خبرگزاری کار ایران

بازدید ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» در موزه ملی چین

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۶۸۸

رئیس کل موزه ملی ایران از بازدید حدود ۶۰۰هزار نفر از نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» در موزه ملی چین خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، جبرییل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) با اشاره به برگزاری نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» در موزه ملی چین، اظهار داشت: نمایشگاه شکوه تمدن‌های آسیا که  از تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در موزه ملی چین گشایش یافت، طبق اعلام مجریان امر در طی کمتر از  یک ماه پذیرای ۵۸۳۵۲ نفر بازدیدکننده بوده است.

رئیس کل موزه ملی ایران افزود: این آمار در این محدوده زمانی نشان از استقبال ویژه مخاطبان از این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور چین دارد و موجبات  خرسندی و انبساط خاطر برگزارکنندگان از عملکرد موفق این نمایشگاه را به همراه داشته و برای خود آنها نیز  این حجم بازدید در این زمان کوتاه باعث شگفتی بوده است.

  نوکنده خاطر نشان کرد: موزه ملی ایران در مقام یک سفیر فرهنگی با شرکت در این نمایشگاه سعی بر آن داشته تا گامی موثر در نمایش فرهنگ اصیل و هنر فاخر سرزمین ایران بردارد و تمدن ایرانی را به عنوان یکی از قدیمی ترین  و تاثیرگذارترین تمدن های تاریخ بشر به جهانیان معرفی کند.

در این نمایشگاه ۲۲ کشور آسیایی با انتخاب ده تا بیست اثر تاریخی فرهنگی حاصل از یافته های باستان شناسی، معرف تصویری شایان از فرهنگ و تمدن سرزمین مادری خود بوده و همچنین تلاش شده نمایش سابقه ارتباط با کشور چین را به ویژه در امتداد جاده ابریشم ارائه کند.

کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از: افغانستان، ایران، پاکستان، ارمنستان، هند، اردن، تاجیکستان، مغولستان، ترکمنستان، میانمار، سریلانکا، آذربایجان، لبنان، امارات متحده عربی، کامبوج، ژاپن، عربستان سعودی، مالزی، سنگاپور، لائوس از قاره آسیا و یونان و مصر هم به عنوان دو کشور میهمان از قاره های اروپا و آفریقا با آثاری مرتبط شرکت داشتند.

این نمایشگاه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین، سفرای کشورها، مقامات عالی رتبه سیاسی فرهنگی بیش از ۲۲ کشور آسیایی و آقای محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن و هیئت همراه در موزه ملی چین گشایش یافت.

موزه ملی ایران در این نمایشگاه با ۱۵ اثر تاریخی-فرهنگی شرکت کرده که قدیمی ترین آن سنگ پی بنای داریوش هخامنشی است. از دیگر آثار می توان به ریتون سفالی دماوند از دوره اشکانیان، سردیس گچی حاجی آباد فارس، بشقاب برنزی با نقش گریفون و آبگینه های از شوش و گیلان دوره ساسانی، سفالینه و کاشی زرین فام از شهرهای باستانی تخت سلیمان و گرگان، چینی های آبی سفید از مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، کره برنجی به عنوان ابزار ستاره شناسی از دوره سلجوقی اشاره کرد.

این نمایشگاه تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در موزه ملی چین در پکن دایر خواهد بود و روزهای دوشنبه نیز تعطیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز