خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فراهم‌آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مطرح کرد:

صرفه‌جویی هزینه‌های مجموعه «دستگاه‌ قضایی» با آزاد‌سازی فضاهای بایگانی

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۲۷۹

مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: به دنبال ارزشیابی و تعیین تکلیف سوابق راکد و با آزادسازی بیش از ۷۹ هزار متر مربع در فضاهای بایگانی صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌های اداری مجموعه دستگاه قضایی انجام شد.

به گزارش ایلنا، جلال طاهری مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: بیش از چهار میلیون پرونده از دسته پرونده‌های ضروری و آرشیوی به مخازن ویژه اسناد معاونت اسناد ملی ایران انتقال پیدا کرد و بیش از ۱۱۲ میلیون پرونده مختومه قضایی از سال ۱۳۸۹ لغایت پایان سال ۱۳۹۸ توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ساماندهی، ارزشیابی و تعیین تکلیف شد.

طاهری ادامه داد: بخش مهمی از پرونده‌های ضروری و آرشیوی انتقالی، مربوط به وقایع حساس و تاریخی کشور است و به لحاظ زمانی، دوره قاجار تاکنون را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به دستاوردها و اقدامات مهم سازمان در ساماندهی بایگانی‌ها و ارزشیابی پرونده‌های قضایی و شبه قضایی، افزود: در دوره زمانی مذکور بیش از ۱۰۸میلیون پرونده مختومه غیر ضروری و غیر آرشیوی پس از طی مراحل قانونی از دستگاه قضایی خارج و با آزاد سازی بیش از ۷۹ هزار متر مربع در فضاهای بایگانی، صرفه‌جویی بزرگی در هزینه‌های اداری کشور انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز