خبرگزاری کار ایران

معاون صدا مطرح کرد؛

شبکه‌های رادیویی ممنوعیتی برای استفاده از فضای مجازی ندارند/ نگاه اسپانسر نباید بر محتوا غلبه کند/ شرایط برنامه‌های دارای اسپانسر می‌تواند تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۳۷

حمید شاه‌آبادی با بیان اینکه هیچ ممنوعیتی برای فعالیت شبکه‌های رادیویی فضای مجازی وجود ندارد، گفت: شبکه‌های رادیویی دارای بیش از ۵۰ کانال در فضای مجازی هستند اما متاسفانه در این زمینه در قسمت‌های ابتدایی به سر می‌بریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به نوعی می‌توان رادیو را یکی از تاثیرگزارترین رسانه‌ها بر شمرد که تا قبل از ظهور تلویزیون یا جعبه جادو قدرت و نفوذش در بین مردم غیر قابل انکار بود. به نوعی کمتر کسی فکر می‌کرد این رسانه قدرتمند، روزی مخاطبان خود را از دست بدهد و برای تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه باشد. 

البته رادیو با تمام مشکلات پیش رویش، به ماجراجویی خود ادامه داده و همچنان مخاطبان خاص خود را دارد اما از طرفی کم بودن تعداد مخاطبان آن سبب شده تا وضعیت مالی کارکنانی که در آن حضور دارند در حد رسانه‌ای همچون تلویزیون نباشد. به این بهانه با معاون صدا درباره اینکه چطور می‌توان با استفاده از ابزارهایی همچون فضای مجازی به تعداد مخاطبان رادیو اضافه کرد، به گپ و گفت پرداختیم.

حمید شاه‌آبادی (معاون صدا) درباره استفاده از فضای مجازی در رادیو که می‌تواند به تاثیرگذاری هرچه بیشتر برنامه‌های رادیویی و جذب مخاطبان بیشتر در این رسانه کمک کند، به ایلنا گفت: همه شبکه‌های رادیویی بخش فضای مجازی دارند و هر کدام کانال‌های اختصاصی خود را دایر کرده‌اند؛ اما متاسفانه کارها در این زمینه، همچنان کارهای ابتدایی است. اما لازم است توضیح دهم که قطعا این موضوع مورد توجه بوده و ما آن را از تهیه‌کنندگان خود هم خواسته‌ایم. چراکه بیشتر فضای کار آنها صوتی است و به نوعی استفاده از این فضا برای آنها بهتر می‌تواند اتفاق بیفتد. به این ترتیب انشالله در این زمینه برای شبکه‌های رادیویی ارتقای بهتری خواهد افتاد.

وی همچنین درباره صحبت‌هایی که مبنی بر ممنوعیت برنامه‌های رادیویی در استفاده از فضای مجازی مطرح می‌شود، نیز بیان کرد: هیچ ممنوعیتی در این زمینه وجود ندارد و ما ۵۰ کانال در این زمینه داریم. 

معاون صدا درباره روند جذب اسپانسر برای برنامه‌های رادیویی نیز توضیح داد: به هر حال ضوابط ما این بوده که محتوا فدای تبلیغات نشود ولی از نظر قانونی ما هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم و همه قوانینی که برای سیما هست، برای صدا هم وجود دارد. فقط مراعات ما در این زمینه بالاتر بوده تا یک وقت خدای نکرده نگاه اسپانسر بر نگاه محتوا در این فضا غلبه نکند. به هر حال این ضوابط وجود دارد و از یک قانون یکسان پیروی می‌کند و ما استفاده خود را از این فضا می‌بریم. 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به دستمزدهای پایین عوامل برنامه‌های رادیویی در صورت جذب اسپانسر برای برنامه‌ها، آیا دستمزد عوامل آن برنامه بالا می‌رود، گفت: اشکالی در این زمینه وجود ندارد و با ضوابطی این اتفاق می‌تواند ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز