خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید:

افت ۹۰ درصدی فروش سینماها در سه روز گذشته/می‌گفتند یک زن هرگز نمی‌تواند در موسیقی موفق باشد/مردم شهر سوخته کیمیاگر و شاعر بودند/شهر سوخته کلید توسعه فرهنگی در عصر برنز است

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۹۱۷

گفتگو با سرپرست گروه «یاغلیق» درباره فعالیت اولین گروه موسیقی بانوان قشقایی، افت ۹۰ درصدی فروش سینماها در سه روز گذشته، برگزاری نکوداشت مهدی سحابی و صحبت‌های باستان‌شناس ایتالیایی درباره شهر سوخته ازجمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با سرپرست گروه «یاغلیق» درباره فعالیت اولین گروه موسیقی بانوان قشقایی، برگزاری همایش شهر سوخته، گفتگو با تهیه‌کننده مستند «یکی از ما»،افت ۹۰ درصدی فروش سینماها در سه روز گذشته، برگزاری نکوداشت مهدی سحابی و صحبت‌های باستان‌شناس ایتالیایی درباره شهر سوخته، از جمله اخباری است که روز دوشنبه (بیست‌وهفتم آبان ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

نماد شیرزنان قشقایی را برای خودمان انتخاب کردیم

می‌گفتند یک زن هرگز نمی‌تواند در موسیقی موفق باشد

ساناز نامداری می‌گوید: زمانی که با دیگر دوستان تصمیم گرفتیم گروه بانوان را راه‌اندازی کنیم نزد چند تن از اساتید رفتیم و با آنها درباره تصمیمان صحبت کردیم تا از آنها راهنمایی بگیریم. به آنها گفتیم قرار است خودمان که همگی خانم هستیم به فعالیت‌های اجرایی بپردازیم و تنها در زمینه آهنگ‌هایمان از آنها کمک می‌خواهیم. آنها گفتند کار شما به نتیجه نخواهد رسید زیرا یک زن هرگز نمی‌تواند در چنین فعالیت‌هایی موفق باشد. اتفاقا آن حرف‌ها باعث شد با انگیزه بیشتر فعالیت‌هایم را ادامه دهیم.

۹۹ درصد اطلاعات زندگی از کشفیات باستان‌شناسی بدست آمده

مردم شهر سوخته کیمیاگر و شاعر بودند

سیدمنصور سیدسجادی گفت: انکار نمی‌کنیم که ایران پل ارتباطی غرب با شرق بوده اما بخش‌های مستقلی نیز داشت و حتی می‌توان گفت تمدن آنها برتر هم بود بیشتر باشتانشناسان بر این باورند که باید جامعه باستانی را بازسازی کنیم. در یک صد سال اخیر گروه باستانشناسی شهر سوخته توانسته‌اند یک جلد کتاب درباره مطالعات میدانی در خصوص مردم شهر سوخته منتشر کنند.

دنبال آدم‌های معمولی اما با اراده‌ایم

مهدی مطهر ضمن بیان اینکه مستند «یکی از ما» روایت زندگی آدم‌های معمولی است که شرایط زندگی را برای خود هموار کرده‌اند، گفت: اساسا چون سیستم ما رانتی است، مردم فکر می‌کنند که ایران یک گنجینه و نفتی دارد که باید از آن منتفع شوند، ناگزیر میل به تنبلی، توقع از دیگران و اتفاقاتی از این دست دارند.

افت ۹۰ درصدی فروش سینماها در سه روز گذشته

ناآرامی‌های به‌وجود آمده به دلیل افزایش قیمت بنزین تاثیر مستقیمی بر روی برنامه‌های فرهنگی و همچنین فروش سینماها داشته و باعث شده بسیاری از برنامه‌های این حوزه تعطیل شود.

هنرمندی که کوه «هیچ» وجودش را فتح کرد

آیین نکوداشت دهمین سالگرد مهدی سحابی به همت خانواده‌اش با برپایی یک نشست در گالری مژده آغاز شد که جمعه اول آذر ماه با برپایی نمایشگاه یک هفته‌ای ادامه خواهد داشت.

شهر سوخته کلید توسعه فرهنگی در عصر برنز است

انریکو اسکالونه گفت: شهر سوخته به ما امکان می‌دهد تا الگوهای جدیدی برای ظهور، توسعه و افول جوامع پیچیده غرب ایران، جیجون و دره سند ارائه دهیم. شهر سوخته جایگاه سرنوشت‌سازی در رهایی تاریخ نگاری از قید دیدگاه‌های بین‌النهرینی به تاریخ دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز