰درصدی و حمایت از قرارداد مربی تیم ملی را داده و قسمتی از آن را مهیا کردند بعد از رفتن آنان کمک چندانی به فدراسیون نشد البته باید به دولت جدید و وزیر ورزش زمان بیشتری بدهیم تا شاید کمک های آن ها واقعی تر شود.

رییس فدراسیون فوتبال بابیان اینکه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از علاقمندان به فوتبال است و قول مساعد در این خصوص داده، افزود: به وزارت ورزش حق می دهم آن ها تازه در اول راه هستند و تا به امروز حمایت کامل از فدراسیون فوتبال و تیم ملی کرده اند و واقعیت این است که اولویت اولشان فوتبال است و تصمیماتی که درباره تیم های پرسپولیس و استقلال گرفته اند حاکی از این اولویت بندی است.

وی در پاسخ به این سوال که درصورت حل مشکلات با کی روش قرارداد چند ساله بسته خواهد شد نیز گفت: اگر مشکلات حل شود به طور حتم قراردادی که بسته می شود سه ساله و تا جام جهانی بعدی ۲۰۱۸ خواهد بود اما همانطور که گفتم باید دولت به ما کمک کند. البته کمکی که از دولت می خواهیم آنچنان زیاد نیست و می شود این مهم اجرایی شود.

گروه ایران در جام ملت ها را سخت می دانم
رییس فدراسیون فوتبال که برای شرکت در مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ به استرالیا سفر کرده و به تازگی به ایران بازگشته است درباره تیم های همگروه ایران در این رقابت ها نیز گفت: قرعه ما سخت است هر سه تیم امارات، قطر و بحرین تیم های خوبی هستند و ما در قرعه سختی قرار گرفته ایم.

کفاشیان ادامه داد: ایران تیم اول آسیا است و باید این را ثابت کنیم از این رو هر حریفی برای ما سخت است و اگر در این مسابقات نتوانیم خود را ثابت کنیم برای فوتبال ما بد می شود با این شرایط باید به افق های بالاتر چشم داشته و تلاش کنیم به آنها برسیم از این رو کار ما نسبت به سایر تیم ها دشوارتر است.

به گفته وی این در حالی است که سایر تیم ها برنامه های خود را از هم اکنون برای این رقابت ها آماده کرده و نهایی کرده اند و ما تازه در اول راه هستیم.

وی درباره مذاکراتش با روسای فدراسیون های شرکت کننده در این مراسم برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی نیز گفت: با توجه به فشردگی سفر مذاکراتی با روسای فدراسیون های مختلف انجام دادیم و تقاضای بازی و عقد قرارداد همکاری با کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، استرالیا و عمان داشتیم که این تقاضاها به دلیل قرار گرفتن تیم ایران در صدر تیم های برتر آسیایی روبه افزایش است.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین به دیدارش با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و گفت: در دیدار با شیخ سلمان در خصوص فعالیت های منطقه ای و برنامه آتی کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکرات سازنده ای داشتیم که به طور حتم به رشد فوتبال در آسیا و ایران کمک خواهد کرد.

امارات رقیب اصلی ایران برای میزبانی جام ملت ها
رییس فدراسیون فوتبال درباره درخواست میزبانی ایران برای جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ گفت: سه کشور ایران، امارات و عربستان خواستار این میزبانی هستند و به نظرمی رسد تقاضای عربستانی ها جدی نباشد از این رو امارات رقیب اصلی ایران برای کسب این میزبانی است.

کفاشیان درهمین ارتباط به سفر هیات ۱۰ نفره کارشناسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران اشاره کرد و افزود: این هیات هفت اردیبهشت ماه به ایران آمده و طی اقامت ۱۰ روزه از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری شش شهر که ما به عنوان میزبان معرفی کردیم بازدید خواهند کرد.

وی افزود: اعضای این هیات دراین سفر امکانات اقامتی، مسافرتی و از همه مهم تر ورزشگاه های شهرهای معرفی شده را ارزیابی و نظر خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقال می دهند.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در همین خصوص جلسات منظمی بامسولان وزارت ورزش برگزار کرده ایم تا مسولان ورزش شهرهای میزبان با گروه اعزامی همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته وی نتیجه این ارزیابی ها آبان ماه امسال مشخص شده و رای گیری صورت می گیرد که امیدواریم این میزبانی به کشور ما برسد.

۷۰ درصد تمرکز کی روش روی دیدار با نیجریه است
رییس فدراسیون فوتبال درباره انتقاد از رقبای تدارکاتی تیم ملی نیز اظهار داشت: هیج انتقادی به ما وارد نیست. کی روش رقبای تدارکاتی را انتخاب و در صورت موافقت و داشتن شرایط امکان آن را فراهم می کنیم از این رو انتقادی به ما وارد نیست.

کفاشیان بابیان اینکه ۷۰ درصد تمرکز سرمربی تیم ملی در جام جهانی به روی بازی با تیم نیجریه است، تاکید کرد: به طور حتم این مربی به دنبال اثبات خود در جام جهانی است و ترجیح می دهد کارنامه موفقی با تیم ملی ایران در این رقابت ها داشته باشد و به دنبال برگزاری دیدار هایی است که به تیم ملی در نخستین دیدارش کمک کند و امیدواریم در کسب این نتیجه نیز موفق باشد.

وی درخاتمه و در پاسخ به این سوال که از علی کریمی درخواست شده تا تیم ملی را در اردوی های بعدی تیم ملی همراهی کند نیز گفت: در جریان دعوت از کریمی نیستم. این موارد فنی است و به خود سرمربی باز می گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز