خبرگزاری کار ایران

دربی شرایط خاص خودش را دارد؛

شاهرودی: سرخ‌پوشان غیرت پرسپولیسی را در دربی نشان دهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۷۰

این بازی یک بازی خاص است که به واسطه ترس اعضای دو تیم از باخت اغلب مساوی می‌شود اما من به این پرسپولیس امیدوارم و فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل این بازی را می‌برد.

مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران گفت: پرسپولیس را برنده این دربی می‌دانم.

به گزارش ایلنا، رضا شاهرودی افزود: دربی شرایط خاص خودش را دارد و هیچ‌گاه تیمی که قبل از دربی برنده بوده در دربی نیز به برتری دست نیافته و نتیجه بازی‌های قبلی تاثیری در نتیجه و شرایط بازیکنان دو تیم ندارد. این بازی یک بازی خاص است که به واسطه ترس اعضای دو تیم از باخت اغلب مساوی می‌شود اما من به این پرسپولیس امیدوارم و فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل این بازی را می‌برد.

مدافع چپ پرسپولیس در سال‌های گذشته در ادامه با اشاره به شرایط استقلال گفت: امیدوارم تیم فوتبال پرسپولیس از شرایط فعلی تیم استقلال نهایت استفاده را برده و به برتری دست یابد. به هر حال نبود نفراتی مثل نکونام و منتظری به سیستم دفاعی تیم استقلال آسیب می‌زند. استقلال با برخورداری از ۶ ملی‌پوش در دفاع و هافبک دفاعی و استفاده از یک گلر مطرح ۱۵ گل دریافت کرده و حالا که منتظری و نکونام نیز نیستند و نیمکت این تیم با کمبود نفرات مواجه است می‌توان از این شرایط استفاده کرد. استقلال عمدتا روی ضربات ایستگاهی و کرنر به گل می‌رسد و بعضا نیز با تکیه بر سانتر از جناحین دروازه حریفان را باز کرده است. در مجموع این تیم ار نظر مالی و بازیکنان شرایط خوبی ندارد و بیشتر حملات این تیم با سانترها و نفوذهای خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده و به ویژه خسرو حیدری از راست طراحی می‌شود و جالب اینکه بسیاری از گل‌های آنها روی توپ‌های بلند و با ضربات سر به ثمر رسیده است و قطعا علی دایی که در فصل جاری موفق عمل کرده با آنالیز تیم استقلال از ضعف های این تیم استفاده کرده و نقاط قوت آنها را خنثی می کند.

شاهرودی درباره تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس رفته رفته بهتر شد و توانست به صدر جدول برسد. علی دایی در فصل جاری و در بستن تیم هوشمندانه عمل کرده و خط دفاعی و دروازه را با نفرات با تجربه و خط میانی و حمله را با بازیکنان جوان جمع و جور کرده و توانسته هماهنگی خوبی را ایجاد کند. پرسپولیس در خط میانی و حمله بازیکنان خلاقی مثل خلعبتری، عالیشاه، صادقیان و مسلمان را در اختیار دارد و با تجربه‌هایی مثل نوری و سیدصالحی و بازیکن جنگنده‌ای مثل رضا حقیقی. پرسپولیس می‌تواند از خلاقیت بازیکنانش نهایت استفاده را برده و من امیدوارم که سرخ‌پوشان در دربی غیرت پرسپولیسی خود را نشان داده و با توانی مضاعف و هوشیاری لازم به مصاف رقیب دیرینه بروند و کاری کنند که با کسب ۳ امتیاز این بازی مجددا در کورس قهرمانی قرار بگیرند و فاصله امتیازات خود را با صدر جدول کاهش دهند.

مدافع چپ تیم ملی ایران در سال های گذشته درباره داوری بازی روز جمعه به سایت باشگاه گفت: متاسفانه پرسپولیس در بازی‌های خود مقابل تیم‌های مدعی لطماتی خورده و از بابت داوری آسیب‌دیده، اما من معتقدم تیم پرسپولیس باید آن قدر قوی باشد که اگر داور اشتباهی کرد نتیجه بازی را واگذار نکند. البته می‌دانم تیم‌ها به هم نزدیک هستند و یک اشتباه می‌تواند منجر به از دست رفتن قهرمانی شود. پرسپولیس متاسفانه در سال‌های اخیر نیز از قضاوت در دربی‌ها متحمل آسیب‌هایی شده اما من امیدوارم بازیکنان و هواداران در بازی روز جمعه نکات اخلاقی و بازی جوانمردانه را رعایت کنند و طوری عمل نکنند که برای داور مشکلاتی ایجاد شود. باید به داور میدان کمک کرد تا بتواند در آرامش و به نحو احسن قضاوت کند. بازیکنان باید هوشیار باشند و بدانند که اعتراض های آنان به داوری سکوها را تحت تاثیر قرار می دهد، دربی بازی حساس و مهمی است و کوچک ترین حرکات اعضای دو تیم در زمین خواسته یا ناخواسته در سکوها تاثیرگذار است. داور هم یک انسان است و باید به او کمک کرد تا بتواند قضاوت بدون اشتباهی را در این بازی شش امتیازی و مهم داشته باشد. قضاوت در دربی دل و جرات می‌خواهد و من که خودم در دربی ها سابقه اخراج از زمین را هم دارم امیدوارم اعضای دو تیم نهایت همکاری را با داور داشته باشند و به او کمک کنند.

شاهرودی درباره خاطرات خود از دربی ها گفت: اگر اشتباه نکنم در ۴ دربی به میدان رفته ام که ۳ برد داشته‌ایم و یک باخت. در سال ۷۳ من در نیمه اول بازی کارت زردی را به ناحق دریافت کردم و در نیمه دوم به خاطر تکلی که زدم با کارت قرمز مواجه شدم و از زمین اخراج شدم. در آن بازی تیم ما حاکم مطلق توپ و میدان بود و اگر اخراج نمی‌شدم هیچ بعید نبود تیم استقلال ۶ تایی شود.

شاهرودی که به هنگام مصاحبه در کنار دوستان استقلالی خود بود در ادامه با خنده گفت: من این حرف‌ها را که می‌زنم دوستان استقلالی‌ام به من چپ‌چپ نگاه می‌کنند. در مجموع باید بگویم قبل از دربی همه فوتبالی ها و هواداران برای یکدیگر کری می‌خوانند اما باید بدانید این بازی هم نتیجه‌ای جز برد، باخت و مساوی نخواهد داشت. باید ظرفیت‌ها را بالا ببریم و طرفداران دو تیم باید پس از اتمام بازی واقعیت‌ها را بپذیرند. باز هم تاکید می‌کنم که رعایت مسائل اخلاقی و بازی جوانمردانه می‌تواند در هر چه بهتر و زیباتر برگزار شدن این بازی کمک کند و ان‌شاالله که تیم پرسپولیس با اختلاف یک گل به عنوان تیم برتر زمین را ترک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز