خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صداوسیما:

تلویزیون نقش مهمی در اجرای عدالت آموزشی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۲۴۹

رئیس سازمان صداوسیما در آیین گشایش مدرسه تلویزیونی ایران، بر اجرای عدالت آموزشی و نقش صداوسیما در پیشبرد نظام آموزشی در دوران شیوع کرونا گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالعلی علی‌عسکری (رئیس سازمان صداوسیما) در آیین بازگشایی مدرسه تلویزیونی ایران با اشاره به تاثیر آموزش در شکوفایی کشور گفت: عظمت و بزرگی آینده کشور ما بسته به پرورش نسل امروز است. دانش آموزان امروز  آینده‌سازان کشور هستند. امیدواریم در این زمان که ورود کردیم به بحث آموزش بتوانیم نقش خودمان را ایفا کنیم و کمک کنیم. وقتی موضوع کرونا پدید آمد چون یک ویروس اپیدمی است و با جامعه سر و کار دارد احساس کردیم از همان اول وظیفه سنگینی بر دوش رسانه ملی برای ایفای نقش تاثیرگذار در آموزش و مراقبت است. 

وی در ادامه گفت: در همان لحظات اول که شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام و مقرر شد مدارس باید تعطیل شود،  فکر کردیم این باری است بر دوش ما که به فوریت به سمت ایجاد فضایی برویم که بتوانیم از طریق تلویزیون کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم. با یک کار جهادی که آقای احمدی افزادی (مدیر شبکه آموزش) انجام دادند، این مهم انجام شد. 

علی‌عسکری ادامه داد: از آنجا که احساس می‌کردیم ممکن است یک دانش آموز درسی را می‌بیند و گوش می‌کند، متوجه آن نشود و بخواهد یک بار دیگر درس را گوش بدهد ما دستور دادیم تمامی درس‌ها را بدون استثنا و بر اساس پایه نگهداری شده و هر کسی خواست مجدد و در شب امتحان آن را ببیند از طریق تلویزیون‌ تعاملی تلویبیون آن را دریافت کند. امیداریم در این مسیر که نقش مهمی در ارتقای نسل آینده داریم در کنار وزارت آموزش پرورش باشیم.

رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: من فکر می‌کنم در هیچ کجای دنیا به این فوریت کسی نتوانسته شرایط تدریس مجازی و تلویزیونی را فراهم کند و این یک اتفاق منحصر به فرد است. 

وی با اشاره به شرایط تحصیل امروز با زمان تحصیل خود در دوران کودکی و نوجوانی گفت: وقتی مقایسه می‌کنم امکانات و شرایط آموزشی امروز با دوران کودکی خودمان را، امروز می‌بینیم یک تراز قابل قبولی دارد. البته بعضی جاها هنوز مشکلاتی وجود دارد اما از لحاظ آموزشی امروز کشور بسیار پیشرفت کرده است و نسبت به زمان ما تغییرات زیادی شکل گرفته است.

وی در پایان گفت: شبکه آموزش تا دورترین نقاط کشور قابل دسترسی است و این عدالت آموزشی را محقق کرده است. در روستاهای کوچک کمتر برخوردار کودکانی زندگی می‌کنند که در آینده می‌توانند در سایه آموزش و عدالت آموزشی به رشد و پیشرفت برسند و امیدواریم در آینده و بعد از ریشه‌کن شدن کرونا این موضوع را ادامه بدهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز