خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری:

گسترش همکاری‌های مشترک با موسسه فرهنگی اکو در فصل جدید مدیریتی/ برگزاری دوره‌های مشترک حفاظت پیشگیرانه در صدر برنامه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۵۱

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از گسترش همکاری‌های مشترک با رئیس جدید موسسه فرهگی اکو خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز عمرانی (رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) در دیدار با سرور بختی (رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو) ضمن تبریک به وی برای قبول این مسئولیت گفت: ما در این پژوهشگاه آمادگی لازم برای گسترش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون خصوصا در بحث موزه را داریم.

وی ادامه داد: امروزه موضوع گردشگری یکی از اولویت‌های جهانی محسوب می‌شود که نه تنها باعث شناخت ملت‌ها خواهد شد بلکه از باب نگهداری محوطه‌های باستانی، موزه‌ها و خانه‌های تاریخی نیز دارای اهمیت است.

عمرانی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی دارد تا در راستای تفاهم نامه‌های قبلی با موسسه فرهنگی اکو برنامه‌های مشترکی اجرا کند افزود: ما آمادگی داریم که در موضوع حفاظت پیشگیرانه به صورت مشترک دوره‌های را به میزبانی کشورهای عضو این موسسه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: دوره‌های مشترک حفاظت پیشگیرانه باید در راستای برگزاری اولین نشست حفاظت پیشگیرانه توسط این پژوهشگاه و در همکاری با موسسه اکو در دی ماه ۱۳۹۵ تداوم یابد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک دو موسسه در حوزه پرونده مشترک برای میراث ناملموس و انتشارات مشترک وجود دارد اظهار داشت: در همین راستا باید تلاش کرد تا از ظرفیت‌های موسسه اکو برای معرفی کرمانشاه به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۲۰ به کشورهای عضو این موسسه استفاده کرد.

این نشست در چهارچوب معارفه برای عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با موسسه فرهنگی اکو در سال ۱۳۹۳ صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز