خبرگزاری کار ایران

توسعه نسل پنجم اینترنت در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۸۰۵

دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات گفت: اولویت، توسعه فناوری نسل پنجم و اینترنت اشیا است و دنبال این هستیم که خودرو متصل و هوشمند سازی را فرهنگ سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه و فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات امروز در مراسم افتتاح و نشست خبری آزمایشگاه 5G و اینترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه معاونت علمی مسئولیت و ماموریت حمایت از زیست بوم ارتباطات و نقش آفرین را دارد گفت: از یک سال اخیر ماموریت‌های معاونت علمی به دو بخش تقسیم شد و برای اینکه تمرکز بر روی اقتصاد دانش بنیان بیشتر شود، توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان را به دو بخش موازی تفکیک کردند.

او افزود: یکی از حوزه‌های بسیار مهم که در آینده فناوری مهم است، بحث ارتباطات و اتصال پذیری است که این حوزه به عنوان یک ستاد در معاونت علمی تعریف شده است. اگر بخواهیم مصداق امروزی اش را بدانیم بحث اینترنت اشیا و نسل پنجم توسعه سیار مهمترین بخش آن است.

کرباسی گفت: وظیفه معاونت علمی تسهیل گری این موضوعات است و از سایر صنایع و اپراتورها هم دعوت می‌کنم که چنین آزمایشگاه داشته باشند.

او در ادامه گفت: دنبال این هستیم که اولویت‌هایی از جمله خودرو متصل و هوشمند سازی را فرهنگ سازی کنیم و از نهادهای حاکمیتی دعوت و سعی کنیم مشکلات و موانع را رفع کنیم تا دو یا ۳ سال آینده تحولی در حوزه هوشمند سازی در سطح کشور شاهد باشیم.

مراسم افتتاح آزمایشگاه 5G و اینترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، امروز سه شنبه ۲۸ شهریورماه با حضور مدیران همراه اول، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیر معاونت علمی ریاست جمهوری و برخی از خبرنگاران، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز