خبرگزاری کار ایران

با حواس جمع بازی می‌کنم؛

نیلسون: هیچ‌وقت نفهمیدیم سال قبل در اصفهان چه اتفاقی افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۵۰

سعی می‌کنم به جای اینکه مرتب این طرف و آن طرف بپرم، تمرکزم را روی این مساله بگذارم که کجا بایستم و احتمالاتی که برای بازیکنان حریف وجود دارد را ارزیابی کنم

نیلسون حالا به قدری در پرسپولیس و در دل هواداران جا افتاده که گویی سال‌ها است در جمع سرخ‌پوشان حضور دارد.

به گزارش ایلنا، نیلسون امروز همچنین پاسخگوی سوالات خبرنگار یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های برزیل و منطقه آمریکای جنوبی بود که این روزها در حال تهیه گزارشی از فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس است.

نیلسون خیلی زود در میان هواداران پرسپولیس محبوب شد، چه رازی در این مساله نهفته است؟

من اصلا فکر نمی‌کردم با این سرعت در دل هواداران پرسپولیس جا باز کنم. می‌دانم چه کار سختی است که محبوب هواداران فوتبال ایران بشوید ولی شاید راز این کار در خونگرمی ایرانیان، تعصب هواداران و فوتبال باشد. من تمام تلاش خودم را کردم تا برای پرسپولیس بهترین باشم. هواداران هم این را دیدند. آنها تیمشان را دوست دارند و کسی را هم که بتواند از دروازه تیمشان محافظت کند، دوست دارند و خدا را شکر می‌کنم در هر دو مورد موفق شدم.

کارشناسان می‌گویند هر دروازه‌بانی نقاط ضعفی دارد ولی تو با سرعت بالایت توانستی به موفقیت برسی؟

شاید مهمترین ویژگی من همین باشد. سرعت پاهایم و اینکه می‌توانم دیدن و تصمیم گرفتن را با سرعت انجام بدهم. من اعتقاد دارم در فوتبال امروز که مرتب سریع‌تر می‌شود، هر فوتبالیستی برای موفقیت باید بتواند سریع تصمیم بگیرد و سریع عمل کند.

فکر می‌کنی تفاوت پرسپولیس در این فصل با فصل گذشته همین باشد؟

یکی از مهمترین دلایلش می‌تواند همین زیاد شدن سرعت بازی پرسپولیس باشد، چون فرصت را از حریف می‌گیرد.

می‌گویند نیلسون می‌تواند یک فصل را با یک پیراهن تمام کند. در بازی خیلی کم شیرجه می‌زنی؟

گاهی پیش می‌آید که مجبور به شیرجه زدن هم می‌شوم، اما فکر می‌کنم چارچوب دروازه و زوایای آن را به خوبی می‌شناسم و موقعیت آن را نسبت به توپ و بازیکنان، مرتب ارزیابی می‌کنم. سعی می‌کنم به جای اینکه مرتب این طرف و آن طرف بپرم، تمرکزم را روی این مساله بگذارم که کجا بایستم و احتمالاتی که برای بازیکنان حریف وجود دارد را ارزیابی کنم و آن وقت جای من با توجه به جایگاه سایر بازیکنان برای من قابل تشخیص است.

با این روش، سال قبل از بهترین‌ها بودی، در این فصل هم در ۹ بازی، ۳ گل خوردی، فکر می‌کنی تا پایان فصل چند بازی بدون گل خورده داشته باشی؟

امیدوارم بتوانم نقش خودم را به خوبی ایفا کنم. در این گل نخوردن‌ها من یکی از نقش‌ها را دارم و بارها گفته‌ام این محصول کار همه تیم است. امیدوارم بتوانم برای تیم و هواداران بهتر از این باشم.

این هفته در اصفهان برابر سپاهان بازی می‌کنید، دیداری که خاطرات خوبی را تداعی نمی‌کند، آن روز واقعا چه اتفاقی افتاد؟

هیچوقت نفهمیدیم چه شد. اصلا روز خوبی نبود. اگر برای خودم اتفاق نیفتاده بود شاید باورش برایم سخت بود. بازیکنان ما نمی‌توانستند بدوند. حتی برای راه رفتن معمولی مشکل داشتند و با صورت به زمین می‌خوردند. بدون آنکه از خود حفاظت کنند. حال عمومی اکثر اعضای تیم بد بود. من هم دچار مشکل شدم ولی فقط ۱۰ دقیقه طول کشید و بعد کنترل خود را به دست آوردم. خیلی نگران شده بودیم. امسال این نگرانی را نداریم و فکر نمی‌کنم چنین حادثه‌ای دیگر تکرار شود. امیدوارم بازی خوبی انجام دهیم و به هدفمان که پیروزی است، برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز