خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه آموزش مطرح کرد؛

برنامه‌های سلامت تلویزیون مجوز دریافت هزینه از پزشکان را ندارند/ کاهش ۵۰ درصدی برنامه‌های کنکوری در تلویزیون

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۵۲۷

مدیر شبکه آموزش با رد ادعای مطرح شده درباره دریافت هزینه از پزشکانی که در برنامه‌های سلامت محور صداوسیما حضور پیدا می‌کنند، درباره تولید برنامه‌های کنکور سازمان توضیح داد: قریب به ۴ تا ۵ ماه است که تعداد برنامه‌های کنکور تا حد زیادی پایین آمده و در ادامه این کاهش با حمایت دولت بیشتر نیز خواهد بود.

مسعود احمدی افزادی (مدیر شبکه آموزش سیما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره حواشی پیرامون برنامه دکتر سلام و بحث دریافت هزینه از پزشکانی که در این برنامه حضور پیدا می‌کنند، توضیح داد: این موضوع تنها مختص به برنامه دکتر سلام نبوده و اخیرا همه برنامه‌های سلامت محور سیما در شبکه‌های مختلف مورد حمله در فضای مجازی قرار گرفتند. اما تمام پیگیری‌هایی که ما به طور مفصل در این باره انجام دادیم، این موضوعات را رد می‌کند.

وی در ادامه درباره برنامه دکتر سلام بیان کرد: اولا باید بگویم همانطور که شبکه‌های مختلف برنامه‌های حوزه سلامت را مورد رصد خود قرار می‌دهند، برنامه دکتر سلام نیز مرتب مورد پایش، رصد و نظارت دائمی مراکز نظارت و خود شبکه آموزش سیما بوده و چنین مواردی در آن وجود ندارد. دوما باید عرض کنم که این برنامه‌ها طرح و برنامه و بودجه مصوب دارند. یعنی نه نیازی دارند که به این سمت حرکت کنند و نه مصوبه و مجوزی برای انجام این کار دارند.

احمدی ادامه داد: بر همین اساس تمامی برنامه‌های مشارکت محور سیما که در حوزه مشارکت‌ها تعریف شده، مشخص بوده و طرح و برنامه آن در آنجا مصوب می‌شود. در حوزه برنامه‌های سلامت تاکنون هیچگونه مشارکتی صورت نگرفته و در ادامه نیز صورت نخواهد گرفت. آن نکاتی هم که در فضاهای مجازی به صورت بی‌نام و نشان پخش شده، ما پیگیری کردیم؛ هیچکدام از این پزشکان محترم نه به داخل برنامه‌ها آمدند و نه قراردادهای انتشار یافته از آنها متعلق به صداوسیما بوده است.

مدیر شبکه آموزش همچنین در پاسخ به اینکه آیا شکایتی در این خصوص از سوی صداوسیما صورت گرفته، گفت: تمام این موارد را حقوقی سازمان پیگیری می‌کند و این شکایت‌ها از طریق آنها پیگیری می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به ادعای برخی مبنی بر اینکه ممکن است تعدادی از برنامه‌ها برای تامین هزینه‌ها و بودجه خود در مواردی اقدام به دریافت وجه از مهمانان خود کنند، گفت: این امکان اصلا وجود ندارد. ما موارد اخیر را هم پیگیری کردیم و همه صحبت‌های فضای مجازی مبتنی بر شنیده‌ها بوده است.

احمدی افزادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به جلسه‌ای که کمیسیون بهداشت و درمان با ریاست سازمان در شورای نظارت برگزار کرده‌اند، یکی از معضلات این موضوع بندهایی بوده که بر اساس آن باید پزشکانی به برنامه‌ها دعوت شوند که یا از سازمان امتیاز بگیرند و یا آنها به سازمان امتیاز بدهند، اظهار داشت: در بحث شورای سلامت این طور قرار شده که کمیسیون بهداشت مجلس درباره این موضوع یک نماینده داشته باشد و شورای سلامت و پزشکان هم حتما باید دارای اعتبار و مرجعیت باشند تا بتوانند در برنامه‌ها شرکت کنند. وقتی حجم بالایی از برنامه‌های سلامت محور دارید، طبیعتا انتخاب پزشکان خوب برای آنها از جمله کارهای سخت به شمار می‌آید.

مدیر شبکه آموزش در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برنامه‌های صداوسیما که مختص به کنکور بوده و مورد انتقاد بسیاری است، اظهار داشت: قریب به ۴ تا ۵ ماه است که باتوجه به حساسیت‌هایی که شورای آموزش سازمان و شورای آموزش سیما برای این مسئله قائل بوده، بیش از ۵۰ درصد، برنامه‌های کنکور محور تلویزیون در حوزه معاونت سیما کاهش پیدا کرده و تبلیغات آموزشی در حوزه بازرگانی نیز تا حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. یعنی اکنون این برنامه‌ها بسیار کمتر روی آنتن می‌رود و برنامه‌های این موضوع به ضرورت، حسب مقرراتی که حوزه مشارکت‌ها دارد، از صدا و سیما پخش می‌شود.

وی همچنین درباره ۱۲ برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی که هم‌اکنون با موضوع کنکور روی آنتن می‌روند نیز توضیح داد: همانطور که گفتم، برنامه‌های ما تا حد زیادی کاهش داشته است. البته در این راستا دولت محترم نیز باید حمایت‌هایی را از سازمان انجام دهد تا شاهد کاهش بیشتر آنها نیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز