خبرگزاری کار ایران

صعود به جام‌جهانی هم از سر ما زیاد بود؛

عزیزی: تابعیت‌دادن به ادینهو ظلم به جوانان ایرانی است / وزیر احساسی حرف زده!

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۰۶

اگر ما هم بازیکن برزیلی بگیریم چه فرقی با قطر داریم. ما این همه فوتبالیست داریم و اگر مثل قطری‌ها یا اماراتی‌ها بازیکن خارجی بگیریم، چه فرقی با این کشورها داریم؟

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: نظر گودرزی در مورد نتایج ایران درجام جهانی برزیل نظرات کارشناسی نیست.

خداداد عزیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: گودرزی به عنوان وزیر ورزش صحبت از پیروزی احتمالی مقابل بوسنی و نیجریه و حتی آرژانتین کرده، به هر حال نظرش این است و گودرزی به عنوان نفر اول ورزش ایران نظرش را گفته اما حرف‌های او کارشناسانه نیست و به عنوان یک تماشاگر چنین حرف‌هایی را زده، چون چیزی که گودرزی گفته، جزو معجزات است. هر کسی یک نظری دارد اما این نظر کارشناسی نیست و یک دید عامیانه به فوتبال است.

وی افزود: اگر گودرزی با توجه به مشورت مشاورانش این حرف‌ها را زده، باید بگویم مشاورانش به او دورغ گفته‌اند، اگر هم به عنوان یک ایرانی دوست دارد ایران چنین نتایجی در جام‌جهانی بگیرد، خوب است و نظرش قابل احترام است اما این حرف‌ها، نظرات کارشناسی نیست. فکر می‌کنم گودرزی احساساتش را گفته و بیشتر نظر او احساسی بوده که البته طبیعی هم هست چون وزیر ورزش است و دوست دارد ایران در جام جهانی نتیجه خوبی کسب کند.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: البته در فوتبال اتفاقات زیادی می‌افتد، مثل یونان که با آن سیستم خاص دفاعی‌اش قهرمان اروپا شد اما این اتفاقات برای ما خیلی سخت می‌افتد و معمولا از این اتفاقات برای ما نمی‌افتد.

وی ادامه داد: حرف‌های غیر کارشناسی گودرزی توقعات را بالا نمی‌برد. او نظرش را می‌گوید و اینطوری نیست که حرف‌های او سطح توقعات را بالا ببرد. اصولاً ۳ دسته هستند که فوتبا ل را می‌بینند. یک عده مردم عادی، یک دسته هم کارشناسان و عده‌ای هم به عنوان مسئول فوتبال را می‌بینند و در موردش نظر می‌دهند و فقط دسته‌ای که به عنوان کارشناس فوتبال را می‌بینند خیلی منطقی در مورد آن صحبت می‌کنند و مردم و مسئولان همیشه توقعات بالایی دارند و همواره دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد که به نظر من حق هم دارند. شاید خواسته ‌آنها خواسته معقولی نباشد اما درخواست آنها از تیم ملی کشورشان این است.

خداداد عزیزی در مورد پیش بینی‌اش از نتایج تیم ملی در جام جهانی گفت: خود کی‌روش قبلاً گفته که رفتن ما به مرحله بعد جام‌جهانی یعنی اینکه قهرمان جام‌جهانی شده‌ایم. توقع نداشته باشید وقتی تیم ملی در۳ بازی آخر خود موفق شد به جام جهانی صعود کند، در جام جهانی از گروهش صعود کرده و به دور بعد برود. به هر حال در فوتبال ما هر چند وقت یک بار یک نفر یک حرفی می‌زند اما با توجه به شرایطی که فوتبال ما دارد، همین که به جام جهانی صعود کرده‌ایم از سرمان هم زیادی است.

مهاجم سال‌های پیش تیم ملی کشورمان همچنین در مورد حضور احتمالی ادینهو در تیم ملی ایران گفت: به نظر من ادینهو فوتبالیست خوبی است و در این نداری فوتبال ما ادینهو بازیکن خیلی قوی و خوبی است و به درد تیم ملی ما در جام‌جهانی می‌خورد. در این قحطی مهاجم، ادینهو کمک بزرگی برای تیم ملی است. ما که این همه بازیکن دورگه داریم و یک بازیکن ۳ رگه هم بیاوریم، چه فرقی می‌کند؟ با این فوتبالی که ما داریم، ادینهو یک مروارید برای تیم ملی است.

عزیزی در پایان گفت: به نظر من ادینهو خیلی می‌تواند به تیم ملی ما کمک کند، چون فوتبالیست قابلی است اما اگر به او تابعیت بدهند و در تیم ملی ایران بازی کند، ‌ ظلم به جوانان ما است. قطر هم فوتبالیست خارجی و به خصوص برزیلی می‌گیرد پس اگر ما هم بازیکن برزیلی بگیریم چه فرقی با قطر داریم. ما این همه فوتبالیست داریم و اگر مثل قطری‌ها یا اماراتی‌ها بازیکن خارجی بگیریم، چه فرقی با این کشورها داریم؟ به جای اینکه به چنین بازیکنانی تابعیت بدهیم، روی تیم‌های پایه جوانان خودمان کار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز