خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت شهریار در برنامه «شب شعر»

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۸۵

مجله تلویزیونی «شب شعر» امشب و در آستانه فرارسیدن روز شعر و ادب فارسی ویژه برنامه‌ای را برای بزرگداشت شهریار تدارک دیده است.

به گزارش ایلنا، در برنامه شب شعر که امشب ۲۵ شهریور ساعت ۲۳ به صورت زنده به روی آنتن می‌رود، اکرامی‌فر مجری و کارشناس برنامه، میزبان علی اصغر شعردوست پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از دوستان نزدیک شهریار می‌شود و با وی در خصوص زندگی ادبی و اشعار سیدمحمدحسین بهجت تبریزی گفتگو می‌کند.

پخش شعرخوانی با صدای استاد شهریار به همراه «نقد هفته» با اجرای علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار از دیگر بخش‌های برنامه امشب «شب شعر» است.

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار شاعر ایرانی بود که شعرهایی به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی داشت. از شعرهای معروف او می‌توان از «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

«شب شعر» به تهیه‌کنندگی کوروش انصاری محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که دوشنبه‌ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز