خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی ارشاد مطرح شد؛

اقتصاد نشر یکی از مسائل مهم ماست/ بخش خصوصی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد/ رقیب صنف ناشران نیستیم

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۲۳۸

مراسم تکریم و معارفه مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور محسن جوادی (معاون امور فرهنگی) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تکریم و معارفه مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه 19 خردادماه با حضور محسن جوادی (معاون امور فرهنگی)، محمدمهدی احمدی (مدیرکل حوزه وزارتی)، ایوب دهقان‌کار و علیرضا اسماعیلی (مدیران ستادی معاونت امور فرهنگی) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محسن جوادی در ابتدای مراسم خطاب به حاضران گفت: برای تودیع و معارفه امروز لازم بود جلسه مفصلی در تقدیر از زحمات آقای ایوب دهقان‌کار و خیرمقدم به علیرضا اسماعیلی داشته باشیم، اما وضعیت کشور به گونه‌ای پیش رفت که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردیم و به همین دلیل به این جلسه اکتفا کردیم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد، افزود: در این مقطع باید از تلاش‌های آقای دهقان‌کار تشکر کنم زیرا ایشان که تا امروز مشاور اجرایی بود به واسطه اخلاق نیکو برخورد خوب و مناسبی با اهالی چاپ و نشر داشت.

جوادی ادامه داد: آقای دهقان‌کار با اهالی فن، تعامل خوبی داشتند و وقت زیادی صرف این بخش می‌کردند تا مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود. حال نیز برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. باید از آقای اسماعیلی که این مسئولیت را پذیرفتند نیز تشکر کنم. ایشان در ستاد نیز حضور داشته و از تجربیات خوبی برخوردارند و حوزه فرهنگ را می‌شناسند و در این رابطه نیز متخصص هستند و امیدواریم تعامل خوبی که در دوره آقای ایوب دهقان‌کار برقراربود در دوره ایشان نیز استمرار یابد.

محسن جوادی در پایان گفت: تلاش‌مان این است آموزش‌هایی را در جهت ارتقای کارکنان داشته باشیم و با صنف نشر تعامل خوبی داشته باشیم و این موارد از اولویت‌ها هستند. ما به هیچ وجه رقیب صنف نیستیم؛ بلکه موافق تعامل سازنده با آنان هستیم.

 محمدمهدی احمدی نیز در ادامه گفت: حوزه فرهنگ، ویژگی‌هایی دارد و معاونت فرهنگی نیز دارای ویژگی‌هایی است که شاید هیچ معاونتی واجد آنها نباشد. کار کردن در حوزه فرهنگ ویژگی‌های معنوی بسیاری دارد که در کنار آن اجر اخروی را نیز در پی خواهد داشت. در این دوره آقای دهقان‌کار را فردی مؤدب و بسیار سختکوش دیدم. آقای اسماعیلی نیز یکی از مدیران پرتلاش است. ایشان در کشورهای اسپانیا و ایتالیا رایزن فرهنگی بوده و این ویژگی را دارد که بر خلاف برخی مدیران اول فکر می‌کند و بعد به کار می‌پردازد. به طورکلی اینگونه مدیران آسیب کمتری برای دستگاه دارند.

در ادامه مراسم هومان حسن‌پور (رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران) ضمن تشکر از تلاش‌های ایوب دهقان‌کار گفت: آقای دهقان‌کار در دوره سختی مسئولیت مشاور اجرایی را پذیرفتند و دوره شما هم که دوره پس از آقای دهقان‌کار است، دوره سخت‌تری خواهد بود.

در ادامه مراسم دهقان‌کار (مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی) نیز ضمن تشکر از مسئولان و حضار گفت: ممنونم که قصوراتم را در این یک سال و اندی بخشیدید و مطمئنا کارهایی که باید انجام می‌دادم، بیشتر از کارهایی است که انجام شده، اما نگاه جامعه نشر به بنده جای شکرگزاری دارد.

دهقان‌کار افزود: نمی‌خواهم گزارش کار ارائه کنم، اما به طور خلاصه درباره فعالیت‌های یک سال و نیم گذشته در معاونت توضیحاتی خواهم داد.

دهقان‌کار توضیح داد: آقای صالحی وزیر ارشاد در روز معارفه آقای جوادی، معاون فرهنگی، به برخی کلیدواژه‌ها اشاره کردند و در ادامه، برنامه‌هایی که بعداً در مقام وزارت به برنامه جامع وزارتی و سیاست‌های کلان ارشاد مبدل شد، اشاره داشتند. برخی از این برنامه‌ها رویکردی بود که باید در روح برنامه‌ها جاری می‌شد و برخی اقدامات، عملیاتی بود که باید در مقام اجرا عملیاتی می‌شد، مثل هوشمندسازی، واسپاری امور به صنف و بخش خصوصی و... که باید رویکردی به آنها می‌نگریستیم. البته برخی اقدامات مثل اقتصاد فرهنگ گفتمانش برای اولین بار در ارشاد پدید آمد و در معاونت، اقداماتی در این بحث صورت گرفت

وی با تاکید بر اینکه، مشاور اجرایی حلقه معاون، مدیران کل و حوزه ستادی است، گفت: رویکرد چابک‌سازی از سیاست‌های کلان آقای صالحی وزیر ارشاد بود و ادغام مؤسسات در این راستا صورت گرفته که در دوره آقای جوادی (معاون فرهنگی) شاهد آن  بودیم؛ البته نگرانی‌های به جایی نیز وجود داشته و هنوز وجود دارد اما ان‌شاءالله در مقام عمل هیچ خللی به ساحت‌های حوزه فرهنگ که مخاطب مؤسسه جدید هستند، وارد نخواهد شد. برای اولین‌بار ساماندهی یارانه نشر در معاونت اجرا شد و استمرار خواهد داشت،‌ زیرا سی و یک دوره نمایشگاه کتبا برگزار شده بود اما سابقه‌ای از یارانه ارشاد وجود نداشت که کجا صرف شده است؟ اما با طرح کنونی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی گفت: در بحث تعامل با صنف خودمان را موفق نمی‌دانیم، اما سعی کردیم از مشورت‌ها بهره‌مند شویم. اقتصاد نشر نیز یکی دیگر از مسائل مهم ما بود. نگاهی که به حوزه کالاهای فرهنگی داشتیم، معاونت فرهنگی را از تک‌منظوره بودن دور کرد و توجه را به سایر کالاهایی که مورد غفلت قرار گرفته بود، جلب کرد. ‌در بحث شفاف‌سازی این افتخار متعلق به کل معاونت است که در حوزه کاغذ توانست مسئولیتی را که به او سپرده شد به خوبی انجام دهد.

دهقان‌کار در پایان صحبت‌هایش گفت: آرزوی آقای صالحی داشتن ویترینی شفاف از فعالیت‌های این وزارتخانه است و ما به نوعی در بحث خرید کتاب این مسئله را نیز محقق کردیم.

علیرضا اسماعیلی (مشاور جدید اجرایی معاونت فرهنگی) نیز  گفت: دوره سختی در پیش است و باید تعارف‌ها را کنار بگذاریم و شفاف باشیم. درست است که دوره سختی در پیش داریم اما امیدوارم و مأیوس از رحمت خدا نیستیم. باید به بخش خصوصی توجه بیشتری شود تا به این تریتب مخاطبان رشد کنند و خودشان کارها را پیش ببرند.

مشاور جدید اجرایی معاونت فرهنگی در پایان گفت: امسال از سوی رهبر انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شده و بر همین اساس ما نیز باید گام‌های درستی برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز