خبرگزاری کار ایران

بازخوانی اواخر دوره هخامنشی در موزه ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۱۰۱

پروژه‌های ناتمام اواخر دوره هخامنشی در نشست تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی با عنوان "پروژه‌های ناتمام اواخر دوره هخامنشی" توسط آوی باخن هایمر (محقق زبان‌شناسی خاور نزدیک) از موسسه مطالعات تاریخ و جامعه ایران باستان–استرالیا، برگزارشد.

در این نشست باخن هایمر گفت: دوره پایانی امپراطوری هخامنشی که به سقوط آن منجر شد در گذشته آنچنان مورد توجه و تحقیق قرار نگرفته است. نگاهی جدید به این دوره می‌تواند تاریخ نگاری عصر پایانی امپراطوری هخامنشی را متحول کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اوج رونق و شکوه دوره هخامنشی را می‌توان در اوایل این دوره جستجو کرد و آثار شاخص هخامنشی همگی مربوط به آن است، لذا کمتر اواخر دوره هخامنشی مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است و اطلاعاتی که از منابع یونانی-رومی به دست ما رسیده معمولا اغراق شده و با پیش ذهنیت ارایه شده است. این منابع بطور مغرضانه‌ای، داریوش سوم، آخرین پادشاه هخامنشی را فردی ضعیف، نالایق و بی علاقه به امور حکومت معرفی کرده‌اند. این در حالی است که وی شخصی با تجربه بود که در زمان مرگ بیش از پنجاه سال داشت.

همچنین در این نشست ضمن مورد بحث گذاشتن سه مکان تاریخی هخامنشی یعنی آرامگاه ناتمام داریوش سوم، دروازه ناتمام اردشیر سوم و سازه موسوم به قدمگاه –چاشتخوار، به روش شناسی و رویکردهای لازم برای مطالعه آثار دوره هخامنشی و شیوه‌های بررسی چنین آثاری نیز پرداخته شد و سپس سخنران دلایل خود را برای اینکه این سه مکان را مربوط به اواخر دوره هخامنشی بداند، ارائه نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز