خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید:

فرهاد فخرالدینی موسیقی «امام علی» را کشف کرده نه خلق/ایرانیان باید روی قشر میانسال ایرلندی‌ها سرمایه‌گذاری کنند/حسین دهلوی تششیع شد/درج نام کیارستمی بر روی دیوار محل برگزاری جشنواره فیلم لومیر فرانسه/اعلام نامزدهای جایزه الیوت

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۰۱۷

گفتگو نادرمحمد آهنگربیگ در مورد موسیقی منطقه کرمانج، مراسم تشییع حسین دهلوی و درج نام عباس کیارستمی بر روی دیوار محل برگزاری جشنواره فیلم لومیر فرانسه از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو نادرمحمد آهنگربیگ در مورد موسیقی منطقه کرمانج، گفتگو با مدیر بزرگ‌ترین کنسرسیوم آژانس‌های مسافرتی ایرلند‌ درباره سفر گردشگران به ایران ، مراسم تشییع حسین دهلوی، درج نام عباس کیارستمی بر روی دیوار محل برگزاری جشنواره فیلم لومیر فرانسه، اعلام نامزدهای جایزه الیوت، پایان مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه مقالات رادی‌شناسی از جمله اخباری است که روز یکشنبه (بیست و هشتم مهر) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

فرهاد فخرالدینی موسیقی «امام علی» را کشف کرده نه خلق!

نادرمحمد آهنگربیگ درباره قدمت و پیشینه بخشی‌های خراسان و چگونگی پیدایش آنها می‌گوید: در «قصص‌الانبیا» آمده که حضرت داوود نبی (ع) آهنگر بوده و نوای داوودی یا نغمه داوودی او بسیار معروف است. بر اساس داستان‌های آسمانی «قصص الانبیا» نتیجه می‌گیریم که «بخشی‌ها» بازمانده داوود نبی هستند. مرحوم پدرم هر زمان آهنگری می‌کرد و می‌خواست سوگند بخورد آتشکش را بر روی خاکستر می‌زد و می‌گفت به این دستگاه داوود پیغمبر قسم.

ایرانیان باید روی قشر میانسال ایرلندی‌ها سرمایه‌گذاری کنند

دومینیک بورک (فعال گردشگری) می‌گوید: از آنجا که به تاریخ علاقه‌مند هستم، اندکی درباره ایران می‌دانم. از این رو، نسبت به نوع تبلیغاتی که درباره ایران می‌شود و اینکه این تبلیغات چه چیزهایی درباره ایران می‌گویند و اینکه چگونه ایران را نشان می‌دهند، حساس نبودم. می‌دانستم که داستان چیز دیگری است و واقعیت دیگری وجود دارد.

حسین دهلوی فرستاده‌ای بود که به موسیقی ایرانی شخصیت داد+تصاویر

مراسم تشییع پیکر حسین دهلوی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و علاقمندان موسیقی در فضای باز تالار وحدت برگزار شد.

درج نام کیارستمی بر دیوار و نمایش فیلم‌های گلستان و فرخزاد در جشنواره لومیر

نام عباس کیارستمی بر روی دیوار محل برگزاری جشنواره فیلم لومیر فرانسه نصب شد.

نامزدهای جایزه الیوت اعلام شدند

جان برنساید رییس هیات داوران این دوره از جایزه ادبی «تی. اس. الیوت» گفت: تمامی نامزدهای راه‌یافته به فهرست نهایی این جایزه از برترین و بی‌باک‌ترین شعرای حال حاضر هستند.

پایان مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه مقالات رادی‌شناسی

دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی با صدور اطلاعیه‌ای از عدم تمدید مهلت ارسال اثر به بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی و پایان زمان ارسال اثر به بخش مسابقه مقالات رادی‌شناسی این جشنواره خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز