خبرگزاری کار ایران

اهدای 15 شیء تاریخی به موزه مردم‌شناسی تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۹۸۲

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد از اهدای 15 شیء تاریخی به موزه مردم‌شناسی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، عبدالرحیم تاج‌محمدی (مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد) گفت: در راستای حفظ و حراست از آثار و اشیای قدیمی، برای دومین بار در سال جاری اشیایی از جمله مجمع مسی، سینی مسی، ملاقه مسی، آفتابه و لگن، شمعدان، شاقول بنایی و... به موزه مردم‌شناسی تایباد اهدا شد.

او عنوان کرد: این اشیا، ابزار کاربردی زندگی روزمره مردم در زمان گذشته بوده و در حال حاضر تنها یادآور خاطرات زیبا و فراموش‌نشدنی بازدیدکنندگان باشد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تایباد تصریح کرد: این اشیا که تعداد آن‌ها 15 قلم است، توسط رحیم عبدالمحمدزاده مدیر عامل شرکت آیدا کابل خراسان و یکی از معین‌های اقتصادی شهرستان تایباد به موزه مردم‌شناسی اهدا شد.

او گفت: موزه مردم‌شناسی تایباد ضمن نمایش غرفه‌های مختلف از مشاغل سنتی این منطقه به همت دوستداران میراث‌فرهنگی، غرفه‌هایی را به اشیای اهدایی اختصاص داده است.

از شهرستان تایباد 48 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس، تپه، محوطه و بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، شهرستان تایباد در فاصله حدود ۲۳۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز