خبرگزاری کار ایران

در بازدید از آکادمی تیم‌های ملی فوتبال؛

گودرزی: نیاز اصلی فوتبال آرامش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۲۸

باید حمایت مالی و معنوی صورت گیرد و رسانه‌ها هم کمک کنند تا در سایه این آرامش برنامه‌های در نظر گرفته شده را اجرایی کنیم.

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان بعد از ظهر امروز از آکادمی تیم‌های فوتبال بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، در این بازدید که نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و اعضای هیات رییسه فوتبال حضور داشتند، گودرزی گفت: «‌ فوتبال ورزش پرمخاطب کشور است و ما در حال حاضر مسابقات جام جهانی را در پیش داریم که امروز هم با سجادی به اینجا آمدیم تا ببینیم اگر نیازی به کمک باشد تا قبل از جام جهانی انجام دهیم. نیاز اصلی فوتبال ما آرامش است. باید حمایت مالی و معنوی صورت گیرد و رسانه‌ها هم کمک کنند تا در سایه این آرامش برنامه‌های در نظر گرفته شده را اجرایی کنیم.»

یکی از موضوعاتی که در این بازدید مطرح شد، این بود که اجرایی شدن برنامه‌های کی‌روش، سرمربی تیم ملی به بودجه نیاز دارد. وزیر دراین باره توضیح داد: «ما در حد توان حمایت می‌کنیم. معاون اول رئیس جمهور هم دستور دادند که تمام نیازهای کی‌روش برآورده شود. فوتبال هم علم است و هم فن و شرایط خاصی دارد و تنها به عنوان ورزش محسوب نمی شود ما هم همین نگاه را داریم.»

خبرنگارانی که در آکادمی حضور داشتند از صحبت‌های اخیر مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که آرامش فوتبال را برهم زده‌اند، پرسیدند. وزیر هم گفت: «‌باید حاشیه را رها و از تیم ملی حمایت کنیم. من از رسانه‌ها هم خواهش می‌کنم به این بحث‌های حاشیه‌ای دامن نزنند. قطعاً اگر رسانه‌ها به این حرف‌ها بها ندهند این حاشیه‌ها از قیمت می‌افتند. حرف زیاد زده می‌شود اما مهم نیست. اجازه دهید در آرامش حرکت کنیم. سهم رسانه‌ها در حاشیه‌ها کمتر از فوتبالی‌ها است اما می‌توانند کمک کنند که به آرامش برسیم.»

وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی فوتبال زنان و همه قسمت‌های آکادمی دیدن کرد. آکادمی میزبان سمینار دروازه‌بانان بود و دکتر گودرزی هم دقایقی در این سمینار حاضر شد. مدرس ایتالیایی دروازه‌بان‌ها با وزیر صحبت و از مهمان‌نوازی‌ ایرانی‌ها تشکر کرد. این مربی گفت که از امکانات خوب آکادمی فوتبال ایران تعجب کرده است.

همچنین سجادی از تشکیل ستاد جام جهانی خبر داد: «به منظور هماهنگی تمام کارها به جز فنی که توسط فدراسیون انجام می‌شود، ستادی تشکیل داده‌ایم که در آن از صدا و سیما، سازمان میراثفرهنگی و سایر وزارتخانه‌ها هستند، تصمیم‌گیری می‌شود که از تیم ملی حمایت کنیم. هر هفته جلسه وزارت ورزش با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و امروز هم این جلسه برگزار شد. همه کمک می‌کنند تا تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد، علاقه و نظر همه مردم هم همین است، تلاش می‌کنیم با آمادگی لازم ملی‌پوشان در این میدان بزرگ کار کنند.» در این بازدید درباره انتخابات کمیته ملی المپیک از سجادی سوال شد، او گفت: «‌ به همه کسانی که انتخاب شده‌‌اند تبریک می‌گویم امیدوارم که کار را زودتر شروع کنند و با رویدادهای مهمی که سال آینده داریم امیدواریم که برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد تا موفق شوند.»

او در پاسخ به این سئوال که انتخاب کیومرثهاشمی را به عنوان رئیس چطور می‌دانید، گفت: «من جمع خوبی را می‌بینیم که می‌توانند به ورزش کمک کنند.»

خبرنگاران درباره توصیه وزیر ورزش و جوانان به مدیران سرخابی پرسیدندو سجادی هم تاکید کرد تصمیم، تصمیم وزیر است: «‌تصمیم همانی است که وزیر گفته. توقع داریم مشکلات فرافکنی نشود، باید مدیریت کنیم، لازم نیست همه چیز را علنی کنیم، از مدیران با تجربه که توسط هیات مدیره انتخاب شده‌اند توقع این است کارشان را خوب انجام دهند، این دو تیم در جدول به همدیگر نزدیک هستند و ما هم با توجه به اینکه به پایان فصل نزدیک می‌شویم به فضای آرام‌تری نیاز داریم.»

همچنین کفاشیان نیز درباره روند آمادگی تیم ملی برای جام‌جهانی توضیحاتی را ارائه کرد. رییس فدارسیون فوتبال قبل از هرچیزی از حضور وزیر در این کمپ تشکر کرد: «‌ از چند وقت پیش از وزیر وقت خواسته بودیم که از امکانات آکادمی فوتبال و پروژه‌های در دست اجرای ما بازدید کند و امروز این فرصت پیش آمد که از ایشان تشکر می‌کنم.»
کفاشیان درباره حمایت از تیم ملی هم صحبت کرد: «با نامه وزارت ورزش ستادی را تشکیل دادیم تا در اعزام‌ها کارهای فرهنگی، خرید بلیت و تورهای جام جهانی برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و کسانی که می‌خواهند به جام جهانی بروند مشکلی برایشان بوجود نیاید. مانند دوره قبلی می‌خواهیم یک کار فرهنگی انجام دهیم.»

رییس فدارسیون فوتبال از از همه خواست تا به تیم ملی کمک کنند: «اولین جلسه این ستاد با حضور وزیر ورزش انجام شد و در دومین جلسه نیز با حضور آقای سجادی جلسه‌ای برگزار خواهد شد. از فدراسیون‌های دیگر هم می‌خواهیم در این راه ما را کمک کنند و همچنین می‌خواهیم رسانه‌ها در خصوص خرید بلیت‌های جام جهانی به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا اگر کسی می‌خواهد بازی‌های تیم ملی را از نزدیک ببیند بلیتش را خریداری کند چون اگر بخواهند اسفندماه یا بعد از آن این کار را انجام دهند نمی‌توانند کاری کنند و مهلت خرید بلیت به اتمام می‌رسد.»

به گفته کفاشیان ایران در بلیت‌های جام جهانی سهمیه‌ای مشخص شده دارد: «خوشبختانه سهمیه خوبی در فیفا داریم و تنها باید فوتبال‌دوستان ایرانی بلیت‌ها را رزور کنند، البته یکسری سهمیه‌ها نیز به خود فدراسیون فوتبال تعلق می‌گیرد که این سهمیه به قهرمانان، ورزشکاران و باشگاه‌ها می‌رسد. خرید بلیت هزینه زیادی ندارد و تنها ۲،۳ میلیون تومان می‌شود!»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز