خبرگزاری کار ایران

۱۵ پرونده میراث‌فرهنگی در محاکم قضایی خراسان شمالی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۵۷

مسوول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۱۵ پرونده حقوقی و قضایی در حوزه میراث‌فرهنگی استان نیمه نخست امسال تشکیل و پیگیری شد.

به  گزارش ایلنا، ملک‌حسن قویدل (مسوول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی) با اشاره به تشکیل ۱۵ پرونده حقوقی و قضایی در حوزه میراث‌فرهنگی استان  در نیمه نخست امسال، اظهارکرد: پنج پرونده از این تعداد  مربوط به جرائم حوزه آثار غیرمنقول و ۱۰ پرونده در حوزه آثار منقول بوده است.

وی گفت: این پرونده‌ها با موضوعات حفاری غیرمجاز، نگهداری اشیای تاریخی‌فرهنگی و یا نمونه تقلبی آن‌ها، کشف دستگاه فلزیاب و ساخت‌وساز غیرمجاز پیگیری حقوقی شد.

قویدل افزود: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به‌منظور رسیدگی و اجرای حکم از جمله اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث‌فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

مسوول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ارائه راهنمایی‌های لازم و پاسخ به استعلام‌های واحدهای مختلف در جهت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات ازجمله وظایف دفتر حقوقی و املاک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز