خبرگزاری کار ایران

«وزن دنیا» منتشر شد/ پرونده‌ای برای جنون اسماعیل شاهرودی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۳۶

شماره‌ دوم مجله‌ «وزن دنیا»، رسانه‌ شعر ایران با تیتر یک «دیوانه‌ شعر» و گزارشی تحقیقی درباره جنون اسماعیل شاهرودی و نسبت آن با شعر او منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماره دوم مجله ادبی وزن دنیا منتشر شد.

شماره‌ دوم مجله‌ «وزن دنیا»، رسانه‌ شعر ایران با تیتر یک «دیوانه‌ شعر» و گزارشی تحقیقی درباره جنون اسماعیل شاهرودی و نسبت آن با شعر او منتشر شد.

در شماره دوم وزن دنیا، این ماهنامه تخصصی شعر طبق وعده‌اش باز به سراغ ۱۰استان تازه رفته است تا با انتشار اشعار منتخب شاعران این استان‌ها در کنار شاعران استان، تهران وضعیت موجود شعر فارسی را در بخش‌هایی از ایران بازتاب دهد.

در این شماره‌ می‌توانیم شعرهایی بخوانیم از استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کردستان، کرمان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان. علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «آن‌سوی مرزها» نیز خود منظری است به سوی آثار شاعران کشورهای فارسی‌زبانی چون افغانستان و تاجیکستان و شعر شاعرانِ ایرانی خارج از کشور.

اما وزن دنیا خود را به انتشار شعر محدود نکرده و تهیه‌ی پرونده‌هایی درباره‌ی شعر معاصر از دیگر ایده‌هایی است که در دستور کار قرار داده است.

در بخش «تعریف و تبصره» همان‌طور که از روی جلد مجله قابل ردیابی است پرونده‌ای آماده شده است درباره‌ی «رد جنون در زندگی و شعر اسماعیل شاهرودی»، با گوشه چشمی بر سرگذشت او در بیمارستان مهرگان.

در بخش «حرف‌های همسایه» پرونده‌ خواندنی و مفصلی برای کتاب «بیژن الهی، تولید جمعی شعر و کمال ژنریک»، نوشته‌ علی سطوتی‌قلعه تدارک دیده شده و در آن ایده‌های انتقادی تازه‌ای درباره‌ این کتاب و شیفتگی پیرامون شخصیت بیژن الهی مطرح شده است.

در بخش «هوای تازه» نیز به بهانه‌ برگزیده شدن مجموعه شعر «آن حیوان» سروده‌ مازیار نیستانی در جایزه‌ دوسالانه‌ ادبی بوشهر، پرونده‌ای حول این کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اما در کنار بخش شعر، «هم‌زبانان» دو بخش تازه نیز در شماره‌ی دوم به ساختار مجله اضافه شده‌اند که شامل «کارنامه» و «کارگاه شعر وزن دنیا» می‌شود. «کارنامه» فضایی است برای بازتاب اصول یک کارگاه شعر (این شماره کارگاه گروس عبدالملکیان) و معرفی چهره‌های شاخص آن، و «کارگاه شعر وزن دنیا» نیز فرصتی است برای تحلیل و نقد آثار مخاطبان مجله که جهت حضور در این بخش با ارسال شعر به نشریه اقدام کرده‌اند.

شماره‌ دوم «وزن دنیا»، در ۲۶۴ صفحه و به قیمت ۴۰ هزار تومان از امروز، در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید این مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام این مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت این مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری است و زیر نظر شورای سردبیری متشکل از علی مسعودی‌نیا، پوریا سوری و فرزام حسینی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز