خبرگزاری کار ایران

نحوه ایجاد فروشگاه آنلاین در 6 مرحله ساده

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۴۸۸

برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق ، آنچه در حالت ایده آل باید انجام دهید این است که "طاقچه خود را پیدا کنید" - شناسایی (یا ساختن!) کالاهایی که توسط هر خرده فروش آنلاین فروخته نمی شود ، اما تقاضای کافی برای ادامه آن وجود دارد.

ایجاد یک فروشگاه آنلاین نسبتاً آسان است. اما فروش نه !

بنابراین این پست فقط درمورد این نیست که آیا شما برای ساخت فروشگاه آنلاین باید از فروشگاه ساز های Shopify ، Bigcommerce ، WordPress یا Squarespace استفاده کنید ... 6 قدم اصلی را که باید برای برپا کردن یک فروشگاه آنلاین کاملاً موفق مشخص کنید ، بیان می کند. اقداماتی که در واقع منجر به فروش می شود.

1- محصولات مناسب را برای فروش انتخاب کنید

ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد، اما چیدن محصولات "مناسب" برای فروش برای موفقیت فروشگاه شما کاملاً ضروری است.

با این حال ، منظور از "مناسب" در مورد کیفیت نیست - واضح است که باید از فروش کالاهای بی کیفیت جلوگیری کنید - در مورد "منحصر به فرد" بودن محصولات صحبت می کنیم.

این به این دلیل است که وقتی یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید ، با تعداد زیادی از سایت های بسیار محبوب که همه چیز را می فروشند ، رقابت می کنید: فقط به دیجیکالا و ایسام فکر کنید تا طعم و مزه سطح رقابت را بدست آورید.

برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق ، آنچه در حالت ایده آل باید انجام دهید این است که "طاقچه خود را پیدا کنید" - شناسایی (یا ساختن!) کالاهایی که توسط هر خرده فروش آنلاین فروخته نمی شود ، اما تقاضای کافی برای ادامه آن وجود دارد.

به عنوان مثال ، ممکن است به جای فروش گوشی موبایلی که معمولاً در دیجیکالا در دسترس است ، ابزاری را پیدا کنید که یافتن آن در اینترنت سخت باشد ، اما می دانید تقاضای نسبتا  زیادی برای آن وجود دارد.

یافتن این محصولات به طور معمول شامل کمی تحقیق درباره کلمات کلیدی است که کابران در موتورهای جستجو نظیر گوگل جستجو می کنند. بیایید نگاهی به آن بیندازیم.

تحقیق درباره کلمات کلیدی برای کمک به شما در یافتن جایگاه خود

ساده ترین راه ها

-1 از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند گوگل ترند trends.google.com  برای یافتن بازارهای مناسب استفاده کنید

-2 جستجوهای آنلاین انجام دهید تا ببینید چه نوع رقابتی در این بازارها وجود دارد.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی با ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهد دریابید که ماهانه چه تعداد جستجو برای کلمات کلیدی مختلف در کدام کشور انجام می شود. گوگل ترند فقط نسبت بین دو کلمه را میسنجد تا شما بتوانید کلمات مهمتر را بیابید .

به عنوان مثال ، در گوگل ترند ممکن است که شما متوجه شوید که در هر ماه کلمه "کفش زنانه" بیشتر از کلمه "کفش مردانه" در ایران جستجو میشود .

نحوه ایجاد فروشگاه آنلاین در 6 مرحله ساده

جستجوی آنلاین انجام دهید

همچنین بهتر است برخی از جستجوها را در Google انجام دهید تا ببینید چند فروشگاه متخصص در فروش آنلاین کالای مورد تحقیق در حال حاضر در بازار وجود دارند .اگر متوجه شدید که فروشگاه های بسیار معروف و محبوب در حال حاضر وجود دارد ، وقت آن است که به فکر فروش یک محصول متفاوت باشید. اما اگر به وضوح فقط یک یا دو فروشگاه آنلاین وجود دارد خوب ، شاید وقت آن رسیده است که به فکر فروشآن کالا باشیم.

ممکن است در حین تحقیق خود متوجه شوید که تعداد زیادی فروشنده آنلاین آن کالا وجود دارد ، اما تعداد زیادی فروشنده از نوع خاصی از آن کالا یا لوازم جانبی آن کالا زیاد نیستند (اما هنوز تقاضای کافی برای توجیه راه اندازی فروشگاه آنلاین وجود دارد) . یا اگرچه ممکن است تعداد زیادی از فروشنده اینترنتی در تجارت آنلاین وجود داشته باشند ، اما ممکن است تعداد زیادی در منطقه محلی شما وجود نداشته باشد ، با وجود تقاضای زیادی که برای آنها وجود دارد.

2. تهیه کالا برای فروشگاه آنلاین

در زمینه تهیه کالا دو گزینه اصلی در دسترس شما است:

• خرید آن از یک تامین کننده ، انبار و فروش مجدد آن ،

• دراپ شیپینگ dropshipping

مزیت گزینه اول این است که شما می توانید کیفیت کالا را به صورت دست اول مشاهده کنید ، اطمینان حاصل کنید که از نظر اخلاقی تولید می شود و ارتباط خوبی با تأمین کننده خود برقرار می کنید. (البته ، اگر محصولات خود را می سازید ، در واقع خود تأمین کننده آن هستید!

عیب این گزینه این است که شما باید در خرید کالایی پول نقد سرمایه گذاری کنید که اگر کسب و کار شما موفقیت آمیز نباشد ، ممکن است هرگز به فروش نرسید.

گزینه دوم ، dropshipping ، ( برای آشنایی بیشترمطلب دراپ شیپینگ چیست؟ را مطالعه فرمایید ) که در آن شما آنچه را می فروشید در انبار نگه نمیدارید (سفارش را می گیرید ، آن را برای یک تأمین کننده ارسال می کنید ، و آنها کالاها را به مشتری شما تحویل می دهند - فروشگاه شما در واقع یک واسط است). ممکن است هرگز با تأمین کننده خود ملاقات یا معامله مستقیم نداشته باشید و اکثر کالاهایی که می فروشید را هرگز مشاهده نکنید.

مزیت اصلی dropshipping این است که نیازی به سرمایه گذاری اولیه نیست. نکته منفی این است که این یک بازار کاملاً رقابتی است و ممکن است در نهایت محصولاتی را بفروشید که توسط بسیاری از فروشندگان رقیب نیز با قدرت به بازار عرضه می شود.

علاوه بر این ، ممکن است برخی نگرانی های اخلاقی نیز در نظر گرفته شود - همه تأمین کنندگان سابقه خوبی در مورد نحوه و کیفیت تولید کالاهای خود ندارند.

3- برنامه ساخت فروشگاه اینترنتی مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که محصول و بازار خاص خود را شناسایی کردید و دانستید که کالای خود را از کجا تهیه می کنید ، وقت آن است که به فکر پیدا کردن یک فروشگاه ساز باشید.

شما در اینجا دو گزینه دارید:

  • با یک شرکت طراحی فروشگاه اینترنتی برای ساخت آن قرارداد ببندید
  • از راه حل فروشگاه ساز اینترنتی استفاده کنید

اگر از مسیر شرکت طراحی سایت استفاده می کنید ، مطمئن شوید که راه حلی دریافت کرده اید که به شما امکان می دهد فروشگاه خود را بدون کمک آنها پس از فعال شدن مدیریت کنید - یعنی از شرکتها بخواهید به شما امکان دسترسی به سیستم مدیریت محتوا (CMS) را بدهد که به شما امکان می دهد سایت خود را به راحتی ویرایش کنید و محصولات را اضافه یا حذف کنید.

این بدان معنی است که پس از راه اندازی فروشگاه شما ، مجبور نیستید به طور مداوم به یک مدیر وب سایت یا توسعه دهنده هزینه پرداخت کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

گزینه دیگر استفاده از یک بستر فروشگاه ساز است برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود

گزینه های زیادی برای خرید فروشگاه اینترنتی وجود دارد - محبوب ترین راه حل شامل Shopify ، Bigcommerce ، Wix و Squarespace و یکی از نمونه های خوب ایرانی آن  فروشگاه ساز پوپش می توانید برای پیدا کردن بهترین فروشگاه سازها مطلب ۱۰ سایت ساز و فروشگاه ساز برتر در سال ۹۹ را مطالعه نمایید .

از بین مواردی بالا فروشگاه ساز آنلاین پوپش برای کاربران ایرانی و کاربرانی که تجربه زیادی در ساخت وب سایت های تجارت الکترونیکی ندارند ساده ترین راه است - آنها قطعاً بهترین تعادل را بین ویژگی ها و کاربرپسندی برای کاربران ایرانی دارند.

نحوه ایجاد فروشگاه آنلاین در 6 مرحله ساده

4- فروشگاه خود را در نتایج جستجو نشان دهید

وقتی بازار خود را پیدا کردید و فروشگاه آنلاین خود را برای تأمین آن طراحی کردید ، اکنون زمان آن رسیده است که آن را به درستی برای جستجو بهینه کنید. سئو برای موفقیت هر پروژه تجارت الکترونیکی کاملاً حیاتی است.

می توانید دوباره از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مانند گوگل ترند در اینجا استفاده کنید تا دقیقاً بفهمید چه نوع جستجوهایی برای نوع محصول شما انجام می شود و اطمینان حاصل کنید که سایت شما حاوی همه این کلمات کلیدی در مکان های مناسب ، یعنی

عناوین صفحه

  • توضیحات محصول
  • عنوان ها
  • توضیحات
  • URL ها

سازندگان فروشگاه های اینترنتی ذکر شده در بالا به شما کنترل زیادی بر سئو می دهند ( فروشگاه ساز پوپش در این مورد بسیار ساده و مفید کار کرده است).

5- از طریق وبلاگ نویسی به فروشگاه آنلاین خود اعتبار دهید

یک راه اصلی برای جذب بازدید به یک فروشگاه آنلاین ، بلاگ نوشتن منظم در مورد موضوعات مربوط به آنچه می فروشید است.

این نوع فعالیت در اصل به عنوان "بازاریابی ورودی" شناخته می شود و اگر در آن فعالیت نکنید ، به طور بالقوه تعداد زیادی از فروش را از دست می دهید.

با ارسال پست های وبلاگ با کیفیت و غنی از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه شغلی خود ، دو کار انجام می دهید: یکی ، به حداکثر رساندن شانس حضور سایت در نتایج جستجوی مربوطه ، و دو مورد ، نشان دادن شما در زمینه مشاغلی که در آن فعالیت می کنید.

6- برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید

اگر بودجه دارید ، قطعاً ارزش تبلیغ برای محصولات فروشگاه آنلاین را دارد. یک نقطه شروع خوب برای این تبلیغات Google Adwords است. یا از سیستمهای تبلیغات کلیکی ایرانی استفاده کنید

Google Ads

استفاده از Google Ads شامل شناسایی عبارات جستجوی مرتبط است که تبلیغات فروشگاه / محصولات شما را در کنار نتایج جستجوی Google نمایش می دهد.

تبلیغات Google Ads معمولاً هنگامی که محصولات نسبتاً گران را می فروشید ، خوب عمل می کند.

سیستمهای تبلیغات کلیکی

در این نوع شما به ازاء کلیک بر روی تبلیغات شما هزینه پرداخت میکنید و ارزان تر از تبلیغات Google Ads میباشد ولی طبیعتا کمتر مشتریان بلقوه شما را هدف قرار میدهد

بهتر است تمام راهها را امتحان کنید تا با توجه به بودجه و محصول خود بهترین نتیجه را بگیرید .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز