خبرگزاری کار ایران

رفتار همراه اول با پلتفرم آموزشی "شاد" مانند یک زیست‌بوم و همه‌جانبه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۸۸۸

همراه اول اینک در کنار شبکه شاد و اینترنت رایگان این شبکه در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در گامی دیگر از سیمکارت رایگان دانش آموزی «انارستان» رونمایی کرده است.

شیوع ویروس کرونا باعث شد تا خیلی‌ها متوجه شوند که زیرساخت‌های آموزش مجازی یک شوخی نیست و گجت‌هایی مثل موبایل، تبلت و لپ‌تاپ کالای لوکس و لاکچری در دنیای امروز به‌حساب نمی‌آیند. اکنون آنچه به نام شبکه شاد مشهور شده که در واقع یک پلتفرم آموزشی است، نقش اصلی را در آموزش مجازی مدارس ایفا می‌کند.

یکی از نکات مثبت کرونا شاید این بود که ضعف‌های موجود در این حوزه را به بسیاری نشان داد. اکنون باید از تهدید کرونا به‌عنوان یک فرصت برای تحول آموزش مجازی استفاده کرد. بحث آموزش آنلاین و تشکیل کلاس‌های مجازی، موضوعی نیست که مربوط به سال‌های اخیر باشد.

یادگیری از راه دور قدمتی چندین ساله دارد؛ شاید در ایران، راه‌اندازی دانشگاه پیام‌نور در مهرماه سال1367 با هدف آموزش از راه دور، یکی از جدی‌ترین گام‌ها در این راه بوده باشد. با این حال با توسعه فناوری‌های رایانه‌ای و همچنین دسترسی عامه مردم به شبکه اینترنت، راه برای آموزش از راه دور به‌صورت الکترونیک در نقاط مختلف دنیا فراهم شده است.

همزمان با شیوع کرونا، طراحی، اجرا و پیاده سازی پلتفرم شاد به عنوان بزرگترین سکوی آموزشی ایران، سریعا توسط همراه اول در دستور کار قرار گرفت که طی این یکی دو سال همواره تعریف و تقدیر مسئولان اجرایی ارشد کشور را به دنبال داشته است

دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است، یک اپراتور حاضر شده با تکیه بر پشتوانه و زیرساخت های ارتباطی خود، مسئولیت سنگین دیجیتالی سازی فضای آموزش و پرورش را بر دوش کشد.

در صورتی که چالش آموزش در بسیاری کشورها همچنان مشهود است و بسترهایشان را حتی به سمت پلتفرم‌های آماده ارائه سمینار که ظرفیت‌های محدودی دارند، برده اند اما همراه اول توانست یک پلتفرم اصلی و تخصصی تعبیه کند که سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش این دستاورد را یکی از بزرگترین دستاورد نظام در دوران شیوع کرونا دانست و گفت که شاد حتی در پساکرونا مکمل سیستم آموزشی است هر چند در حال حاضر بستر اصلی آموزش و پرورش کشور به حساب می آید.

رییس جمهوری نیز در مراسم گشایش سال تحصیلی جدید نیز پلتفرم شاد را در راستای عدالت آموزشی و شکل دهنده زیرساخت‌های آموزشی کشور نامید. در این مراسم که مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول نیز حضور داشت، ابراهیم رییسی  با اشاره به برنامه «شاد»، از زحمات تمامی تلاشگران عرصه آموزش در دوران کرونا تقدیر کرد.

همراه اول اینک در کنار شبکه شاد و اینترنت رایگان این شبکه در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در گامی دیگر از سیمکارت رایگان دانش آموزی  «انارستان» رونمایی کرده است. دانش آموزان با سیمکارت رایگان دانش آموزشی انارستان از 66 گیگ اینترنت رایگان 9 ماهه بهره مند می‌شوند. برای ثبت درخواست سیم کارت رایگان انارستان می‌توان به به فروشگاه آنلاین همراه اول و سپس منوی سیمکارت رفت و سیم کارت انارستان را انتخاب کرد. همچنین می‌توان با ارسال عدد 220 به سرشماره 30006860 نسبت به ثبت درخواست، اقدام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز