خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط کاشی‌نوشته مسروقه حمام تاریخی پنجاهه نایین

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۲۲۳

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کشف کاشی‌نوشته مسروقه حمام تاریخی پنجاهه شهر نایین خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت‌الهی (فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) گفت: در نیمه دوم خرداد سال جاری و در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر پخش زنده فیلم حاوی تصاویری از یک قطعه کاشی‌نوشته قدیمی در فضای مجازی و باتوجه به اهمیت موضوع، بلافاصله پیگیری خبر در دستور کار یگان حفاظت استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ضمن بررسی دقیق و تحقیق میدانی گسترده، به‌ محض احراز ارزش تاریخی این کاشی از نظر تطابق عینی و مشخصات آن با کاشی حمام تاریخی شهر پنجاهه نایین که در سنوات گذشته به سرقت رفته بود، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دادستان شهرستان انجام و نسبت به مستند‌سازی و تشکیل پرونده قضایی در این رابطه اقدام شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی تصریح کرد: با پیگیری موضوع و با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و همکاری پلیس آگاهی شهرستان به محض اطلاع از آدرس دقیق محل، افرادی که در این موضوع دخالت داشتند، دستگیر و از منزل یکی از متهمان یک قطعه کاشی‌نوشته متعلق به حمام تاریخی شهر پنجاهه نایین کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز