خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدید از قلعه حسن صباح:

پرونده ثبت جهانی قلعه‌های تاریخی ایران تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۳۹۱

مونسان درباره ثبت جهانی قلعه حسن صباح گفت: مقرر شده مجموعه‌ای از قلعه‌ها در قالب یک پرونده شناسایی و برای ثبت جهانی‌آن‌ها اقدام کنیم.

به‌گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان (معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) در دومین روز سفر خود به استان قزوین با همراهی تعدادی از معاونان و مدیران سازمان میراث‌فرهنگی و نیز مسئولان استان قزوین از قلعه حسن صباح در منطقه الموت بازدید به‌عمل آورد. 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در حاشیه این بازدید گفت: قلعه حسن صباح هم اکنون گردشگران داخلی و خارجی زیادی دارد اما با توجه به اهمیت قلعه، محیط و ظرفیتی که دارد و همچنین نزدیکی به تهران، جا دارد که بیشتر توسعه یابد.

او افزود: در این منطقه محل زیبایی به‌نام  لاله الموت وجود دارد که به‌دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا یک هتل ۴یا ۵ ستاره در این منطقه احداث شود و چند سرمایه‌گذار هم اعلام آمادگی کرده‌اند.

مونسان ادامه داد: با استاندار قزوین در این‌باره صحبت کردیم و قرار شد موزه‌ای را در این پایگاه داشته باشیم تا چه گردشگرانی که مسیر قلعه را بالا می‌روند و چه کسانی که توانایی ندارند و پایین می‌مانند بتوانند از امکانات استفاده کنند و از فضا بهره ببرند.

مونسان درباره ثبت جهانی قلعه حسن صباح نیز گفت: مقرر شده مجموعه‌ای از قلعه‌ها در قالب یک پرونده شناسایی و برای ثبت جهانی‌آن‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز