خبرگزاری کار ایران

در قالب اولین تجربه اجرایی گروه «مانو»؛

«سرمست» با صدای زنده‌یاد اسحاق انور منتشر شد+صوت

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۸۶۶

اولین تک آهنگ گروه موسیقی «مانو» متشکل از امیر بهزاد و نوید نیکبخت با شعر و صدای مرحوم اسحاق انور در قالب ترکیبی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، تک آهنگ «سرمست» عنوان اولین تجربه اجرایی گروه موسیقی «مانو» به هنرمندی امیر بهزاد و نوید نیکبخت است که با شعر و صدای مرحوم اسحاق انور منتشر شد. در این قطعه جان جانکایا تنظیم کننده و نوید نیکبخت تهیه‌کننده دیگرعوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند. 

امیر بهزاد در توضیح این قطعه نوشته است:

«قطعه سرمست اولین تجربه گروه مانو، اثری است شکل گرفته بر پایه همفکری، ساعت‌ها گفتگو و روزها کار گروهی؛

 هدف ما از ساخت این قطعه تلفیق جدیدی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی بود که در سرمست این ترکیب به همراه موسیقی جز انجام شد. قطعه‌ای با شوریدگیِ بداهه جز و عشق و عرفان موسیقی ایرانی. فضایی که در موسیقیِ امروز ما آثار کمی در این فرم ارائه می‌شود و این دلیلی بود تا گروه مانو آن را تجربه کند.

یکی دیگر از اهداف بنده، نوید نیکبخت و اسحاق انور در قالب گروه مانو ماجراجویی در تلفیق موسیقی ایرانی با سایر موسیقی‌های اصیل دیگر بود؛ نوشتن موسیقی در فضای گروه و همچین ارتباط و همکاری با موزیسین‌های خارجی برای ارائه آثاری که به آن کمتر توجه شده است و البته کمک به فرهنگ شنیداری امروز موسیقی ایران. 

اسحاق انور آسمانی شد ولی بی‌شک تاثیر تفکر و هنر او در مانو برای همیشه با ما خواهد بود. 

و در آخر گروه مانو به زودی مجموعه‌ای را که برای آلبوم اول با اسحاق انور انجام شده بود و به علت درگذشت او نیمه کاره ماند را منتشر خواهد کرد. یادش گرامی»

نوید نیکبخت آهنگساز و یکی دیگر از اعضای گروه«مانو» نیز پیش از این درباره قطعه «سرمست» گفته بود: «در ضبط قطعه «سرمست» ما از گروه جان کایا به عنوان یک پیانیست ترکیه‌ای کمک گرفتیم. به هر حال موسیقی جز در کشور ترکیه از پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده که می‌توان گفت دارای بهترین موزیسین‌های جز خارج از هنرمندان آمریکایی هستند. جان کایا با تنظیم خوب خودش دقیقاً درک کرد که چه طور ریتم و هارمونی غربی را به آواز سنتی ایران ربط دهد. در این راستا هنرمندان دیگری از کشور استانبول نیز همراه ما بودند که فکر می‌کنم در ارتقای سطح کیفی این قطعه بسیار به ما کمک کردند.»

این آهنگساز و تهیه‌کننده درباره نحوه فعالیت‌های گروه تازه تاسیس «مانو» توضیح داد: «ایده و عقیده‌ای که در گروه مانو وجود دارد اصلاً پیچیده نیست. ما با تاسیس گروه  «مانو» در حقیقت می‌خواهیم رابطه‌های جدیدی بین موسیقی‌هایی که دوست داریم برقرار کنیم. در اولین مورد بین موسیقی جز و موسیقی سنتی این فرم مشترک صورت گرفت. به اعتقاد من قطعه «سرمست» که به عنوان اولین اثر گروه «مانو» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که یک موزیسین فوق‌العاده با درک بالا از ریتم و دستگاه‌های خارجی می‌توانست از آن سربلند بیرون بیاید. در این شرایط مرحوم اسحاق انور چنین موزیسینی بود که قبل از به نتیجه رسیدن کار از پیش ما رفت.

قطعه «سرمست» با مجوز شماره 310-1399 دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره 27931 کتابخانه ملی  توسط موسسه «آژیراک هنر هشتم» و صدابرداری در استودیو «هنر هشتم» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«سرمست» با صدای زنده‌یاد اسحاق انور، بشنوید و دانلودکنید؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز