خبرگزاری کار ایران

پیام معاون گردشگری به مناسبت روز ایرانشناسی و ایرانگردی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۱۷

معاون گردشگری با تاکید برآنکه باید حسن تدبیر و نگاه ژرف آنانی را ستود که سی‌ام اردیبهشت را در گاهنامه ایرانی به زیور "ایران شناسی و ایرانگردی" آراسته و آذین بسته‌اند پیام خود را به مناسبت این روز منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) به مناسبت سی‌ام اردیبهشت، روز ایرانشناسی و ایرانگردی پیام فرستاد.

او در این پیام آورده است: باید حسن تدبیر و نگاه ژرف آنانی را ستود که سی‌ام اردیبهشت را در گاهنامه ایرانی به زیور "ایران شناسی و ایرانگردی"  آراسته و آذین بسته‌اند.

گواهی بر طنز تلخ تاریخ یا تصدیقِ "خوشتر آن باشد که سر دلبران ، گفته آید در حدیث دیگران"، هریک  که علتش باشد، دلکش‌ترین، زیباترین و پر محتواترین تعاریف از سرزمین خود را، در سفرنگاشت‌ها و یاداشت‌های جهانگردان و سفرنویسان کشورهای دیگر می‌یابیم. بسیاری از گردشگران  که زیر آوار پروپاگاندای امپراتوری‌های رسانه‌ای جهان با هزار اما و اگر، ایران ما، این مقصد باستانی گردشگری را انتخاب می‌کنند، در بازگشت به موطن خود، در نغزترین عبارات، سفر به ایران را  بهترین تجربه و سرآمد سفرهای خود ذکر می‌کنند.

به راستی منبع و آبشخور این همه کشش و جذبه چیست و از کجاست؟

به گمانم آنچه آنها می‌جویند و روح تشنه و خسته انسان امروزی را سیراب می‌کند صرفا در جلوه‌های طبیعت بکر و رموز معماری آثار و بناهای تاریخی ما نیست. ایرانی است تمام و کمال متشکل از آنانکه بوده‌ایم، داشته‌ایم، اندیشیده‌ایم و هستیم و داریم و می‌اندیشیم و نیز آنچه ساخته‌ایم و می‌سازیم.

برآحاد ماست که  ایران و ایرانیان دیروز و امروز را نیک بشناسیم. در آفاق و انفس این دیار سیر کنیم؛  اهتمام به این امر، همت مان را بر می‌انگیزد که در دنیای روزمرگی دست و پا نزنیم وبال بگشاییم به سوی آسمان صاف و روشن وارستگی، خودباوری و سعادت.

ضمن عرض مراتب تبریک شایسته این روز خجسته به همه ایران دوستان، ایران شناسان خاصه ایرانگردان و ذینفعان ایرانگردی و ایرانشناسی بر ضرورت توسعه متوازن ایرانگردی و گردشگری به عنوان بستری برای توسعه گردشگری ورودی، لزوم ترویج سفرهای گروهی و برنامه ریزی شده، اجتناب ناپذیربودن تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شوراها، فرمانداری‌ها ، بخشداری‌ها ودهیاری‌ها و سایر ذینفعان درجهت ظرفیت سازی برای شناخت و معرفی گردشگری کشور ابرام و اصرار دارم.

ایرانشناسی وایرانگردی دو لازم و ملزومند. در دیروز و امروز این کهن دیار باید غور کرد. ایران را باید با "حضور" گشت، با "چشم دل" دید ، با علاقه شناخت و با شکیبایی شناساند.

تشویق نسل‌های نو به استمرار در سفرهای مسئولانه، شناخت دقیق و عمیق ایران و خوانش دوباره این کهنه کتاب گشاده در پیش روی،  برذمه ء تک تک آنانی است که در این خاک پاک رسته اند و بالیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز