خبرگزاری کار ایران

یاسر موحدفرد خبر داد:

مراسم تشییع حسن انوشه برگزار نمی‌شود/ دانشنامه ادب فارسی به‌عنوان مرجعی علمی در کتابخانه‌ها توزیع شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۵۳۶

دبیرکل بنیاد فردوسی گفت خانواده زنده‌یاد حسن انوشه با توجه به وضعیت کنونی کشور ناشی از شیوع کرونا و همچنین وصیت خود استاد انوشه مبنی بر اینکه راضی به آسیب دیدن مردم نبوده، مراسم تشییع این نویسنده و پژوهشگر برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیرکل بنیاد فردوسی با تسلیت درگذشت استاد حسن انوشه (نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی و عضو هیات امنای بنیاد فردوسی) عدم حضور او را فقدانی بزرگ برای جامعه علمی و ادبی ایران خواند.

یاسر موحدفرد تصریح کرد: جناب آقای دکتر حسن انوشه، سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی و عضو هیات امنای بنیاد فردوسی چند مدتی بود که به علت عارضه سرطان دچار بیماری بود و دقیقا ساعت ۱۲ ظهر امروز ۲۳ فروردین دار فانی را وداع گفت.

مدیرعامل موسسه فردوسی توسی ادامه داد: طی صحبتی که دقایقی پیش با خانواده ایشان داشتم از علاقه‌مندان و دوستان و آشنایان استاد انوشه خواهش کردند هم به علت وصیت خود ایشان که با توجه به شرایط و وضعیت پیش آمده راضی به آسیب دیدن مردم نیستند و هم به علت اینکه امکان برگزاری تجمعی برای تسلی‌بخشی به خانواده به صورت حضوری وجود ندارد در صورت تمایل به ابراز هم‌دردی صرفا به پیام‌های مجازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها اکتفا کنند و از اینکه امکان برپایی مراسم پاسداشت و تشییعی برای ایشان در شرایط کنونی وجود ندارد، پوزش خواستند.

موحدفرد تصریح کرد: انتظاری که از نهادهای دولتی می‌رود این است که دانشنامه ادب فارسی که استاد انوشه سالیان سال روی آن کار کردند، منتشر و به‌عنوانی مرجعی علمی در کتابخانه‌ها توزیع شود.

یادآور می‌شود، استاد حسن انوشه (نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی و عضو هیات امنای بنیاد فردوسی) که عمر خود را در حوزه ایران‌شناسی و تاریخ و زبان و ادب فارسی صرف کرد به‌علت بیماری سرطان در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز