خبرگزاری کار ایران

مردم اصفهان گران‌ترین گوشی‌های موبایل را می‌خرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۶۴

اصفهان، اهواز، شیراز، کرج و اردبیل پنج شهری هستند که در سال 1401 گران‌ترین موبایل‌های موجود در تکنولایف(فروشگاه تخصصی کالای دیجیتال در ایران) را خریداری کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی تکنولایف کاربران این پنج شهر در میان هزار شهری که در سال 1401 برای خرید به فروشگاه اینترنتی تکنولایف مراجعه کرده‌اند بیشتر از سایر شهرها به گوشی‌های موبایل پرچم‌دار و میان رده علاقمند بوده‌اند.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت گوشی‌های موبایلی که مردم تهران در زمستان 1401 خریداری کرده‌اند حدود 9 میلیون تومان بوده است. این در حالی است که شهرهای اصفهان، اهواز، شیراز، کرج و اردبیل به ترتیب موبایل‌های گران‌تری با متوسط قیمت 11 میلیون تومان را خریداری کرده‌اند.

طبق این گزارش کاربران  موبایل آیفون به‌عنوان یکی از گران‌ترین گوشی‌های موجود در بازار بیش‌تر در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، کرج خریداری شده است.

طبق آخرین آمارهایی که  GSMA Intelligence در سال 2023 اعلام کرده است، 126.9 میلیون گوشی موبایل در ایران فعال است. این عدد نسبت به سال گذشته سه میلیون عدد(حدود 2.5 درصد) افزایش داشته است. از سال 2018 تا به حال میزان گوشی‌های هوشمند به شدت در ایران افزایش یافته و گوشی‌‌های دکمه‌ای یا فیچر کاهش یافته‌اند. سهم فروش گوشی‌های دکمه‌ای به هوشمند نیز در این فروشگاه تقریبا 19 به 81 است.اما نکته جالبی که در آمارهای فروشگاه تخصصی تکنولایف منتشر شده و قابل توجه است، فروش بالای گوشی‌های فیچر در برخی از شهرهای ایران است. طبق گزارش تکنولایف 11 درصد از گوشی‌های تهران، 50درصد از گوشی‌های زاهدان، 54درصد از گوشی‌های سردشت، 45درصد از گوشی‌های سراوان، 45 درصد از گوشی‌های جاسک، 30درصد از گوشی‌های ملایر ، 39درصد از گوشی‌های چابهار و 58درصد ازگوشی‌های قشم  که از طریق این فروشگاه تخصصی سفارش داده شده‌اند جزو گوشی‌های فیچر یا دکمه‌ای هستند. محبوب ترین گوشی فیچر، گوشی نوکیا مدل 105 و 106 است که به یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار هم معروف است.

طبق گزارش تکنولایف آیفون 13نیز به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین گوشی‌ هوشمند در بازار ایران بیشتر توسط کاربرانی از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، کرج، اهواز، و یزد خریداری شده‌است.

درباره تکنولایف

تکنولایف، فروشگاه تخصصی محصولات دیجیتال، در سال 1387 تاسیس شده است و در دو سال اخیرتوانسته با گسترش و توسعه در بخش‌های مختلف از جمله مارکت‌پلیس، لجستیک و تامین کالاهای متنوع، به بازدید  بیش از 10 میلیون کاربر در ماه دست پیدا کند. کاربران اینترنت در سراسر ایران می‌تواند از طریق تکنولایف به تنوع بالایی از کالاها از جمله گوشی موبایل و لوازم جانبی آن، لپ‌تاپ، لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری که همگی از اصالت کالا و ضمانت خرید برخوردارند؛ دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز