خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت داوران بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر:

مخاطبان خاص خودمان را داریم/ تداوم عامل قدرتمند شدن جشنواره است

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۶۸

سیامک ناظمی تداوم جشنواره مد و لباس فجر را عامل مهمی در حفظ مخاطبان خاص آن و رشد مقالات ارسالی به این رویداد دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سیامک ناظمی (عضو هیئت داوران بخش علمی دانشگاهی، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر) درباره آثار این دوره، گفت: با وجود اینکه امسال اندکی در بخش اطلاع رسانی با تاخیر مواجه بودیم، باز هم در بخش طراحی آثار قابل توجهی به جشنواره ارسال شد زیرا تداوم در هر حرکتی باعث جا افتادن آن در بین مخاطبان می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه جشنواره مد و لباس فجر، نهمین دوره خود را می‌گذراند و طی این نه دوره تداوم خود را حفظ کرده است، با وجود مباحثی که پیش آمد، امسال بازهم طیف مخاطبان قابل توجهی جشنواره را دنبال کردند بنابراین هم در بخش کمی و هم کیفی، آثار قابل توجه بودند زیرا عده زیادی از دانشجویان و پژوهشگران حوزه مد و پوشاک، هر ساله پیگیر این جشنواره هستند.

عضو هیئت داوران بخش علمی دانشگاهی، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره تم این دوره، بیان کرد: این اتفاق که نظیر سال گذشته، تم مشخصی را برای مد ولباس کشور، مشخص کنیم، بسیار خوب است زیرا همین انتخاب موضوع "فرگلستان" سبب می‌شود که عده زیادی از دانشجویان و طراحان به سمت تحقیق و پژوهش درباره این موضوع سوق پیدا کنند و قشر بزرگتری از جامعه نیز به واسطه جشنواره مد و لباس فجر، با این مبحث و پیشینه تاریخی آن آشنا شوند. در واقع انتخاب مبحثی چون ن"فر گلستان" در این دوره یا موضوع "مکران" در دوره‌های قبل کمک شایانی به فرهنگسازی در این حوزه می‌کند و در نتیجه به بهبود کیفیت آثار و عمق بخشیدن به مفاهیم آن می‌کند.

مخاطبان خاص خودمان را داریم/ تداوم عامل قدرتمند شدن جشنواره است

ناظمی طیف موضوعی مقالات این دوره را متنوع خواند و افزود: در این دوره طیف موضوعی مقالات گسترده و متنوع بود و در بخش دانشجویان مقطع ارشد و پایان نامه‌ها نمونه‌های خوبی را شاهد بودیم البته این مسئله می‌تواند در مقطع کارشناسی نیز بهبود پیدا کند و به رشد کیفی قابل توجه دست یابد به شرط اینکه در دانشگاه‌ها همانطور که در مقطع ارشد، وجود دارد در مقطع کارشناسی نیز روی موضوع تحقیق تمرکز شود و اطلاع رسانی بهتری انجام شود.

عضو هیئت داوران بخش علمی دانشگاهی، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ادامه داد: برای بهبود شرایط مد و لباس کشور و به طور کلی صنعت پوشاک باید دانشگاه از مبداء وارد عمل شود بنابراین اساتید در هنگام تایید موضوعات پروپزال‌ها باید در جریان معضلات موجود باشند تا دانشجویان بتوانند از همان ابتدا روی مباحث کاربردی و تمرکز کنند.

ناظمی تاکید کرد: جشنواره مد و لباس فجر اتفاق مثبتی است که می‌تواند باعث ایجاد ارتباط سازنده بین دانشگاهیان و صنعت پوشاک به معنای طراحان و تولیدکنندگان شود. در واقع همین که در چنین رویدادی بخش‌های مختلف صنعت پوشاک گرد یکدیگر جمع می‌شوند، گام مهمی در راستای بهبود وضعیت است زیرا همانطور که می‌دانید صنعت پوشاک، یکی از مهمترین صنایع به لحاظ اشتغالزایی و رشد اقتصادی به شمار می‌رود.

او در پایان گفت: امیدوارم در این دوره برندهای داخلی بتوانند آخرین کالکشن‌ها و طرح‌های بهاره و تابستانه خود را به مردم و تولیدکنندگان ارائه دهند و یک جو تبلیغاتی مناسب برای صنایع این بخش ایجاد شود تا شاهد رشد هر چه بیشتر این صنایع در کشور و نفوذ آن در زندگی روزمره مردم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز