خبرگزاری کار ایران

آغاز دوره‌های آموزشی خلق هنر واقعیت مجازی در ایران؛

نسل جدید هنرمندان ایرانی در راه متاورس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۲۷

علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی، همچون نقاشی، مجسمه‌سازی و هنرهای دیجیتال، به زودی می‌توانند با حضور در کلاس‌های آموزشی، قواعد و مهارت‌های خلق آثار هنری را بیاموزند و این می‌تواند آغازگر تربیت نسل جدیدی از هنرمندان ایرانی در فضای نوظهور متاورس باشد.

اگرچه مدتی هست با رواج مفاهیم مرتبط با رمزارزها و توکن‌های تعویض‌ناپذیر (NFT)، هنرمندان شناخته شده به دنبال حضور در این بازار هستند و هر از چندگاهی خبر تاسیس پلتفرم یا سامانه‌ای جدید برای تسهیل فروش توکن‌های تعویض‌ناپذیر برای آثار هنری در بنگاه‌های خبری مخابره می‌شود، اما حالا با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی، راه برای حضور جدی‌تر جامعه‌ی هنری ایران در فضای متاورس فراهم شده است.

موسسه هنر فردا و شرکت دانش‌بنیان متابنفش، از شهریور ماه پذیرش هنرجو در این دوره‌ها را آغاز خواهند کرد، اسامی‌ای مثل بزرگ‌مهر حسین‌پور، بیتا وکیلی، علی بابایی، کیانوش غریب‌پور و محبوبه ‌یزدانی از نام‌هایی هستند که خبر حضورشان در این دوره به عنوان منتور، قطعی شده است.

باید دید آیا در فضایی که سلیقه‌ی حاکم بر آن به نوعی متاثر از فرهنگ هالیوودی است و بازیگرانی قدرت‌مند همچون دی سی کامیکس و مارول در آن نقش اصلی را بازی می‌کنند هنر ایرانی، با مشخصات متفاوتی که دارد آیا در خلق جامعه‌ی مخاطبانی پایدار و وفادار به خود موفق خواهد بود یا نه.

به هر حال به نظر می‌رسد تربیت نسل جدید هنرمندانی که فعالیت حرفه‌ای خود را از ابتدا در این دنیا آغاز می‌کنند، گامی مهم و متناسب برای آغاز کردن این راه باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز