خبرگزاری کار ایران

افتخارات دایی غیرقابل کتمان است؛

حرف‌هایت تکراری و قدیمی است جادوگر صحرا!

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۷

حالا کریمی دوباره همان تضاد درونی خودش را بروز داده و از جام‌جهانی آلمان سخن به میان آورده و می‌گوید: «یک نفر در تیم‌ملی دوست داشت همه توپ‌ها به وی ختم شود».

ایلنا - علی کریمی بازیکن خوش‌تکنیکی که اگر قدر خودش را بیشتر می‌دانست خیلی بیش از این حرف‌ها باید فوتبال ما از تکنیک ناب وی بهره می‌برد، اما همواره به موازات بازی در زمین، یک نوع درگیری درونی با خود و با برخی افراد بیرونی و افرادی که به زعم کریمی نباید معروف‌تر و مشهورتر از وی باشند داشته و مدام در حال نزاع و درگیری با آنها بوده است.

کریمی این نزاع و درگیری را به خصوص با علی دایی از همان روزی آغاز کرد که در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک به عنوان یک بازیکن جوان در ترکیب تیم‌ملی قرار گرفت.

آن بازی‌ها را خوب به یاد دارم، چون همراه تیم‌ملی بودم و در چند صحنه علی کریمی پا به توپ شد و از خط میانی حرکت کرد و در خط حمله وقتی علی دایی مترصد ارسال توپ از ناحیه این بازیکن جوان بود، کریمی توی سر توپ می‌زد و دایی را نادیده می‌گرفت تا توپ را به استیلی یا باقری بسپارد.

بعد از آن بازی‌ها، علی کریمی به پرسپولیس آمد و شد علی کریمی معروف و اگرچه حضورش در پرسپولیس با ناکامی پرسپولیس همراه بود، اما کریمی ابتدا مورد توجه اماراتی‌ها قرار گرفت و سپس سر از فوتبال آلمان درآورد. او هم به بایرن مونیخ رفت جایی که علی دایی نام نیکی از یک ایرانی از خود بر جای گذاشته بود و رسانه‌های آلمانی به کریمی جادو‌گر صحرا لقب دادند.

کریمی البته در بایرن‌مونیخ خیلی دوام چندانی نداشت و دوباره به کشورهای عربی برگشت، بعد از آن هم یک‌باره حامی درجه اول او، حسین هدایتی تیمی به نام استیل‌آذین را خریداری کرده و ستاره‌هایی مثل کریمی را در آن تیم جمع کرد. کریمی در استیل‌آذین هم حاشیه‌هایی ایجاد کرد، به خصوص در بازی با تراکتورسازی و بعد از فرستادن استیل‌آذین به لیگ یک، کریمی به پرسولیس آمد. باز هم کریمی و پرسپولیس ناکام ماندند و تا به امروز که کریمی به تراکتورسازی پیوسته و در حالیکه تصور می‌شد با انگیزه‌های بالای او، تراکتور اوج بگیرد اما نه کریمی توانست بازدهی داشته باشد و نه تراکتور تا به امروز در حد انتظار ظاهر شده است…

حالا کریمی دوباره همان تضاد درونی خودش را بروز داده و از جام‌جهانی آلمان سخن به میان آورده و می‌گوید: «یک نفر در تیم‌ملی دوست داشت همه توپ‌ها به وی ختم شود». پر واضح است منظور کریمی، علی دایی است ولی با احترام به کریمی می‌گوییم آقای کریمی، بفرمایید تاثیرگذاری و ثمردهی شما در تیم‌ملی بیشتر بوده یا علی دایی؟!

در همان جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان شما به جای توجه به بازی و ستاره شدن، آن قدر ضعیف بودی که تعویض شدی و از عصبانیت به جای اینکه توپ را برای دایی ارسال کنی(به قول خودت)، ساک پزشک تیم‌ملی را شوت کردی و حالا چون مخالفت با علی دایی از سوی یکی مثل علی کریمی می‌تواند یک خبر داغ ژورنالیستی باشد، شما هم که حرف تازه‌ای نداری باز سراغ همان سوژه‌های سوخته رفته‌ای.

آقای کریمی! علی دایی دو بار تیم‌ملی را به جام‌جهانی برده، یک بار قهرمان بازی‌های ۹۸ بانکوک کرده، ۲ بار جام حذفی را برای پرسپولیس به ارمغان آورده، یکی از عوامل مهم حماسه‌سازان ملبورن بود، پایه‌گذار پیروزی غرورانگیز برابر آمریکا در جام‌جهانی بوده، به چلسی ۲ گل زده، به آث‌میلان گل زده و هر جا رفته تاثیر مثبت خودش را گذاشته، شاید این حرف‌های شما برای برخی خریدار داشته باشد اما تاریخ را نمی‌توان با حرف نوشت بلکه باید مرد میدان عمل بود.

سیدرضا فیض‌آبادی - کارشناس رسانه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز