خبرگزاری کار ایران

چهار نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۰۶

خانه هنرمندان ایران جمعه گذشته میزبان برگزاری چهار نمایشگاه در عرصه هنرهای تجسمی بود.

به گزارش ایلنا، چهار نمایشگاه تجسمی با عناوین دومین "هفته پیشکسوتان سفال و سرامیک ایران" با مروری بر منتخب آثار منیر و محمد‌مهدی قان‌بیگی، نمایشگاه عکس‌های سیاوش جعفری، دومین نمایشگاه گروه هنری "توما"، نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج جمعه ۱۸ مرداد ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در این راستا، دومین نمایشگاه گروهی "توما" با حضور آثار ۶۹ هنرمند در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. این نمایشگاه با محوریت موضوع حیوانات خانگی است که تعداد ۸۷ اثر در آن به نمایش گذاشته شده است.

پدرام کازرونی (مدیر گروه توما با اشاره به برگزاری این نمایشگاه) گفت: گروه هنری توما سعی دارد تا با همراه کردن هنرمندان در رشته‌های مختلف پیوند میان هنر و محیط زیست را فراهم کند و از طریق آثار هنرمندان مسائل و دغدغه‌های محیط زیست را نشان دهد.

وی ادامه داد: گروه هنری توما با استفاده از زبان هنر اقشار مختلف جامعه را به آگاهی دعوت می‌کند تا با آثار هنری در قالب‌های مختلف راهکاری نو برای درمان مسائل و مشکلات زیست محیطی پیدا کند.

کازرونی عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه با موضوع حیوانات خانگی تاثیر روانی حیوانات در زندگی شخصی انسان‌ها را نشان می‌دهد.

گروه هنری توما با همکاری انجمن تصویرگران ایران مرداد ۹۵ آغاز به کار کرد و تا به امروز با بیش از صد هنرمند همکاری کرده است و پروژه‌های مختلفی را پیش برده، همچنین تمامی پروژه‌های گروه توما به صورت خیریه انجام شده است و نیمی از درآمد حاصل از آن را صرف محیط زیست ایران کرده است و نیمی از آن را به هنرمندان پرداخت کرده تا اینگونه رسالت خود را که پیوند میان هنرمند و طبیعت است را انجام دهد.

 دومین هفته پیشکسوتان سفال و سرامیک با مروری بر منتخب آثار منیر و محمد‌مهدی قان‌بیگی افتتاح شد

فرجی (مدیر هیات مدیره انجمن سفال و سرامیک ایران) با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: از سال گذشته با روی کار آمدن هیات مدیره جدید تصمیم گرفته شد تا یکی از برنامه‌های اصلی انجمن برگزاری نمایشگاه پیشکسوتان در یک هفته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه سفال و سرامیک هیچ مستندی چه در قالب نمایشگاهی و چه در قالب کتاب نداشتیم و سیاست انجمن ایجاب می‌کرد تا یک هفته از تابستان را به معرفی پیشکسوتان جامعه سرامیک اختصاص دهیم.

فرجی افزود: در این نمایشگاه سعی شده تا آثاری به نمایش گذاشته شود که دوره‌های تجربی مختلف از دهه‌های مختلف زیستی منیر و محمد‌مهدی قان‌بیگی به نمایش گذاشته شود.

در این نمایشگاه ۱۰ اثر نقاشی از منیر قان‌بیگی و ۱۰ اثر نقاشی از محمد‌مهدی قان‌بیگی و ۲۱ اثر مشترک سرامیک و سفال از این دو هنرمند که در بازه زمانی سال ۵۳ تا ۹۸ خلق شده به نمایش درآمده است.

 نمایشگاه عکس‌های سیاوش جعفری با عنوان "پرسه" افتتاح شد

دانا جعفری با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس‌های برادرش سیاوش جعفری اظهار داشت: آثار این مجموعه از میان عکس‌های برادرم است که دیگر در میان ما نیست و آثاری که زندگی مجالش نداد تا خودش آنها را به نمایش بگذارد.

وی افزود: ۲۳ عکس با موضوعات مختلف از آرشیوی که از برادرم داشتم انتخاب کردم و به نمایش گذاشته‌ام و همچنین عواید حاصل از فروش آثار صرف امور خیریه خواهد شد.

نمایشگاه عکس سیاوش جعفری، پرسه زدن و رهایی عکاس در مکان و زمان‌های گوناگون فصل مشترک آثاری است که خواهرش با پرسه‌زنی در آرشیو که بدان دسترسی داشته آنها را انتخاب کرده و به نمایش گذاشته است.

هر سه نمایشگاه تا ۲۹ مرداد در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

چهار نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان افتتاح شد

چهار نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان افتتاح شد

چهار نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان افتتاح شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز