خبرگزاری کار ایران

فلورا سام:

عزاداری که در مقابل ظلم ساکت می‌ماند بهتر است برای امام حسین عزاداری نکند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۰۰

فلورا سام ضمن بیان اینکه اگر در مقابل مسائل ساکت باشیم، به قهقرا می‌رویم، گفت: اگر عزاداران امام حسین (ع) در مقابل ظلم ساکت هستند، بهتر است به عزاداری نیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سریال «مرضیه» یکی از سریال‌های مناسبتی تلویزیون برای ماه محرم است که هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. این سریال یک ملودرام خانوادگی پیرامون مساله انتخاب است. داستان مجموعه مرضیه در رابطه با فساد اقتصادی است و شخصیت مرضیه در این سریال، در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب شده که اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند.

فلورا سام به همراه همسرش مجید اوجی که پس از چند سال دوری از تلویزیون، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارند، از عدم برنامه‌ریزی برای ساخت سریال در ایامی همچون محرم انتقاد کرده و معتقدند که باتوجه به ثابت بودن مناسبت‌های مذهبی، تلویزیون باید برنامه‌ریزی بهتری را برای این ایام در نظر بگیرد تا سریال‌ها با کیفیت بهتری تولید شوند و گروه سازنده نیز تحت فشار شدید کار برای رساندن سریال به آنتن قرار نگیرند.

عزاداری که در مقابل ظلم ساکت می‌ماند بهتر است برای امام حسین عزاداری نکند

کارگردان سریال مرضیه در پاسخ به این پرسش که آیا از همزمانی پرداختن به موضوع فساد در این مجموعه و مجموعه‌های دیگر تلویزیون می‌توان این طور نتیجه گرفت که این موضوعات به صورت سفارشی از سوی سازمان به گروه‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: به شخصه آدمی نیستم که کسی بتواند موضوعی را به من تزریق کند تا درباره آن کار کنم. قصدم در این سریال این بود که بگویم ما به عنوان انسان‌هایی که در این جامعه هستیم و مسائل از این دست اطراف ما را فرا گرفته، اگر ساکت باشیم، به قهقرا می‌رویم و اگر ساکت نشویم، همان کسی هستیم که به تکیه رفته و برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کند.

فلورا سام در پاسخ به این پرسش که پرداختن به موضوع فساد در مجموعه «مرضیه» تا چه اندازه به روز بوده و به پرونده‌های واقعی نزدیک است، توضیح داد: تفاوت این کار با کارهای دیگری که قبل از این در رابطه با فساد ساخته شد، این بوده که ما در اینجا به هیچ وجه وارد جزئیات پرونده‌ها نمی‌شویم و با آدم‌ها و درونیات آنها کار داریم. یعنی بررسی می‌کنیم که این اتفاقات چه تاثیراتی روی آدم‌ها می‌گذارد.

این کارگردان با تاکید بر اینکه به مسئله فساد به صورت کلی پرداخته شده، افزود: در حقیقت ما در سریال مرضیه نگاه می‌کنیم که در جامعه‌ای که تعدادی از پیروان امام‌حسین(ع) در ده روز ماه محرم برایش عزاداری می‌کنند، دربرابر مظالمی که در جامعه هست، چه واکنشی باید نشان دهند. بر همین اساس خیلی وارد ریز و جزئیات پرونده‌های اقتصادی نمی‌شویم. البته به نظرم کسی که برای عزاداری وارد تکیه می‌شود، به تحول نیاز نداشته و در واقع تحول پیدا کرده که به تکیه می‌رود. به این ترتیب اگر کسی که پایش را در تکیه می‌گذارد، در برابر ظلمی که می‌بیند ساکت باشد، بهتر است که به عزاداری امام حسین(ع) نیاید.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شتابزدگی در تولید مجموعه‌های مناسبتی، آسیبی به کیفیت مجموعه‌ها وارد می‌کند، بیان کرد: قبول دارم که کارهای مناسبتی از سختی‌ها بسیاری برخوردار است اما به شخصه با اینکه از کیفیت کار بزنیم؛ موافق نبوده و نیستم. بر همین اساس برای تولید مجموعه مرضیه نیز به هیچ وجه از کیفیت کار کم نگذاشته‌ایم و برای اینکه بهترین اتفاق ایجاد شود، تمام تلاش خود را کردیم.

این کارگردان با تاکید بر اینکه تاریخ محرم در تقویم مشخص بوده و مدیران سازمان نیز می‌توانند خیلی زودتر مجموعه‌های مناسبتی را تدارک ببینند، اظهار داشت: به شخصه به برنامه‌ریزی تلویزیون معترض هستم چراکه زمان مناسبت‌های مختلف مشخص بوده و می‌توان خیلی زودتر برای آنها دست به کار شد. اما این اتفاق ایجاد نشده و بیشترین فشار به گروه سازنده تحمیل می‌شود که ما به هر حال باید آن را تحمل کنیم تا کار با کیفیتی را روی آنتن ببریم. به نوعی کیفیت کار آبروی ما بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به این ترتیب با وجود همه فشاری که روی ما بود، تمام تلاش خود را کردیم تا از کیفیت کار کم نکنیم.

فلورا سام در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره انتخاب بازیگران مجموعه مرضیه نیز توضیح داد: سعی کردیم بازیگرانی را انتخاب کنیم که توانایی بازی در شخصیت‌های سریال را داشته باشند که شکر خدا این اتفاق رخ داده است. داریوش ارجمند در نقش دکتر بهزادی و گوهر خیراندیش نقش همسر ایشان بازی کاملا متفاوتی را ارائه دادند. خانم خیراندیش در این سریال به عنوان قهرمانی معرفی می‌شود که حال روی ویلچر نشسته است و داریوش ارجمند پزشکی است که در مناطق محروم به کار می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز