خبرگزاری کار ایران

کنسرت و مسترکلاس ویژه ساز «باغلاما» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۷۷۹

مسترکلاس و کنسرت ویژه‌ ساز «باغلاما» در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مسترکلاس و کنسرت ویژه‌‌ساز «باغلاما» با حضور علی شاهین نوازنده صاحب سبک این ساز و رشاد شالپوش در تهران برگزار می‌شود.

رشاد شالپوش برگزارکننده این کنسرت و مسترکلاس گفت: جمعه ساعت 19:00 کنسرتی با محوریت ساز «باغلاما» با حضور علی شاهین، مژگان حسینی(نوازنده قانون)، ژیوان وفاخواه(نوازنده کلارینت)، محمد شعبانی(نوازنده پرکاشن) و مرتضی عابدی(نوازنده بندیر و داربوکا) برگزار می‌شود.

در  این کنسرت قطعه‌هایی از موسیقی ترکی، آذری و کردی اجرا می‌شود. در این کنسرت دو قطعه از ساخته‌های علیشاهین است و دیگر قطعه‌ها از موسیقی فولکلور انتخاب شده‌اند.

شالپوش درباره برگزاری مسترکلاس «باغلاما» تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسترکلاس این است که اگر سازی را می‌نوازیم، باید با اصول بنیادی آن ساز آشنا باشیم. وقتی ساز را به درستی شناختیم آنگاه می‌توانیم از توانایی های این ساز استفاده کنیم. باید هر ساز را به صورت بنیادی بشناسیم. اینطور نیست که وقتی نواختن یک ساز را یاد گرفتیم، بتوانیم تکنیک‌های همان ساز را روی سازهای دیگر هم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: «باغلاما» در ایران جا افتاده است و گروه‌های بسیاری از این ساز استفاده می‌کنند. گاهی دیده می‌شود که انگشت‌گذاری این ساز به سبک سه تار و یا گیتار انجام می‌شود. ما با برگزاری این مسترکلاس می‌خواهیم که همه چیز در نواختن این ساز به صورت اصولی انجام شود.

شالپوش گفت: «باغلاما» در نواختن موسیقی کردی و آذری استفاده می‌شود. امروز شاهدیم که این ساز در نواختن سبک‌های پاپ و حتی اسپانیش و جَز هم به کاربرد دارد.

وی ادامه داد: مسترکلاس پیش رو هم برای هنرجویان باسابقه و هم هنرجویان مبتدی است. در پایان مسترکلاس یک ملودی به شرکت‌کنندگان داده می‌شود و تکنیک‌های اجرای این ملودی را به آنها آموزش می‌دهیم. در نهایت این ملودی را در آخرین جلسه مسترکلاس، یعنی روز جمعه و با حضور همه اجرا می‌کنیم و حاصل این اجرا را ضبط و منتشر می‌کنیم.

شالپوش تاکید کرد: امروز چهارشنبه 12 تیر 1398، نخستین جلسه از مسترکلاس «باغلاما» از ساعت 16:00 تا 20:00 برگزار می‌شود. در این جلسه توضیحاتی درباره ساز باغلاما و هر آنچه مربوط به این ساز است، ارائه می‌شود.

در مسترکلاس «باغلاما» بخش پایه، تئوری و انگشت‌گذاری‌ها را رشاد شالپوش و بخش‌های آکوردگذاری و تکنیک‌های این ساز را علیشاهین آموزش می‌دهد.

مستر کلاس و کنسرت علیشاهین در آمفی‌تئاتر سرای محله زعفرانیه واقع در پارک ریحانه برگزار می‌شود. بلیت‌های این کنسرت محدود است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت با شماره‌ی 09229065223 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز