خبرگزاری کار ایران

به پاس بازگشت پس از یک‌دهه به صحنه تئاتر با «آپرکات»:

بهروز بقایی در نیاوران تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۲۸

آیین بزرگداشت بهروز بقایی با حضور شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و جمعی از بازیگران و اصحاب فرهنگ و هنر شامگاه سه‎شنبه ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این برنامه به مناسبت حضور مجدد بهروز بقایی پس از ده سال در صحنه تئاتر و در حاشیه نمایش آپرکات برگزار شد.

سیدعباس سجادی (مدیرعامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران) در ابتدای این برنامه با ذکر این مطلب که لحظه تقدیر از هنرمند پیشکسوت تئاتر، بهروز بقایی، لحظه بسیار با ارزشی است، گفت: «ما غربت تئاتر را در این سال‎ها احساس کرده‎ایم، ولی همین که بهروز بقایی به این شیرینی روی صحنه تئاتر هنرنمایی می‎کند به باور من نشانه این است که تئاتر نوین ایران دارد دوباره جوانه می‎زند و از این بابت بسیار خوشحالم که جوانان این هنر متعالی قدر دان پیش‌کسوتان‌شان هستند.»

سجادی در پایان سخنانش و هنگام اهدای لوح سپاس و هدیه بنیاد نیاوران به او افزود: برای جناب بقایی، بقا در تئاتر و برای تئاتر بهروزی روزافزون آرزو می‌کنم.

شهرام کرمی (مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی) نیز طی سخنانی از ضرورت برگزاری بزرگداشت شایسته برای بهروز بقایی، هنرمند تئاتر گفت و افزود: حقیقتا این هنرمند دین زیادی بر گردن تئاتر این سرزمین دارد.

وی بهروز بقایی را بازیگر پرتوان عرصه تئاتر دانست که با ویژگی‎های طنازانه محبوب خانواده تئاتر است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در ادامه گفت: حضور این هنرمند حتی در این چند سال بیماری هم در هر محفلی همراه با شور و امید و نشاط بود. محفل امشب محفلی بسیار گرم و صمیمی است از این‌رو از حضور این مرد نازنین در تئاتر سپاس‎گزارم و همچنین از کارگردان جوان آپرکات هم که این فرصت را فراهم کرد قدردانی می‎کنم.

کرمی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که حضور بهروز بقایی در صحنه تئاتر تداوم یابد و بازی در نمایش آپرکات مقدمه‎ای برای حضور بیشتر این هنرمند در صحنه تئاتر باشد.

علی دهکردی (بازیگر سینما و تئاتر) نیز در آیین بزرگداشت بهروز بقایی گفت: این افتخار من و همکارانم در تئاتر و سینما است که بهروز بقایی را دوباره روی صحنه می‎بینیم.

وی در ادامه اظهار داشت: امشب جشن شکرگزاری حضور دوباره این هنرمند روی صحنه است. بهروز بقایی در کنار بزرگ‎ترین و برجسته‎ترین کارگردانان تئاتر ما کار کرده، افرادی که برای نسل امروز تئاتری‎ها اسطوره به شمار می‎روند و نام‌شان در کتاب‎های تاریخ تئاتر دیده می‎شود.

وی افزود: بهروز هم بازیگر درجه یکی است و هم کارگردان فوق‎العاده‎ای است. او علاوه بر تئاتر در تلویزیون و سینما نیز طیف گسترده‌ای از نقش‎ها را مقابل دوربین ایفا کرده، که این توانمندی در کار کمتر بازیگری دیده شده است. او در نقش‎های کلاسیک در کلاسیک‎ترین کارها تا فانتزی‎ترین کارها حضور داشته است. برای من به عنوان بازیگر تصور اجرای این نقش‎ها هم دشوار است.

اصغر همت (بازیگر سینما و تئاتر) نیز به عنوان آخرین سخنران با حضور در جایگاه با ذکر این مطلب که از این اتفاق خوشحالم که بهروز را روی صحنه می‎بینم ابراز داشت: بهروز امیدوارم روزگار خوبی داشته باشی و همچون فامیلت بقا داشته باشی.»

همت در ادامه افزود: حضور در صحنه تئاتر در بهبود بهروز بقایی بهتر از سال‎ها درمان فیزیوتراپی و دارودرمانی عمل می‎کند.

او بهروز بقایی را هنرمندی بی‌نظیر دانست که کار خود در تئاتر را با بزرگان این هنر آغاز کرده است. او اظهار امیدواری کرد که وضعیت تئاتر ایران بهتر از پیش شود.

در پایان مراسم محمدرضا قلی‎پور که این شب‎ها نمایش آپرکات با بازی بهروز بقایی را در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‎برد از تجربه شیرین کار چند ماه اخیر خود در کنار این هنرمند تئاتر یاد کرد.

بهروز بقایی فارغ‎التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران است. او پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد. بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» اکبر رادی در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی «تاریخ‌سازان» (به کارگردانی هادی صابر) فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز کرد. بقایی همچنین دانش‌آموخته بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر در سال ۱۳۵۷ است.

نمایش «آپرکات» به تهیه‌کنندگی نشر آواژ تا ۱۷ خرداد ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌ رود.

علاقمندان می‎توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز