خبرگزاری کار ایران

مهمانپرست بر حرکت در مسیر جهان تجارت تاکید کرد

اقتصاد و دیپلماسی ‌کشور نیازمند تغییری بزرگ

کد خبر : ۱۲۲۰۳۷۴

رامین مهمانپرست دیپلمات ارشد کشورمان با حضور در مراسم اولین دوره آموزش آکادمیک رمز ارزها و بلاک چین گفت: به‌طور کلی شرایط کشور به‌نحوی است که نیاز به یک تغییر بزرگ داریم و باید به دیپلماسی و اقتصاد کشور و در مجموع به مفهوم دیپلماسی اقتصادی پرداخته شود و سازماندهی صورت گیرد. متأسفانه در برخی از موارد این اقدامات در برخی ارگانها در تعارض با یکدیگر قرار می‌گیرند. بنابراین نیاز است که وظیفه سازمان‌ها و ارگان‌ها به‌طور مجزا مشخص شده و اقدامات و وظایف، تفکیک شود و در مجموع شرایط را برای صادرات و حضور در بازارهای صادراتی جهانی مهیا کنیم.

وی ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که همواره باید این سوال را بپرسیم که آیا شیوه‌های جدید بین‌الملل را آموزش دیده‌ایم، آیا مدیران ما با آن شیوه‌های جدید بین‌الملل آشنا هستند و نیاز است که چه تغییراتی به وجود بیاوریم تا بتوانیم خود را با جهان تجارت وفق دهیم.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه نیاز است هزینه کنیم تا مدیران ما آموزش‌های لازم را همگام با بازارهای جهانی ببینند و آگاهی‌های لازم را کسب کنند گفت: چراکه دنیا امروز، دنیای رقابت است.

وی با ابراز خوشبختی از اینکه در بخش خصوصی انگیزه برای آموزش و آگاهی وجود دارد افزود: اما نیاز است که در بخش دولتی نیز این انگیزه را ایجاد کنیم و دانشگاه پیام‌نور این امکان را همواره فراهم می‌آورد.

 این دیپلمات ارشد کشورمان در پایان گفت: با اتکا به دانش‌های جدید و دانش بنیان که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، امیدواریم بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز