خبرگزاری کار ایران

جام‌جهانی 2022 فوتبال با سرعت دانلود 400 مگابیتی در ورزشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۹۳۴

اپراتورهای قطری در رویداد جام‌جهانی 2022 فوتبال، علاوه بر در اختیار گذاشتن 5G برای توریست‌ها، زمینه بهره‌برداری از آن را برای برخی اپراتورهای خارجی از طریق رومینگ فراهم آوردند که یکی از اپراتورهای کشور ما جزو این دسته بود.

به گزارش ایلنا، گردهمایی جاری و پر شور و هیجان نمایندگان ملت‌ها در جام‌جهانی 2022 قطر در کنار چتر آخرین نسل از فناوری ارتباطی بر شهرها و ورزشگاه‌ها، صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را خلق کرده، به گونه‌ای که هر توریست با ابزار گوشی هوشمند خود (در متن و حاشیه رقابت‌های فوتبالی)، در رقابت با تمامی ابزارهای یک بستر ملی (رسانه‌ای ملی با تمامی تجهیزات و امکانات) به پوشش رویدادها می‌پردازد.


تا چندی پیش که طرفداران تیم ملی ایران نیز در ورزشگاه‌های قطر به استقبال بازی‌‌های یوزهای ایرانی رفتند، با بهره‌برداری از همین ظرفیت به تولید و خلق پیام و محتوا در شبکه‌های اجتماعی مشغول بودند و بدون کمترین مشکل، با سریع‌ترین بستر ارتباطی مشغول تشویق تیم کشورمان بودند.


اپراتورهای تلفن همراه کشورمان نیز با نگاه هوشمندانه‌ای که به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی قطر داشتند، پیش از آغاز رویداد جام‌جهانی 2022 به توافق با اپراتورهای قطری بر سر ارائه خدمات «رومینگ» پرداختند.


همراه اول با رایزنی‌های بین‌المللی توانست با اپراتورهایOoredoo و Vodafone وارد عقد قرارداد شود تا امکان استفاده ایرانیان از 5G در این کشور فراهم باشد و همپای سایر توریست‌هایی که به آخرین نسل از فناوری ارتباطی دسترسی دارند، بتوانند از بالاترین و باکیفیت‌ترین پوشش ارتباطی در این کشور بهره‌مند شوند.


بر این اساس و همچنین توجه به رفاه حال ایرانیان عازم قطر، سه بسته ویژه اینترنت (با مکالمه و پیامک هدیه) و همچنین یک بسته ویژه مکالمه توسط اپراتور اول تلفن همراه کشور تدارک دیده شد و بر مبنای آن مشترکان اعتباری و دائمی که سیمکارت همراه اول را با خود به این کشور برده بودند، می‌توانستند از سرویس اینترنت 5G این کشور در تمامی اوقات و ایام بهره‌مند شوند.


لازم به ذکر است «نسل پنجم ارتباطی» علاوه بر قابلیت اطمینان فوق‌العاده، پوشش چشمگیر و پتانسیل پیشگامانه، به گفته اپراتور Ooredoo قطر در حال حاضر حدود 70 درصد قطر را تحت پوشش دارد.


با وجود آنکه همچنان نسل پنجم ارتباطی به شکل گسترده و تجاری در دنیا لانچ نشده، اما اپراتورهای بزرگ کشورها اقدام به پیاده‌سازی آن روی شبکه واقعی خود کرده‌اند؛ همانطور که همراه اول نیز در ایران اقدام به راه‌اندازی شبکه 5G در اقصی نقاط کشور با تمرکز بر استان‌ها و نقاط خاص کرده تا به این طریق همگام با توسعه جهانی، بتواند به سرعت این نسل از فناوری را به شکل سراسری در کشور پیاده‌سازی کند.


اپراتور ودافون قطر نیز شبکه خود را از سال 2009 در کشور قطر راه‌اندازی کرد؛ در سال 2012 محصولات مبتنی بر فیبرنوری را به بازار این کشور معرفی و نهایتا در 2018 شروع به ارائه سرویس اولیه نسل پنجم کرد.
پس از آن بود که قطر یک استراتژی پنج ساله را برای اطمینان‌یابی از کارکرد صحیح شبکه‌های مبتنی بر نسل پنجم خود به اجرا گذاشت و پس از موفقیت‌آمیز آن، امروز شاهد متوسط سرعت دانلود نسل پنجم ارتباطی به بیش از 400 مگابیت بر ثانیه در این کشور هستیم.


سرعت های بیشتر و نرخ پاسخ بسیار پایین (تاخیر) در انتقال داده ها به طور قابل ملاحظه ای مشاهده شده است. Ooredoo کویت با افتخار این موفقیت را بر اساس نتایج هزاران آزمایشی که توسط مصرف کننده انجام شده با استفاده از Speedtest به دست آورده است.


این تجربه برای ایرانیان حاضر در این رویداد که سرعت‌های چند صد مگابیتی را روی سیمکارت ایرانی و گوشی‌های خودشان تجربه کردند، فوق‌العاده بود و چشم امیدشان به توسعه هر چه سریع‌تر 5G و فراگیری آن در کشورمان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز