خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری برنامه «اختیاریه» مطرح شد:

ادامه اختیاریه به نظر مدیر شبکه پنج بستگی دارد/ برای اولین در تلویزیون به موضوع جذامی‌ها پرداختیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۹۵۰

تهیه‌کننده برنامه اختیاریه با بیان اینکه ادامه این برنامه به نظر مدیر شبکه پنج بستگی دارد، گفت: ما در برنامه اختیاریه توانستیم به موضوعات همچون بحث جذامی‌ها بپردازیم که پیش ازین در تلویزیون مطرح نشده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری برنامه «اختیاریه» با حضور سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده و مجری، مصطفی امامی سردبیر و کارگردان، سارا شمیرانی مسئول پژوهش برنامه، سیدامیر حسین میرطالب مدیر هنری برنامه و چندی دیگر از عوامل در ساختمان اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سید مرتضی فاطمی(تهیه‌کننده و مجری این برنامه) ابتدای این نشست درباره تغییرات این برنامه در ماه رمضان گفت: اختیاریه ابتدا یک برنامه گفت‌وگو محور بود که میزبان چهره‌ها می‌شد و ۲۰ قسمت آن روی آنتن رفت اما با نزدیک شدن به ماه‌رمضان قرار بر این شد برنامه به‌عنوان ویژه برنامه رمضانی شبکه پنج روی آنتن تلویزیون برود.

وی درباره پیش تولید کوتاه اختیاره برای ماه رمضان نیز توضیح داد: پیش تولید ما چند روز بود و اگر زمان بیشتری داشتیم کار بهتری روی آنتن می‌بردیم اما از روزی که متوجه شدیم باید برای ماه رمضان برنامه روی آنتن ببریم سخت تلاش کردیم تا برنامه خوبی را آماده کنیم. هرچند برای چنین برنامه‌ای نیاز به پیش‌تولید چند ماهه بود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: به هر حال ما موفق شدیم برای اولین بار در برنامه اختیاریه به موضوعاتی همچون بحث جذامی‌ها بپردازیم که بعد از انقلاب این اولین بار بود که در مورد این افراد در تلویزیون صحبت می‌شد.  

وی درباره نحوه دعوت از برنامه‌های مختلف توضیح داد: از روزی که اختیاریه روی آنتن سیما رفت، همواره با حاشیه‌هایی همراه بود. در این میان گفته شده بود که ما برای دعوت از مهمان‌ها هدیه نقدی بالایی در نظر می‌گیریم. همینجا باید صادقانه بگویم که تا قبل از ویژه برنامه ماه رمضان هیچ مبلغی برای هیچکدام از چهره‌های فرهنگی و ورزشی که در برنامه حضور پیدا کردند داده نشده است و هرکسی در این باره مدرکی دارد جلو بیاید و آن را اعلام کند.

مصطفی امامی (سردبیر و کارگردان این برنامه) نیز در ادامه درباره یکی از قسمت‌های حاشیه برانگیز اختیاریه اظهار داشت: ما در آن قسمت از برنامه مهمان‌هایی داشتیم که از یک خانواده که فرزندشان گم شده بود شکل گرفته بودند. قاضی دادگستری و فردی به نام رضا بود که این فرزند را نگه داشته بود. این سوژه بسیار جذاب بود. من خود به دادسرای جنایی رفتم و پرونده را کاملاً مرور کردم و با قضات مختلف صحبت کردم. دراین پرونده قاضی رای به کودک ربایی نداده بود. چراکه کسی که بچه ربایی کند با وثیقه ۶۰ میلیونی نمی‌تواند در حال حاضر بیرون اززندان باشد.

وی افزود: ما ابتدا می‌خواستیم فقط خانواده پرنیان و یک قاضی دادگستری را به برنامه دعوت کنیم اما در تماس‌هایی که با پدر پرنیان گرفته شد، وی شماره تماس رضا را به تیم ما دادند و حتی عنوان کرد شاید در آینده این مجرم را ببخشند.

فاطمی نیز درباره این موضوع توضیح داد: در یک مقطعی بچه‌ای به نام آتنا را می‌دزدند و به او تجاوز شده و کشته می‌شود. دزدیده شدن پرنیان در کرج نیز با پرداخت یک خبرنگار تیتر همه رسانه‌های خارجی شده و اعلام می‌کنند ایران جای امنی برای کودکان نیست. بر همین اساس ما به سراغ سوژه‌ای رفتیم که نشان دهد ایران کشور امنی است. علاوه بر این درام این داستان هم جذاب و شنیدنی بود. چراکه پرنیان آنقدر به رضا و شیوا وابسته شده بود که نمی‌توانست از آنها دل بکند و به خانه خود باز‌گردد. البته باید عنوان کنم خیلی از تصاویری که درباره با این پرونده دیدیم بعد ازروی آنتن رفتن برنامه بود که با قصد و نیت منتشر شد. رضا مجرم نبود اما کودک ربا نه.

امیر حسین میر طالب (طراح دکور ویژه برنامه ماه مبارک رمضان اختیاریه) نیز در بخش دیگری از این نشست در رابطه با نقد‌هایی که نسبت به دکور این برنامه و تفاوتی که صندلی مهمان با مجری برنامه داشت که به نوعی سبب رنجش مهمان می‌شد اظهار داشت: ما زمان خیلی کمی داشتیم و دراین زمان محدود باید به نوعی دکور آماده سازی می‌شد که دوربین بتواند همه زوایا را پوشش دهد. از طرفی تعداد مهمان‌ها و طراحی نور دستمان را بسته بود. البته مطمئناً اگر زمان داشتیم و می‌دانستیم که به این صورت در این رابطه حساسیت پیش می‌آید، بیشتر روی دکور کار می‌کردیم.

فاطمی در ادامه این نشست درباره میزان کمک‌های مردمی که در برنامه اختیاریه برای سیل‌زدگان جمع شده نیز بیان کرد: خدا را شکر نزدیک به ۴ میلیارد تومان در ۳۰ روز برنامه اختیاریه جمع‌آوری شد که قرار است با احتساب سود بانکی این مبلغ هشت هزار بسته لوازم خانه و ملزومات زندگی برای مردم مناطق سیل زده خریداری شود و دراختیار آنها قرار گیرد.

وی درباره فصل تازه این برنامه نیز اظهار داشت: فعلا مشخص نیست این برنامه برای فصل آینده نیز روی آنتن برود یا خیر. باید بگویم اختیاره ۱۰۰ قسمت بوده و تنها ۲۰ قسمت آن پخش شده است. اگر قرار باشد با رویکرد قبل از ماه رمضان کار کنیم، اختیاریه کار خود را ادامه خواهد داد ولی اگر بنابر رویکرد تازه‌ای باشد آن را ادامه نخواهیم داد. البته تصمیم‌گیر نهایی درباره این موضوع مدیر شبکه پنج است که در حال مذاکره هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز