خبرگزاری کار ایران

پروین یک کله‌پاچه هم نداد ما بخوریم؛

رویانیان: با فتح‌اله‌زاده شوخی نکنم، مریض می‌شوم / هیچ منتی بر مردم نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۲

آرزویم این بود که برای مهدوی‌کیا بازی خداحافظی برگزار کنم / من فوتبالی نیستم، اما کارگر مردم هستیم و وظیفه داریم برای مردم کار کنیم و هیچ منتی هم بر سر مردم نداریم.

مدیرعامل پرسپولیس نگران بلاتکلیفی وزارت ورزش و جوانان است چراکه معتقد است عدم حضور وزیر در رأس وزارت ورزش باعثشده کل ورزش ایران بلاتکلیف باشد و فدراسیون‌ها نتوانند مسیر طبیعی خود را طی کنند.

محمد رویانیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا تاکید می‌کند که هیچ منتی بر سر مردم ندارد و اگر برای مردم جان خود را نیز بدهد کم است چراکه کارگر مردم است و این به معنای منت بر سر آنها نیست.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا را با مدیر عامل پرسپولیس در ادامه بخوانید:

مجلس ۳ وزیر پیشنهادی حسن روحانی را برای تصدی وزارت ورزش تاکنون رد کرده و گودرزی فردا به مجلس می‌رود تا از نمایندگان ملت رأی اعتماد بگیرد. اتفاقات پیرامون وزارت ورزش را چطور ارزیابی می‌کنید؟

والا من این‌قدر از این وزیر و آن وزیر پیشنهادی تعریف کردیم که شائبه چاپلوسی ما به وجود آمده است. منظور ما این است که‌ وزارت‌ورزش صاحب خود را پیدا کند. اگر از این وزیر پیشنهادی تعریف کنیم، رأی نمی‌آورد و باز می‌گویند رویانیان چاپلوسی کرد.

به نظر شما چرا مجلس وزرای پیشنهادی را رد می‌کند؟

من نمی‌توانم در مورد مجلس که به همه کابینه حسن روحانی رأی داده، چیزی بگویم اما حرفم این است که ما در آستانه جام‌جهانی هستیم و اکثر رشته‌های ما از جمله والیبال، کشتی و بسکتبال افتخار کسب کرده‌اند. اینها سرمایه‌های خوب و بزرگی هستند و بلاتکلیفی به این رشته‌ها هم ضربه می‌زند. امیدوارم مجلس زودتر تصمیم بگیرد چون دولت هم نگران است. حسن روحانی با این همه مشکلات داخلی و خارجی که دارند، دغدغه دیگری هم به نام ورزش دارند.

بلاتکلیفی وزارت ورزش تا چه اندازه به ورزش ما لطمه زده؟

لطمات که بوده و متأسفانه بخشی از این ضربات هم جبران‌ناپذیر است. الآن ورزش ما جایگاه خوبی دارد و قبلی‌ها زحمت کشیده‌اند. فوتبال، کشتی، والیبال و بسکتبال به اینجا رسیده‌اند و حیف است این جایگاه را از دست بدهیم. این بلاتکلیفی به ورزش ضربه زده و خود من هم بلاتکلیف هستم. فدراسیون فوتبال هم بلاتکلیف است چون به جام‌جهانی رفته‌ایم و باید فوتبال ما در مسیر خوبی به کارش ادامه بدهد. به هر حال ما یک باشگاه دولتی هستیم و از شروع لیگ فقط یک میلیارد تومان از دولت پول گرفته‌ایم در حالیکه ۲۵ میلیارد تومان هزینه داریم، یعنی اینکه فقط یک بیست و پنجم هزینه ما را در این فصل و تا این لحظه دولت داده است. من از استقلال خبر ندارم اما آنها بیشتر از ما از دولت گرفته‌اند اما بحثمن این است که این فاصله را چطور باید جبران کنیم.

شما که کارهای اقتصادی زیادی انجام داده‌اید و نباید مشکل چندانی داشته باشید؟

کار اقتصادی هم نمی‌توانیم انجام دهیم چون گفته‌اند خصوصی شوید و تمام قراردادهای من ضربه خوده است. ما الآن بین زمین و آسمان هستیم چون اگر باشگاه خصوصی شود، یک شرایطی دارد و اگر دولتی بماند قضیه فرق می‌کند. همه اینها ضرر است، باشگاه‌های دیگر و فدراسیون‌های دیگر هم همین شرایط را داشته و مشکل دارند. کمیته ملی المپیک هم فعلا بلاتکلیف است.

از این بحثخارج شویم، در مورد کار بزرگی که دارید انجام می‌دهید یعنی حضور بزرگان میلان در ایران و بازی با پیشکسوتان پرسپولیس صحبت کنید؟

در مورد این اتفاق ریزبرنامه‌ها را در جلسه‌ای که امشب با قائم مقام باشگاه و رئیس آکادمی پرسپولیس و مدیرعامل شرکت پیشکسوتان باشگاه و رئیس روابط عمومی باشگاه خواهیم داشت، مشخص خواهیم کرد و فردا اعلام می‌کنیم. ما در این رابطه از سازمان لیگ حمایت می‌خواهیم. شخصا نزد کفاشیان رفتم و از وی هم برای برگزاری این بازی حمایت خواستم. با صدا و سیما و موسسه محک هم باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. البته اسپانسرها هنوز پولی که باید به میلان بدهند را پرداخت نکرده و امیدواریم ظرف ۴۸ ساعت آینده پرداخت شود.

انگیزه اصلی شما برگزاری دیدار با میلان چیست؟

من نمی‌دانم این کار یعنی بازی با بزرگان باشگاه میلان کار بزرگی است یا کوچک، چون فوتبالی نیستم و اهالی فوتبال را نمی‌شناسم. من فقط به عشق مهدوی‌کیا و تجلیل از بزرگانی همچون دایی، باقری و هاشمیان و همه بزرگانی که برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند، تلاش می‌کنم. آرزویم این بود که برای مهدوی‌کیا بازی خداحافظی برگزار کنم. نمی‌دانم این کار بزرگ است یا کوچک اما وظیفه‌ام را انجام می‌دهم. من فوتبالی نیستم، اما کارگر مردم هستیم و وظیفه داریم برای مردم کار کنیم و هیچ منتی هم بر سر مردم نداریم.

فکر می‌کنید استقلالی‌ها در مقابل بازی شما و میلان چه اقدامی خواهند کرد؟

ما که هر کاری بکنیم، فتح‌الله‌زاده می‌گوید ۲۰ سال پیش آن کار را کرده است. هواپیما می‌گیریم یا تلویزیون راه می‌اندازیم اما فتح‌الله‌زاده می‌گوید همه این کارها را کرده است. فکر می‌کنم فتح‌الله‌زاده قبلا رئال و بارسا را هم به ایران آورده، البته من با فتح‌الله‌زاده شوخی می‌کنم چون اگر یک روز با حاجی شوخی نکنم، مریض می‌شوم.

به هرحال در رقابت بین باشگاه‌ها این شوخی‌ها هم مطرح می‌شود. اگر حرف خاصی مانده، بفرمائید؟

ما کارگر مردم هستیم و اگر جان خود را هم برای مردم بدهیم، کم است. ما کسی نیستیم که حرفی در مقابل مردم بزنیم. اصلا مورچه چیه که کله پاچه‌اش باشد.

گفتید کله پاچه، یاد علی پروین افتادم…

علی آقا که از بزرگان پرسپولیس و بزرگ ما است، اما ۲ سال است در پرسپولیس هستم و علی آقا یک کله پاچه نداد ما بخوریم.

گفتگو: مهدی نوری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز