خبرگزاری کار ایران

سعید خانی:

سمفا نقاط ضعف زیادی دارد/ دولت برای اکران فیلم‌ها به صاحبان آثار تضمین بدهد

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۹۳۰

یک تهیه‌کننده سینما با اشاره به شرایط اکران فیلم‌ها در نیمه دوم سال، رونق سینماها را مشروط به اکران فیلم‌های خوب دانست و یادآور شد: دولت برای رونق سینماها به صاحبان فیلم‌ها تضمین بازگشت سرمایه بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید خانی، تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینمای ایران، با اشاره به وضعیت سینماها در دوران کرونا در آستانه ورود به نیمه دوم سال گفت: افزایش تعداد سفرهای تابستانی امسال نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد مردم در شرایط کرونا به زندگی عادی خودشان مشغول هستند و سینماها برای گذران تفریح و سرگرمی جای امنی است. مشکل اصلی که باعث شده سینماها نتوانند رونق بگیرند نبود فیلم خوب برای اکران است. دولت باید برای صاحبان فیلم انگیزه ایجاد کند تا چرخه نمایش فیلم‌ها هم شکل منطقی به خودش بگیرد و از این رکود خارج شود.

وی در ادامه گفت: پیشنهادی که من آن را مطرح کردم، این بود که دولت اصل پول تولید فیلم‌ها را به عنوان تضمین در اختیار صاحبان آثار بگذارد و از طرفی با همکاری شهرداری و صداوسیما شرایط تبلیغی خوبی فراهم کنند تا مردم به سینماها بروند. مطمئن باشید اگر این اتفاق بیفتد دیگر نیازی نیست از پولی که به عنوان تضمین اکران از سوی دولت پرداخت شده، صاحبان فیلم استفاده کنند زیرا فیلم‌هایی که در حال حاضر در اکران است مخاطب را ترغیب نمی‌کند که به سینما برود. 

خانی در ادامه با بیان اینکه کمک‌های نقدی دولت به صاحبان فیلم‌های در حال اکران کمکی نمی‌کند، گفت: رقم‌هایی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای فیلم‌هایی که بیش از ۴ میلیارد برای تولید فیلم هزینه کردند و پروداکشن عظیمی دارند اصلا قابل قبول نیست. شاید به کمک فیلم‌های هنر و تجربه بیاید اما در شکل کلی نمی‌توان به آن به عنوان یک کمک خوب یاد کرد.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه با اشاره به ایجاد سامانه سمفا برای مدیریت فروش گیشه سینماها گفت: سمفا از همان ابتدای فعالیتش با مشکلات زیادی روبرو بود و ایرادات زیادی در شکل اجرایی آن وجود داشت که نتوانست انتظارات سینماداران و پخش‌کننده‌ها را برآورده کند. ضمن اینکه در این فرصت کوتاه به دلیل تعطیلی‌های مکرر سینماها امکان آزمون و خطا برای این سامانه به وجود نیامد و باید منتظر بمانیم و ببینیم در شکل عادی و طبیعی می‌تواند به فرآیند فروش سینماها کمک کند یا نه. سمفا در شرایطی که فروش سینماها بالا باشد کارایی خودش را می‌تواند ثابت کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های سینمایی به صورت آنلاین گفت: اگر قرار است بودجه برگزاری جشنواره‌های سینمایی خرج اتفاق‌های دیگر در بدنه سینما نشود بهتر است که جشنواره‌ها حتی در شکل آنلاین هم برگزار شود چراکه به رونق فعالیت‌های فرهنگی کمک می‌کند. البته در ابتدای سال این موضوع را مطرح کردیم که در شرایط سخت معیشتی هنرمندان بودجه برگزاری این رویدادها خرج هنرمندان شود اما به دلیل اینکه بودجه هر کدام از این جشنواره‌ها باید در جای خودش خرج شود و نمی‌توان آن را در محل‌های دیگری هزینه کرد، این پیشنهاد اجرایی نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز